Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 maart 2010 23:56
Afgelopen tijd bij wat "top-gerestaureerde" Triumphjes TR-6 en TR 250 wezen kijken en als je dan ziet hoe sommige wagens die een jaar of 5 geleden gerestaureerd en gespoten zijn er nu uitzien dan springen de tranen je letterlijk in de ogen

en dan praat ik over auto's die tussen de 20 en 35K euries zitten!
De zin om misschien mijn 3.2-tje weer eens in te ruilen wordt spontaan in de kiem gesmoord en dat is waarschijnlijk het enige positieve hieraan
17 maart 2010 23:57
Duurder is niet altijd beter. Kwaliteit is vaak duurder, maar niet altijd.
Hoe kan je een gespoten/opgelapte klassieker afkraken die hersteld is op een technische school, als je deze nog nooit hebt gezien. het risico op een minder mooi resultaat is misschien groter, echter...
Ken een lasser die voor een goede/scherpe prijs erg goed last(de reden dat ik deze lasser heb gekozen). Ik had ook een lasser kunnen kiezen die het 4-voudige rekent. Echter weet ik zeker dat die geen beter werk levert.
Volgens mij is het meest belangrijke een spuiter/hersteller te kiezen waar jij vertrouwen in hebt doordat jij eerder werk van hem hebt gezien, of veel positieve ervaringen over hebt gehoord. En zo onderhandelen/keuzes maken dat de zaken die je gedaan wilt hebben, binnen jouw budget passen.
Just my 2 cents...(wil niemand provoceren)
18 maart 2010 2:10
Achja, you pay what you get for but you don't always get what you pay for zal ik maar zeggen. m.a.w. Goede kwaliteit impliceert een hoge prijs maar een hoge prijs implicieert geen goede kwaliteit.
Goed spuitwerk is duur. Alleen al de materialen. Goede kwaliteit verf / primer / ontvetter etc heeft zijn prijs en ook de mensen die de wagen strak moeten maken. Maarja als je toevallig iemand hebt die én goed is én goedkoop is qua arbeid dan heb je mazzel

maar ik geloof niet dat je een auto echt goed krijgt voor minder dan 5k (en zelfs dat zou ik al een koopje vinden).
18 maart 2010 9:12
Bedankt voor de vele reacties. De discussie gaat nu veelal over de kosten. Ik ben erg geinteresseerd in tips waar te spuiten laten. Met welke spuiter (adres/naam) hebben jullie goede ervaring mee.
Groeten,
Guido
18 maart 2010 9:52
Hier heb ik een deel laten spuiten tot zeer grote tevredenheid. Heeft ervaring met oudere auto's (diverse ferrari's, oude corvettes, porsche's etc.). Voor het spuiten van de hele auto zou het uitgekomen zijn op ca. € 4.000. Voor het deel wat ik nu heb laten doen (hele voorkant t/m spiegels, achterbumper, linker zijkant achter portier) kostte € 2100. Nette eerlijke mensen, misschien iets duurder dan Beun, maar de kwaliteit is prima.
http://www.detelefoongids.nl/bg-l/16615621-asc_dordt_autoschade_centrum/vermelding/
18 maart 2010 13:29
dus het dak en een portier en achter scherm en motor klep kost 1900 extra
dat vind ik best een hoop voor niet heel veel meer delen
18 maart 2010 14:13
rob964.c4 schreef:dus het dak en een portier en achter scherm en motor klep kost 1900 extra
dat vind ik best een hoop voor niet heel veel meer delen
en dan de motor ruimte, onderkant, koffer ruimte, binnenkant
18 maart 2010 14:52
Dak, motorklep, hele rechterkant en linkerportier. Is ongeveer de helft van de auto dus op zich niet een gek bedrag.
Voor die € 2100 hebben ze ook een niet geweldig herstelde schade links achter het portier weer helemaal perfect gemaakt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.