Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: Electronica in een gt3 ?

23 maart 2010 11:54

Ook in de winter geld;
"Het zijn niet de paarden onder de kap maar de ezel achter het stuur",
Setje winterbanden er op en gebruik je verstand dan kom je de winter best wel door.

Of je echter het hele jaar van en naar je werk wilt stuiteren in een GT3?
Maak een lange proefrit en rijd ook even je woon werk route dan kan je deze vraag naar eigen inzicht beantwoorden.

Korte tip;
Een uitgebreide en gedetailleerde vraagstelling krijgt vaak dito reactie, andersom geld dat uiteraard ook......

Wat het ook mag worden P of F, cirquit of comfort veel plezier toegewenst :thumleft:

Re: Electronica in een gt3 ?

23 maart 2010 12:01

Met name op engelstalige fora (Rennlist, Pistonheads) lees ik regelmatig over GT3's die voor dagelijks woon-werkverkeer worden ingezet. Ook 's winters met winterbanden.
Als zij het kunnen kan jij het ook. Ik geef minder gas als het slecht weer is... Doen!

Re: Electronica in een gt3 ?

23 maart 2010 12:45

ik denk dat iedere Porsche met zijn ruim voorhanden zijnde pk's een risico is in koud winterweer (sneeuw, ijzel etc), ook met winterbanden. C4's wellicht iets minder dan C2's, maar je zal ALTIJD met beleid moeten rijden in dergelijke winterse omstandigheden. Omdat je sneller optrekt en sneller een hogere snelheid behaalt, is je remweg ook langer. Denk idd dat comfort eerder de crux zal zijn voor wel of niet een daily driver. En dat is persoonlijk. De een wil bekerhouders, de ander wil puur rijden.

Idd, proefrijden, meerijden met GT3 bezitters en uiteraard hier info vragen :thumleft:

Re: Electronica in een gt3 ?

23 maart 2010 20:20

Jeroen, door jouw gezochte is binnen bij dé dealer: http://link.marktplaats.nl/332721431

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 9:59

Heb jij al eens naar een 997 4S gekeken?

Op het circuit laat die de 996 Turbo achter zich. In deze video leggen ze uit dat de electronica de negatieve effecten van de motor achterin beter weet te compenseren.

JP-S schreef:997c2 vs 997c2s vs 996turbo vs 360modena vs nsx-r vs 350z



Jij hebt er al eentje voor <50K
viewtopic.php?f=10&t=26985&p=714474#p714474

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 10:52

Als ik het goed lees is dat een gewone 997 Carrera 2, dus geen S en ook geen 4. Gelukkig maar, anders kreeg ik nog het idee dat ik teveel heb betaald :shock:
Maar voor dat geld wel een mooie bak...

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 11:56

Richard schreef:Marcel zijn auto staat te koop zoals je misschien weet

Nee :shock:
Toch terug naar de tiptronic? Of naar het luchtgekoelde tijdperk? Of een mooie 3.4? :mrgreen:

:drive: :popcorn:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 14:26

lol ,weer geen echte porsche maar wel een lucht gekoelde :D
1969
De VW Porsche 914/6 verscheen in 1969 (modeljaar 1970) op de markt.

Deze uitvoering van de 914/6 werd aangedreven door een 110 pk sterke 2 liter Porsche motor en was voorzien van twee drievoudige carburateurs.

Hij behaalde een topsnelheid van 201 km p/u en accelereerde van 0 tot 100 km in 9.9 seconde

In dit jaar werden ca 29 914/6 voertuigen gebouwd

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 14:47

cees schreef:Als ik het goed lees is dat een gewone 997 Carrera 2, dus geen S en ook geen 4. Gelukkig maar, anders kreeg ik nog het idee dat ik teveel heb betaald :shock:
Maar voor dat geld wel een mooie bak...

En wat dacht je van deze?
Porsche 911 Carrera 4S 48.911 EUR
Afbeelding
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... =127702630

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 17:26

E.T. schreef:Met name op engelstalige fora (Rennlist, Pistonheads) lees ik regelmatig over GT3's die voor dagelijks woon-werkverkeer worden ingezet. Ook 's winters met winterbanden.
Als zij het kunnen kan jij het ook. Ik geef minder gas als het slecht weer is... Doen!


Ik zal wel een watje zijn, maar hoeveel denk je die dat zoiets zeggen, gewoon omdat het stoer is.

Ik wil, en vooral omdat ik weet dat het gebeurt, af en toe eens verstrooid kunnen zijn tijdens mijn DD-ritten, zonder direct in de vangrails te hangen. Dit risico neemt natuurlijk toe met het aantal kilometers.

De prefecte bestuurder gaat dit natuurlijk nooit overkomen, maar ik maak af en toe eens een foutje, als het gebeurt meestal tijdens mijn woon- werkverkeer omdat je toch soms nog aan andere zaken aan het denken bent dan autorijden, en dan kan je beter niet in een GT3 zitten.

Maar het belangrijkste is, je moet doen wat je zelf leuk vind, en enkel de ervaring kan dit leren.

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 17:30

als het met een 3.2 kan moet het toch ook met een gt3 kunnen?

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 18:11

Natuurlijk wel :mrgreen: :wink:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 18:54

barolo schreef:En wat dacht je van deze?
Porsche 911 Carrera 4S 48.911 EUR


Auwwwww, da's ook weer veel te weinig eigenlijk :shock:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 19:32

Wat heb jij dan betaald voor die 4S? Hier komt nog steeds een aardig bedrag aan BPM bij.

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 20:07

wolf schreef:als het met een 3.2 kan moet het toch ook met een gt3 kunnen?


Denk dat je bij die 3.2 net iets harder op het gas moet trappen om hetzelfde effect te krijgen dan bij een GT3?

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 20:47

Ik heb 430pk alleen op de achterwielen 8) Gaat prima :wink:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 20:53

Gaat zeker prima, het gaat er mij over dat het bij de ene wagen net iets linker is als bij de andere.

En dat "IK" dit niet verkies als DD. Denk van mezelf dat ik een beetje aan een stuur kan draaien zonder me Schumacher te wanen en dat ik van mezelf weet dat als ik al mijn km's per jaar (+/- 65.000) met de GT3 zou doen er vroeg iets fout gaat dat mijn eigen domme schuld is en dat dit risico met mijn DD's een pak lager ligt.

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:09

arenarood schreef:Ik heb 430pk alleen op de achterwielen 8) Gaat prima :wink:

:shock: Een 993 Turbo met achterwiel aandrijving? :scratch:

Een beetje :drunken: , Jaap? :wink:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:13

Nee niet :drunken: Al sinds vorig jaar april :mrgreen:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:26

我不知道你在說什麼,但我得到的想法,你必須轉換為 993? :scratch:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:48

Van 4 naar 2 is gemakkelijk(er dan andersom). :idea: :wink:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:56

ppp 356 schreef:Ik zal wel een watje zijn, maar hoeveel denk je die dat zoiets zeggen, gewoon omdat het stoer is.

Watje :!: :mrgreen:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 21:59

EriC4C schreef:Van 4 naar 2 is gemakkelijk(er dan andersom). :idea: :wink:

Een Bob de BouwerT dus? :res:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 22:09

gast schreef:nog verder, een 914 ( wel een rooie :P )

Opvallende keuze :!:
De GT3 bevalt niet? :drive:

Re: Electronica in een gt3 ?

24 maart 2010 22:49

cees schreef:Als ik het goed lees is dat een gewone 997 Carrera 2, dus geen S en ook geen 4. Gelukkig maar, anders kreeg ik nog het idee dat ik teveel heb betaald :shock:

De rode is een gewone, de gele een S :idea:
Natuurlijk geen '4' genomen, het gaat hier wel om een test tussen sportwagens op circuit :twisted:
Behalve de Turbo, dat is de uitzondering zonder keus in 2 of 4, deze reiswagen :wink:
Plaats een reactie