Goed, toch maar het verhaal doen dan?

Anyway, sinds natuurlijk de lente van vorig jaar aan het denken en kijken naar 356's, de prijzen en wat je voor welk geld koopt. Na een paar goede gesprekken met Paul (ppp), heb ik vorig jaar besloten om de knoop te hakken. Ik ging de SC wegdoen en daarna op zoek naar een 356.
De SC was (helaas?) vrij snel weg, dus was de weg vrij voor een 356. Het zoeken ging minder snel dan verwacht, dat wil zeggen, in het begin leken er telkens veel bij te komen, maar toch minder interessante dan ik dacht.
Veel foto's opgevraagd op mobile, veel informatie opgevraagd bij de diverse verkopers, waarbij FirstFloor al begin december in de picture kwam

... Begin januari zouden we gaan kijken naar een aantal wagens, maar door omstandigheden (volgens mij was het die sneeuw

) niet doorgegaan...
Allerlei dingen kwamen ertussen, allerlei andere auto's bekeken (via internet) en foto's van onderkanten en onderdelen gezien die je niet wilt weten.
Maar vorige week was het dan eindelijk zo ver, met Erwin en Paul een dagje rondcrossen om wat auto's te bekijken. Het eerste adres was een handelaar in 356's. Die had er inderdaad veel staan, maar niets wat ik in gedachten had. Ik wilde een auto waar ik NU in kon gaan rijden, en met de tijd helemaal goed en mooi kon maken. Hier stonden helaas alleen auto's waar eerst nog flink wat aan moest gebeuren, voor ik kon beginnen met rijden. Dus niet zozeer het budget, maar meer de tijd die niet klopte.
Toen naar Vijfhuizen, om die rode te bekijken. Buiten stond een piekfijne 912, waarbij we al opmerkten, dat als die 356 er een beetje op leek, dat dit het goede adres zou zijn. Eenmaal binnen werd het alleen maar mooier. De 356 was niet perfect, dat wisten we, maar hij zag er wel goed uit. Alle informatie van de auto klopte, de bumpers, de deuren, de ramen, de motor, de bak. Instappen om hem even op de brug te rijden, starten en hij sloeg gelijk en zonder twijfel aan. Gelijk weer uit, maar hij was echt hartstikke koud! Dit beloofde veel goeds!
Eenmaal op de brug bleek echter, dat er toch wel wat werk aan zat, maar niet zoveel, dat het onoverkomelijk was. Wikken, wegen, met de verkoper afgesproken dat ik contact met hem op zou nemen. Op de terugweg goed door gesproken, wat het plan van aanpak ging worden. Nu kopen, dan rustig in een project-achtige oplossing "elke winter" naar binnen om helemaal top te maken.
Zo gezegd, zo gedaan. Gebeld, bod uitgebracht, poot stijf gehouden, auto af laten leveren bij Erwin en voila!
We zijn eigenaar van een echte 356! De voorgeschiedenis van de auto is een leuk extra'tje. De vorige eigenaar heeft hem 47 jaar gehad en gekocht toen de auto een jaar oud was!