Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

12 apr 2010 22:27

jan-1 schreef:Het is een kleppensysteem alleen bij de Amerikaanse uitvoering. Om die kleppen te sluiten (de werking ongedaan te maken) moet de motor worden uitgebouwd.....


:?: :scratch:

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 0:31

het verschil van een usa uitvoering wat ik kan bedenken is de sai port
(secundaire air injection) dat is voor de uitlaat emissie of zo iets degelijks)

die schijnen vanuit de fabriek niet netjes glad te zijn en zo aanslag op te bouwen.

voor zo ver ik weet twee opties

1 schoon maken

2 verwijderen (dichtmaken)
http://p-car.com/diy/sai/1/sai.htm

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 1:16

Hartelijk dank voor deze nuttige en uitvoerige bijdrage Rob! Ik kan mij voorstellen, dat het inderdaad om die klep gaat. En goed om te zien, dat er een (veel goedkoper) alternatief is voor het uitbouwen van de motor om bij deze klep te komen. Het is alleen geen standaardwerk voor de Nederlandse porsche specialist. Ik zal eens informeren of PSH hiermee uit de voeten zou kunnen.

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 8:45

ik denk dat en porsche specialist de motor wel uitbouwd,
dit omdat stel hij is bijna klaar en op het laatst zit het tegen en het blok moet er alsnog uit dat zit de klant straks met extra hoge kosten.

tevens zal hij niet gaan voor de schoonmaak optie, omdat volgens mij dat geen zekerheid geeft,
ook kan als het wel werkt een tijdelijke oplossing zijn.

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 9:55

rob964.c4 schreef:het verschil van een usa uitvoering wat ik kan bedenken is de sai port
(secundaire air injection) dat is voor de uitlaat emissie of zo iets degelijks)


Volgens mij zat dit op mijn toenmalige SC, heb dit toen laten verwijderen :!:
Of was dit weer wat anders, werd met een luchtpomp lucht in de koppen geperst i.v.m. de emissie eisen :!:

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 10:14

Kan de specialist aangeven wat het risico is om zo door te blijven rijden :?:

Ik lees al dat je iets schrijft over 'n "electromotor" .. geen idee wat je precies bedoelt .. maar wat kost zo'n ding .. in verhouding met het uitbouwen van de motor en de US-zooi te verwijderen :idea:

Re: ervaring versleten klepgeleider 993

13 apr 2010 11:30

Het gaat eigenlijk bij die "elektromotor" om de pomp, die zorgt voor de luchtcirculatie. Heb net nog even gebeld met PSH. Advies: gewoon rijden. Kijken of er problemen komen. Ik kom in elk geval niet stil te staan. Als er een melding zou komen "check engine" afspraak maken.
Plaats een reactie