Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Sportuitlaat of SSI op 'n Carrera 3.2 ?

20 apr 2010 15:23

Double G schreef:@Marco: toen ik mijn kat verving door een rechte pijp merkte ik ook al een duidelijk verschil in oppakken van de motor bij lage toerentallen. Geen idee of SSI hier nog een schepje boven op zou doen..

ik denk het wel, want de mijne is af fabriek zonder kat geleverd (een less is more optie van destijds hfl. 500,=) en ik merkte echt verschil

20 apr 2010 22:31

Vanmiddag de demper binnen gekregen en vanavond direct gemonteerd. Stationair zit er nu een mooie diepe roffel in. In de auto merk je tijdens het rijden niet zo heel veel hiervan, maar de weerkaatsing tegen muren en viaducten is super. Binnenkort maar weer eens 6600 meter in de Westerscheldetunnel genieten 8) . Ik denk dat het geluid op toeren voor iedereen buiten de auto prachtig moet zijn.

Voor mijn gevoel (zit misschien ook wel deels tussen de oren) trekt de motor vanaf 4000 t/min vlotter door dan eerst. Geen idee of dit ook werkelijk zo is, maar hoe dan ook ben ik tevreden met het resultaat.

20 apr 2010 22:40

Jeroen914 schreef:allemaal geleuter... SSI's werken zelfs op een 3.6 :idea:

Ben blij dat je dat even duidelijk maakt,geloof jou ook wat techniek betreft.
Maar waarom is is het niet te verklaren dat een spruitstukdiameter van een 3.2 en 3.0 verschillend zijn,terwijl SSI perfect aansluit op 3.0 en minder op 3.2?

Zijn er diagrammen of rollerbanktesten voor en na op het net te vinden??

21 apr 2010 18:41

best wel interessant artikel...

http://www.europeancarweb.com/projectca ... index.html

Zou er mij iemand eens een woordje uitleg kunnen geven hoe de verwarming in de auto met een ssi "dus wss ook origineel" werkt? Hoe wordt de hitte van de uitlaat overgebracht naar de verwarming in de auto?

21 apr 2010 22:04

jep de ssi 's hebben ook verwarmingspotten
Plaats een reactie