Eerste indruk is erg goed.
Aangezien we hiervoor ook al Nokia's hadden, is het menu en de wijze van 'navigeren' door het toestel heen lekker duidelijk (alles zit waar je het verwacht). Ik kan me wel voorstellen dat als het je eerste Nokia is je soms moet zoeken waar een bepaalde applicatie te vinden is in het menu, maar voor Nokia-gebruikers is het allemaal gesneden koek.
Ik vind het touchscreen heel fijn werken en ik vind het helemaal niet storend dat je lichte druk moet uitoefenen op het scherm. Sterker nog, ik vind dat wel lekker; ik vind het touchscreen van bijvoorbeeld de iPhone wat 'gevoelloos'. Bovendien vind ik het wel fijn dat het toestel een soort van 'feedback' geeft als je een knop (ook op het touchscreen) indrukt; het toestel trilt dan namelijk even. Het geeft een 'fijne feel'.
Bovendien gebruiken we het toestel 'in het veld' en het is ook wel fijn dat je het toestel (en dus ook het touch screen) kunt gebruiken met handschoenen aan, of koude (gevoelloze) klauwen: het touchscreen werkt ook dan perfect.
Het toetsenbord is super (ook dat het iets kantelt, is wel fijn, vind ik) en vind ik echt een gemis bij de iPhone.
Het toestel voelt stevig aan, de programmatuur is (vooralsnog) stabiel en goed, Internetten gaat snel (zeker na de update) en bijvoorbeeld Youtube-filmpjes kijken gaat perfect. Het beeld(scherm) is zeer duidelijk en heeft mooie kleuren.
De kwaliteit van de telefoon (ontvangst, helderheid van stemmen, etcetera) is ongekend, maar dat mag van Nokia wel verwacht worden, denk ik...
De foto's die we ermee gemaakt hebben zijn geschikt om in rapporten te plakken (qua kwaliteit) en de pdf-reader die erop zit, maakt het voor ons mogelijk om opdrachten die we per pdf aangeleverd krijgen te lezen/bekijken.
Tot slot -en zeker niet onbelangrijk- vind ik (persoonlijk) de maatvoering van het toestel helemaal goed: het is toch nog een telefoon die je probleemloos in de zak van je spijkerbroek kunt stoppen, maar het beeld is groot genoeg om alles mee te doen en op te zien. Ik hou niet van die koelkasten/tablets...
Voor ons -zakelijk beschouwd- is dit een uitstekend toestel. Vooralsnog lijkt het er in ieder geval op dat we de goede keuze hebben gemaakt.
(gezien ik in het bovenstaande erg vaak 'ik vind' gebruik, moge het duidelijk zijn dat dit een persoonlijke mening is, al probeer ik een en ander wel zo objectief mogelijk te verwoorden)