Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: mijn 911 T naar een RS resto

11 apr 2010 19:58

Heerlijk leesvoer :popcorn:

11 apr 2010 20:01

:thumleft:

11 apr 2010 20:21

kleur is juist van het F type, daarna niet meer gebruikt .
Denk maar aan de fijne Le Mans film met Steve McQueen zijn autootje een S was ook grijs.

open dak is toch wel heel fijn, ben zo verslaafd aan de targa dat ik helemaal dicht te dicht vindt.

11 apr 2010 22:35

Leuk zulke projecten, heerlijk om te lezen.
Lees graag meer hiervan... :cheers:

12 apr 2010 0:10

12 apr 2010 5:49

Mooi werk.

Moet ook wennen aan grijs op een RS kloon...

12 apr 2010 7:00

gaaf project man.

Grijs vind ik helemaal top. En dan met zo'n striping als laatst op die klassieker in - ik meen - 911 & Porscheworld stond. Jummie!

Afbeelding

zie hier voor meer inspiratie :wink:

12 apr 2010 8:13

Prachtig werk GLS :thumleft:

12 apr 2010 9:41

Ziet er goed en vooral bekend uit :)

12 apr 2010 9:52

Prachtig!

12 apr 2010 10:01

Mooi project :thumleft: .. Ik zie veel gelijkenissen :mrgreen:

500gls schreef: .. Renntech . op basis van de originele motorklep (dus van deze auto) een ducktail gemaakt zoals ze hem vroeger ook maakten ( alleen was ie toen van alu)

MI waren alleen de eerste 20 73'er RS ducktailes met 'n aluminium binnen-frame .. daarna gewoon zoals De Techniker ze levert - met metalen binnenframe :wink:

12 apr 2010 10:15

Super project!!! staat op mijn "nog te doen voor ik sterf" lijst!!!

Daar heb ik dan nog een jaar of 40 voor (indien een midlife crisis echt in het midden van het leven is).

12 apr 2010 15:33

Complimenten, ziet er geweldig uit dit project !! Ik heb vrijdag in Essen op de Technoclassica ook een 911 in slate grey zien staan en het staat een 911 errug mooi.

12 apr 2010 20:17

Mooi project om jalours van te worden. :res:

13 apr 2010 11:31

erg mooi en nauwkeurig en goed aangepakt allemaal.

Als het mijn auto zou zijn:
Lekker in zo'n vacuüm hoes in de garage als ik er niet mee rijd en in de familie houden. Wat een mooie rs wordt dit!

Wel op zich ideaal dat hij motorisch en ophanging etc. al stevig was aangepakt.
Heerlijk dat je je daar niet meer erg op hoeft te richten.

Domme vraag: Wat is het verschil tussen die 915 bak en 901 bak(heeft dit iets met die synchromesh te maken)?

Ga je ook nog iets aan het interieur doen, of was deze al helemaal zoals je hem wilde?

Is trouwens wel de snelste restauratie/opbouw die ik hier ooit heb gezien :D

13 apr 2010 11:59

haha, ben al een tijdje met de resto bezig hoor , had alleen nog geen tijd gehad voor het op de site zetten.
de 901 bak is de bak die porsche eerst heeft gebruikt in de 911 en dat houd in dat z'n 1 links onder zit dus een omgekeerd schakelpatroon.
In de racerij is dat fijn omdat je daar z'n 1 maar 1 keer gebruikt ( de start )
de 915 bak heeft het 'normale' schakelpatroon zoals we die nu in de moderne auto hebben.

ja interieur, in ieder geval camel of zand kleur leer maar ben er nog niet uit welke stoeltjes.
ik wil geen recaro S stoelen maar meer wat kleinere race achtige stoeltjes.

13 apr 2010 12:01

Wauw! Als je nog eens een keer een 2.7 wil restaureren mag je de mijne doen! (Heb alleen geen centjes...)

13 apr 2010 22:30

kost een tijd he zo'n project! (om over de euris nog maar ff te zwijgen) Maar wel leuk om te doen.

14 apr 2010 12:41

ziet er goed uit gls je moet ook je stuurtje nog brengen he? :thumleft:

14 apr 2010 13:28

@ rovako,

ja maar das het stuurtje van de targa, die gaat in de volgende weken gespoten worden dus dan pas kan ie eraf, dan kom ik wel weer even binnenvallen !

14 apr 2010 13:32

14 apr 2010 13:57

supergaaf draadje, heel veel :res:

22 apr 2010 8:05

Whouw ziet er erg goed uit!!!!!!!!!

26 apr 2010 22:49

heb toch maar besloten om de motorbeplating die erop zat ( was grijs gepoedercoat ) eraf te halen en zwart te poeder coaten incl de aircleaner die verchroomd was, was ietwat toooooo bling.

webers dus weer een keer schoonmaken en nog wat dingetjes hier en daar laten verzinken.
Afbeelding

nieuw rubber in het zgn 'smugglers box'
Afbeelding

ook maar nieuw ruitenwisser pompje
Afbeelding

en een ander naar klusje nieuwe raam 'poezen' ja kan het ook niet helpen zo heten die dingen..
Afbeelding

10 mei 2010 17:25

was toch niet helemaal tevreden over de afwerking van de gereviseerde motor dus heb alle delen eraf gehaald en opnieuw laten poedercoaten:
treurig blokje zo :
Afbeelding Afbeelding

en zo kom je dus alle nieuwe delen tegen hier de nieuwe valeo :
Afbeelding

de wederopbouw van het blok, zoals op eerdere foto's te zien was had de motor een gele cover en dat klopte niet met de uitvoering dus nu een rode zoals het hoort
Afbeelding

ik heb de 915 bak laten cleanen en alle boutjes etc laten geel verzinken en ben een beetje gedoken in hoe je net gecleaned magnesium of aluminium het beste kan beschermen zonder het te spuiten ( das niet echt een optie vindt ik, het blok is ook 'kaal') ik ben via een lange weg gekomen wat in de USA al als een 'wondermiddel' wordt beschouwt : Gibbs brand, het is een soort beschermvloeistof wat je erop spuit en het vorm een soort van beschermlaag.
Uit onderzoek schijnt het beter te zijn dan tectyl of vele andere middelen.
in de us beschermen ze hele kale bodys me het spul en je kan er warneer je maar wil gewoon over heen spuiten zonder het te hoeven verwijderen, enfin allemaal een hoog 'Tellsell' gehalte maar het schijnt echt goed te zijn, en vrij recent nu ook in Europa verkrijgbaar via een agant in de UK die nog op zoek zijn naar een agent hier.

enfin hier wat plaatjes van de behandelde 915 bak.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

en ook nog even de benz.vulmond aangesloten.
Afbeelding

en we gaan gestaag weer door !!
Plaats een reactie