11 maart 2010 11:33
11 maart 2010 11:51
11 maart 2010 13:45
11 maart 2010 14:08
de Fiscalist schreef:we hebben toch een advocaat hier op het forum???
Devils son waar ben je??
11 maart 2010 14:08
11 maart 2010 14:34
11 maart 2010 14:39
11 maart 2010 15:17
Cloaca schreef:Wat men hiervan kan leren is het volgende:
Beetje handgeld geven kan ook wonderen doen......
Heb je een beetje een stok achter de deur.....
11 maart 2010 15:25
ppp 356 schreef:Zou niet weten waarom ik of iemand in mijn plaats sorry moet zeggen, eikels heb je tussen alle volkeren zitten.
11 maart 2010 15:27
11 maart 2010 15:42
11 maart 2010 15:51
RS-R schreef:Ik zou as. zaterdag gaan kijken voor een auto.
Afspraak gemaakt, bod op inruiler gekregen waarmee ik het mee eens was.
Krijg ik vanmorgen een mail dat de auto verkocht is.![]()
Had nogthans mijn mobiele nummer gegeven mocht er wat voorvallen.
Tja, de mensen nemen het zekere voor het onzekere.
11 maart 2010 16:06
Devils son schreef:RS-R schreef:Ik zou as. zaterdag gaan kijken voor een auto.
Ja, maar dat kan ik mij wel wat beter voorstellen. Een afspraak om te kijken leidt niet altijd tot aankoop (beetje ook afhankelijk van hoe of wat). Het feit dat je een afspraak hebt gemaakt wil niet zeggen dat je niemand anders laat kijken. En als die een goed bod doet, dan ga je niet zeggen "wacht even, ik moet even iemand bellen die ook interesse had".
11 maart 2010 16:30
Devils son schreef:de Fiscalist schreef:we hebben toch een advocaat hier op het forum???
Devils son waar ben je??
Belgisch recht is hier van toepassing (tenzij anders overeengekomen, maar dat kan ik mij niet voorstellen), dus ben ik in dezen een leek.
In zijn algemeenheid zou ik zeggen: bezint eer ge begint. Het is een hoop negatieve energie die je er in steekt. Kijk, als je net een prachtige 964 Carrera RS hebt kunnen kopen voor 30K en de verkoper is er nu achter dat dat ding minimaal het dubbele waard is... ja, dan kun je onder de streep er nog wat positiefs uit halen. Maar in dezen denk ik dat onder de streep ellende blijft overheersen. Ook als je in het gelijk wordt gesteld. Maar dat hangt ook van je emotie af...
11 maart 2010 16:34
RS-R schreef:Ik zou as. zaterdag gaan kijken voor een auto.
11 maart 2010 16:38
MS964 schreef:
Hmm...dat ben ik niet met je eens.
11 maart 2010 16:42
11 maart 2010 16:45
klefroid schreef:
Dit nu net niet, om een lang verhaal kort te maken: als de prijs teveel afwijkt van de echte waarde van een wagen of andere(dus aan een belachelijke prijs of zo) kan de verkoop worden afgebroken door de verkoper. eens betaald of geschreven kan hij niet meer terug... uit ervaring
11 maart 2010 16:53
MS964 schreef:Devils son schreef:RS-R schreef:Ik zou as. zaterdag gaan kijken voor een auto.
Ja, maar dat kan ik mij wel wat beter voorstellen. Een afspraak om te kijken leidt niet altijd tot aankoop (beetje ook afhankelijk van hoe of wat). Het feit dat je een afspraak hebt gemaakt wil niet zeggen dat je niemand anders laat kijken. En als die een goed bod doet, dan ga je niet zeggen "wacht even, ik moet even iemand bellen die ook interesse had".
Hmm...dat ben ik niet met je eens. Als de afspraak om te kijken staat, dan ga ik er als potentiële koper vanuit dat de auto in de tussentijd niet verkocht wordt. In het verleden heb ik als verkoper ook zo gehandeld. Als de ander eerder is geweest met maken van een afspraak om te kijken, en iemand anders belt daarna maar wil eerder komen kijken, dan is een eventuele koop onder voorbehoud van overeenstemming met de andere partij. Je onderhandelingspositie is dan natuurlijk wel veel beter geworden.
11 maart 2010 18:17
11 maart 2010 18:59
11 maart 2010 19:08
michelm1978 schreef:Tsja belgen en zaken.. altijd spannend. De meeste Belgen durven je niet iets recht in je gezicht te zeggen, ze zijn erg van het formele. Voor we een Porsche kosten hadden we een zeiljacht van 10 meter. Deze is via een makelaar verkocht aan een Belg. Deze man heeft het schip gekocht onder voorbehoud van keuring. De koop was gedaan en 2 weken later haalt de beste man het schip op. Op weg naar Belgie in weersomstandigheden (kracht 7 tegen) waarvan ik zou zeggen, dan ga je niet met een net gekocht schip het water op, is de motor vastgelopen wegens een gebrek aan olie. Motor bleek total loss.
Je voelt em al aankomen. Mij werd verweten dat het schip niet bedrijfsklaar was (onderdeel van overeenkomst). Dus ik zou volgens hem voor de schade op moeten draaien van 12.000 euro (aangetekende brief met aansprakelijkheidsstelling). Hij heeft zelf verzuimd het oliepeil te controleren, heeft 10 uur gevaren zonder problemen. Later bleek dat hij, om kosten te besparen, alleen het onderwaterschip heeft laten nakijken. Hij heeft dus niet aan zijn onderzoeksplicht voldaan. Na dit duidelijk gemaakt te hebben aan hem heb ik er nooit meer wat van gehoord.
Ik ben goed op mijn hoede met zaken met onze zuiderburen. Ze hebben lekker bier, dat moet ik ze nageven.
11 maart 2010 19:39
Devils son schreef:
Belgisch recht is hier van toepassing (tenzij anders overeengekomen, maar dat kan ik mij niet voorstellen), dus ben ik in dezen een leek.
11 maart 2010 19:56
11 maart 2010 19:58
Ingrid911 schreef:Ik denk dat je als "advocaat" nu echt door de mand valt.
Belgisch recht of niet als er geen koopcontract is of nog geen financiele transactie heeft plaatsgevonden is er geen sprake van een deal!
De verkopende partij kan en mag dus op elk moment afhaken.
Basiscurriclum prop. rechten doorlopen? Dan had je dit toch moeten weten?
Groetjes,
Ingrid