Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
01 maart 2010 10:05
Al hadden de regeringsleiders in de afgelopen 30 jaar het gedeelte van de opbrengsten uit de motorrijtuigenbelasting wat voor de verbetering van het wegennet daadwerkelijk is gebruikt maar met slechts 10% verdubbeld, dan hadden we deze discussie überhaupt niet hoeven voeren.
01 maart 2010 13:59
barolo schreef:Ik wil wel een poging wagen.
Invoering nieuw systeem 2 MLD.
Exploitatiekosten 400 Mln per jaar.
Wij weten allemaal hoe slagvaardig onze overheid is. Hierbij de risico’s en het feit dat 90% van de filerijders niet voor hun plezier in de file staan, maar bij een KM heffing nog steeds in diezelfde file moeten staan, omdat er geen alternatief is om naar hun werk te gaan.
De risico’s.
Draagvlak bij de weggebruiker: een nieuw systeem roept altijd vragen op,
Politiek draagvlak: goed inzicht nodig in gevolgen voor economie en gebruiker;
Privacygevoeligheden;
Een verloren rechtszaak kan het systeem elk moment stilzetten;
Een vertraagde invoering kost veel aan inkomsten (Duitsland);
Onvoldoende mogelijkheden om te betalen: opstoppingen; (Duitsland);
Handhavingkosten te hoog (Londen);
Wetgeving vraagt forse aanpassing
Dus risico is te groot, de investeringen zijn ook te groot en een te laag vertrouwen dat onze overheid in staat is om zulke grote projecten succesvol af te ronden.
Aardige poging, maar ik mis het andere genoemde scenario, de oplossing van de knelpunten door meer asfalt. Waarbij je uiteraard ook meeneemt dat dat nieuwe asfalt onderhouden en periodiek vervangen moet worden. Ter indicatie, uitbreiding weggennet Amsterdam-Almere is alleen al geraamd op €3,5 miljard voor louter aanleg. En ook deze ramingen zijn zelden accuraat. Denk bijvoorbeld aan de A4 tussen Schiedam en Delft, die uiteindelijk bijna een miljard gaat kosten. Voor
7 kilometer asfalt.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 01 maart 2010 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.
01 maart 2010 14:07
Ook wanneer er gekozen wordt vóór kilometer-stasi-heffing zullen er uitbereidingen en periodiek onderhoud nodig zijn. Een groot gedeelte valt dan tegen elkaar weg.
01 maart 2010 14:11
Dat is uiteraard de nulmeting bij vergelijking (inclusief "reguliere" uitbreiding). Het gaat om het geopperde extra asfalt.
Als een groot gedeelte tegen elkaar weg te strepen zou zijn, suggereer je dat de met de kilometerheffing gepaarde uitbreidingen van asfalt ook voor een groot gedeelte de de fileproblemen oplossen en dat lijkt me niet je stellingname.
01 maart 2010 15:51
Er gaan nu allerlei discussies door elkaar heen lopen. De beprijzing is ooit bedacht vanwege de congestie. Door variabilisatie op basis van tijd, plaats, voertuig type zouden wij in staat moeten zijn om de belangrijkste congestie punten op te lossen. Dit laatste betekent minder file en minder noodzaak van aanleg van extra asfalt. De huidige knelpunten zullen nog steeds opgelost moeten worden en daar gaat KM beprijzing niet bij helpen. Denk aan A4, A20, A13 waar nu discussies zijn hoe dit knelpunt in 2015 opgelost moet zijn.
01 maart 2010 16:00
Precies, vandaar het woordje "extra", naast de al verwachte of geplande uitbreidingen. Want ik neem aan dat Maurice daar op doelt als hij de km-heffing vergelijkt met het oplossen van alle knelpunten middels de traditionele weg.
Maar er lopen inderdaad nu discussies door elkaar. Waaronder die van carbon footprint en geld.
Laatst bijgewerkt door
Jort op 01 maart 2010 16:08, in totaal 1 keer bewerkt.
01 maart 2010 16:07
barolo schreef:De huidige knelpunten zullen nog steeds opgelost moeten worden en daar gaat KM beprijzing niet bij helpen.
Inderdaad, maar als ik de politiek goed begrijp wil men nagenoeg uitsluitend de beprijzing daarvoor inzetten. Dat geldt zeker voor de politiek ter linkerzijde waar, als ik hun verkiezingsprogramma's goed lees, de auto per definitie slecht, gevaarlijk en vies is en het OV en de fiets per definitie veilig en goed. Veel smaken zitten er daar in de beeldvorming niet tussen.
15 maart 2010 17:01
Nieuw ideetje
Een 'zwarte doos' in moderne auto's, die bijhoudt hoe hard een auto rijdt, zou een middel kunnen zijn om de verkeersveiligheid te bevorderen. Demissionair minister Camiel Eurlings van Verkeer kan zich wel vinden in het verplicht stellen van een ongevallenregistratiesysteem in auto's, schrijft hij maandag aan de Tweede Kamer.
15 maart 2010 17:55
Volgens mij heeft Eurlings vriendjes met een bedrijf dat dit soort techniek verkoopt. Volgens mij is hij een beetje GPSgeil
18 maart 2010 13:53
en hoeveel hebben de voorbereidende werkzaamheden ook al weer gekost??
18 maart 2010 19:18
je bedoelt waarschijnlijk gekotst
EN wie betaald dit allemaal???? WIJ
18 maart 2010 21:20
Het komt er toch wel, dit is alleen maar een schijnbeweging om stemmen te winnen bij mensen die niet doordenken.
18 maart 2010 22:38
Linksom of rechtsom, we worden toch wel genaaid. Is het niet met je vervoer, dan wel met je huis.
18 maart 2010 22:46
Ze zullen toch iets gaan bedenken ter vervanging van de BPM.
18 maart 2010 22:47
Tom80 schreef:Het komt er toch wel, dit is alleen maar een schijnbeweging om stemmen te winnen bij mensen die niet doordenken.
Mijn idee! Het CDA heeft de KMheffing als een van de redenen voor het stemmen verlies aangemerkt en denkt nu door de KMheffing af te wijzen een deel van de weglopers weer aan te trekken. Overigens hadden CDA'ers het alweer over een "andere vorm" van beprijzing. Dus linksom of rechtsom : CDA = KMheffing.
19 maart 2010 11:04
Op zich is er met het concept niets mis, hoe meer je rijdt hoe meer je betaalt, in plaats van een flat fee (BPM + houderschapsbelasting).
Dat doet me er aan denken, die verhoging van de houderschapsbelasting die ons door de strot is geduwd krijgen we dat nu weer terug en gaat die weer omlaag

Oh wacht, ik weet het antwoord al...
19 maart 2010 17:35
*mompelt iets met;"kwartje"... "Kok"...
Het principe van de Km-heffing is ook niet zozeer het probleem, maar wel alle Stasi- en milieuboete- achtige praktijken met bijbehorende heffingen. En aangezien dit overgebureaucratiseerde land op dit moment al overgecontroleerd en georganiseerd is, lijken mij deze hieruitvoortkomende resultaten uit het verleden in dit geval wel degelijk een garantie voor de daarbij behorende toekomst. Niet doen dus.
11 nov 2011 22:30
Zoals het er nu naar uitziet blijft de MRB vrijstelling voor 25+ auto`s toch gehandhaafd blijft , williswaar met een toekomstige verhoging naar 30 jaar
bron :
nu.nl
13 nov 2011 10:09
Zou niet gek zijn...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.