Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!

25 maart 2010 21:17

Dus toch verkeerde ring. :thumleft:

Gelukkig dat het daar bij gebleven is,maar wel jammer van je extra werk.

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen zijn waarschijnlijk opgelost!

26 maart 2010 21:44

Bedankt allemaal voor de tips en antwoorden in mijn problementopic :res: , vanmiddag hebben we proefgereden en alles was naar wens, ze rijd als een speer en loopt niet meer warm, morgen is het poetsen geblazen en zorgen dat ze klaar is voor 4 april, zal morgen de pics plaatsen.Voor de rest nog een woordje van dank aan mijne vriend (Garage) Michel Lantsoght te Knokke-Heist (B), die mij met raad en daad heeft bijgestaan, en waarvan ik zijn hele hebben en houden heb mogen gebruiken om aan de P te sleutelen!

Van de winter bekabeling vernieuwen en nog wat andere zaken dat ze tiptop in orde blijft en is , hoop er een paar van jullie te ontmoeten op 4 april :!:

Tot de volgende

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

26 maart 2010 22:04

:cheers: :cheers: :cheers: :ba: :ba: :ba:
Zo JM , Ben trots op jouw :mrgreen: :mrgreen:
Op naar 30 April :thumleft: :thumleft:
gr Diablo

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 0:03

JMS :thumleft: en geen dank he voor de tips...graag gedaan 8)

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 21:33

Heb vanmorgen lekker gepoetst, en vanmiddag lekker gereden, wat een verademing na zoveel sleutelwerk en tijd, maar nu rijd ze, enne iemand een idee voor een volgend project, en zoals beloofd de fotoos :!:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Tot de volgende, JM

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 21:42

Hoi JM ,
prachtige wagen , echt :thumleft: :thumleft:
alleen 1 minpuntje :shock:
Hij moet voorkant iets lager , is 2 min werk en meteen een andere zicht :ba:
als je nog eens hier komt fix ik da wel ff voor jou :salut:
gr Diablo

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 21:55

JMS....moooooi man :thumleft: en idd een beetje zakken voor 8)

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:05

ZEIKERDS :finger: Nee hoor grapje hoe laat ik ze een beetje zakken :?:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:25

Diablo schreef:
alleen 1 minpuntje :shock:
Hij moet voorkant iets lager , is 2 min werk en meteen een andere zicht :ba:
als je nog eens hier komt fix ik da wel ff voor jou :salut:
gr Diablo


Je vergeet dan waarschijnlijk de uitlijning, die opnieuw moet. :scratch:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:29

Sorry :cry: :cry: :cry:
Nee nee JM is echt , als je onder de auto kijkt , zie je een boutje van 11mm onder de driehoek uitsteken (wijst naar onder) deze een paar slagen (naargewenst) losdraaien , auto zal zakken , let wel op !
begin met 1 volledig toer aan 1 kant vervolgens aan de andere , auto een paar keren naar beneden duwen , dan bekijken of het genoeg is , is dit niet dan herhaal zoals de eerste keer , eerst 1 kant dan de andere !!
:salut:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:30

cabrio wim schreef:
Diablo schreef:
alleen 1 minpuntje :shock:
Hij moet voorkant iets lager , is 2 min werk en meteen een andere zicht :ba:
als je nog eens hier komt fix ik da wel ff voor jou :salut:
gr Diablo


Je vergeet dan waarschijnlijk de uitlijning, die opnieuw moet. :scratch:

Hoi Wim,
niet als je die maar 1 of 2 cm laat zakken !!

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:33

Inderdaad, dan zakt hij, maar daardoor aan te draaien verander je de sporing va de wielen.

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:37

Hoi JM,
dit zijn de boutjes van dop 11mm die ik bedoel !!
let op rode circel !

47058 :salut: :salut:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

27 maart 2010 22:38

cabrio wim schreef:Inderdaad, dan zakt hij, maar daardoor aan te draaien verander je de sporing va de wielen.

Met een cm of 2 ? echt niet Wim

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 3:19

echt wel
en als je nog lager gaat wordt er zelfs aangeraden spacers tussen de carrosserie en het stuurhuis te zetten.

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 7:31

:thumleft: eindelijk steun van iemand.
Maar die Italianen hè, als ze iets voor hebben. :idea: :wink:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 9:47

Jongen , willen jullie zo graag het gelijk hebben ?
ok als jullie dat zo willen , krijgen jullie het ook !! :ass:

@Dannyl spacers zijn aangeraden bij elke diepere verlaging van 3 a 4 cm !!! :salut: :salut:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 10:00

Wij willen niet gelijk hebben Diablo, maar is gewoon zo.
Denk maar eens goed na wat de stuurstang doet bij de verlaging van 1 á 2 cm.

Maar als jij denkt dat het niet hoeft en zo kan blijven rijden, prima.

Maar als ik dan de hoogte van J-M zijn auto vooraan zie. :roll:

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 10:07

Luister Wim,
Ook al zou jij gelijk hebben (wat je volgens mij niet hebt!!)
Dan nog zou ik dat "mooie" elfje laten verlagen , en dan indien nodig ???
Uitlijnen en uitwegen !! enfin mijn gedachte he :bang: :mrgreen:
gr Diablo

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 10:13

Bedoel ik ook staat te hoog vooraan, dus mag best wel wat zakken.

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 10:21

cabrio wim schreef:Wij willen niet gelijk hebben Diablo, maar is gewoon zo.
Denk maar eens goed na wat de stuurstang doet bij de verlaging van 1 á 2 cm.

Maar als jij denkt dat het niet hoeft en zo kan blijven rijden, prima.

Maar als ik dan de hoogte van J-M zijn auto vooraan zie. :roll:


En Wim , laten we duidelijk zijn ,
ik heb ook 2 van die spacers tussen stuurhuis en dwarsbalk geplaatst hoor !
Fluitje van een cent , 20min werk +- 8)

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 22:51

Diablo schreef:
cabrio wim schreef:Wij willen niet gelijk hebben Diablo, maar is gewoon zo.
Denk maar eens goed na wat de stuurstang doet bij de verlaging van 1 á 2 cm.

Maar als jij denkt dat het niet hoeft en zo kan blijven rijden, prima.

Maar als ik dan de hoogte van J-M zijn auto vooraan zie. :roll:


En Wim , laten we duidelijk zijn ,
ik heb ook 2 van die spacers tussen stuurhuis en dwarsbalk geplaatst hoor !
Fluitje van een cent , 20min werk +- 8)

Wat voor effect hebben die spacers eigenlijk? Ik heb die van mij ook behoorlijk verlaagd, maar merkte dacht ik geen verschil (en spierballen heb ik niet...)

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 22:55

Hoi Miloman,
die spacers hebben het effect dat ze de stuurarmen horizontaler brengen !
Gezonder voor (tandlat)stuurhuis en voor de stuurchapjes(kogelgewrichten)
zou in principe ook iets lichter moeten sturen !
zal proberen een foto te vinden en toevoegen,
gr Diablo

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

28 maart 2010 23:11

Hoi Miloman,
Kan foto zo niet meteen vinden ,
zal het met deze proberen
Op foto kan je zien dat stuurarmen richting stuurchap(wiel) lichtjes omhoog gaan , dus hoe lager je auto hoe meer stuurstang naar omhoog gaat richting wiel.
Met de spacers tussen stuurhuis en dwarsbalk te plaatsen komt deze horizontaler , snapie ?
47088
Op deze foto kan je zien dat deze elfje is uitgerust met stuurarmen van een Turbo , heb ik bij de mijne ook gedaan , stuurt allemaal iets precieser !!
gr Diablo

Re: Motor SC 3L 1980, Problemen opgelost, BEDANKT Forummers!

29 maart 2010 13:22

Gefeliciteerd! Mooi project met prachtig resultaat. :res:
Plaats een reactie