was toch niet helemaal tevreden over de afwerking van de gereviseerde motor dus heb alle delen eraf gehaald en opnieuw laten poedercoaten:
treurig blokje zo :

en zo kom je dus alle nieuwe delen tegen hier de nieuwe valeo :

de wederopbouw van het blok, zoals op eerdere foto's te zien was had de motor een gele cover en dat klopte niet met de uitvoering dus nu een rode zoals het hoort

ik heb de 915 bak laten cleanen en alle boutjes etc laten geel verzinken en ben een beetje gedoken in hoe je net gecleaned magnesium of aluminium het beste kan beschermen zonder het te spuiten ( das niet echt een optie vindt ik, het blok is ook 'kaal') ik ben via een lange weg gekomen wat in de USA al als een 'wondermiddel' wordt beschouwt : Gibbs brand, het is een soort beschermvloeistof wat je erop spuit en het vorm een soort van beschermlaag.
Uit onderzoek schijnt het beter te zijn dan tectyl of vele andere middelen.
in de us beschermen ze hele kale bodys me het spul en je kan er warneer je maar wil gewoon over heen spuiten zonder het te hoeven verwijderen, enfin allemaal een hoog 'Tellsell' gehalte maar het schijnt echt goed te zijn, en vrij recent nu ook in Europa verkrijgbaar via een agant in de UK die nog op zoek zijn naar een agent hier.
enfin hier wat plaatjes van de behandelde 915 bak.

en ook nog even de benz.vulmond aangesloten.

en we gaan gestaag weer door !!