29 apr 2010 9:24
29 apr 2010 11:18
29 apr 2010 11:59
En hoe hard reed je dan volgens hem 210 terwijl je in werkelijkheid 'maar'
180 reed![]()
Heb je dat niet voor laten komen dan?
29 apr 2010 12:44
Niet opletten in het verkeer (iets waar vrijwel iedereen zich geregeld schuldig aan maakt) zorgt voor 10x zoveel doden als hard rijden. Maar nee, kleppen in de auto, bellen in de auto, jezelf opmaken in de auto, enz. enz. daar hoor je niets over.
29 apr 2010 15:54
Jip schreef:Vriend aangehouden in een snelle auto; politie gaf aan dat ze altijd een snelle auto volgen, omdat ze weten er altijd een moment komt waarop het gas flink wordt ingetrapt...![]()
![]()
29 apr 2010 16:24
29 apr 2010 20:10
29 apr 2010 20:12
Devils son schreef:lindemans schreef:
Ik vind het daarom erg flauw om, als je je misdraagt, je vervolgens te gaan beklagen over de MANIER waarop je wordt aangsproken.
Dat vind ik niet. De politie dient zich gewoon te gedragen. Wat is nu het nut van zo opgefokt iemand aanspreken?
29 apr 2010 20:28
lindemans schreef:Kind van een kennis van mke is in een woonwijk door een veel te hard rijdende auto plat gereden.
29 apr 2010 20:30
lindemans schreef:
Ieder ander moet zich naar jou gedragen, andersom hoeft niet
...teitlje.... toonbeeld van hufterigheid
29 apr 2010 20:50
30 apr 2010 14:05
lindemans schreef:Ja flauwekul he, dat zeuren over kinderen die over kunnen steken.
Kind van een kennis van mke is in een woonwijk door een veel te hard rijdende auto plat gereden. Ja pech hebben moet het kind maar beter opletten toch ?
30 apr 2010 17:09
Dat stelt hij nergens. Hij stelt alleen dat je het ook "kunt opzoeken". Ik heb eenzelfde verhaal over een nichtje en een dronkaard. Denk je dat ik blij ben op het zoveelste feestje, waar mensen doodleuk "een pilsje en een wijntje, en nog maar eentje" drinken. "ah, een paar, kan best"....Devils son schreef:Overigens, een nichtje van mij is doodgereden door iemand die niet goed op zat te letten. Durf jij te stellen dat jij altijd 100% geconcentreerd achter het stuur zit? Dat jij nooit fouten maakt in het verkeer die achteraf tot letsel bij anderen had kunnen leiden?
Dat gaat hier in NL nooit werken:Wimpie77 schreef:Als je naar de situatie in Duitsland kijkt, dan zie je dat automobilisten daar meer vrijheid hebben als het gaat om bijvoorbeeld de maximum snelheid. Over het algemeen wordt daar door de Duitse automobilist verantwoordelijk mee omgegaan. Doe je dat niet en 't wordt door de politie opgemerkt, dan ben je zwaar de sjaak. Ik zou willen dat dat in ons land ook zo was...
30 apr 2010 17:55
sportwagon schreef:Precies - je geeft zelf het antwoord al. Ouders moeten opletten. De straat is geen schoolplein. Voed je kinderen op en geef niet de maatschappij de schuld. Eigen verantwoordelijkheid heet dat.
30 apr 2010 18:05
30 apr 2010 18:54
30 apr 2010 22:03
paSCal schreef:Hij stelt alleen dat je het ook "kunt opzoeken". Ik heb eenzelfde verhaal over een nichtje en een dronkaard. Denk je dat ik blij ben op het zoveelste feestje, waar mensen doodleuk "een pilsje en een wijntje, en nog maar eentje" drinken. "ah, een paar, kan best"....
Dat gaat hier in NL nooit werken:
1. Om de 3 kilometer heb je hier een op/afrit
2. 90% van de wegen zijn 2-baans (en daar is het in DLD ook niet zo lekker rijden)
3. De Nederlander gunt een andere Nederlander dat niet op de weg. "Kan wel zijn, maar ik moet ook even"....
Heb vorige week ruim 20km achter een NL'er gezeten in Duitsland. Netjes 130 rijden, op een vrij stuk. Gezellig keuvelen met zijn vrouw in de mini-bus...Vraag me af of hij me niet gezien heeft, of gewoon niet opzij wilde. Maar ach....
(en nee, ben er NIET rechts voorbij gegaan, en dat had tig keer heel goed gekund!)
30 apr 2010 23:05
30 apr 2010 23:19
30 apr 2010 23:49
maurice schreef:Dat is ook de reden dat de discussie over bijvoorbeeld het aanscherpen van maximum snelheid en een aantal voorrangsregels daar steeds meer draagvlak krijgt.
01 mei 2010 7:51
01 mei 2010 9:44
Sigrid schreef:Lijkt me een uitstekende keuze, meer asfalt. Zit ik, met misschien nog wel meer mensen, echt op te wachten. Gooi het land vol met asfalt, anderen dingen zijn er niet nodig dan voor de automobilist zorgen dat hij snel van A naar Beter kan. Dat stukje natuur of die paar huizen die er plat voor moeten, makkelijk zat.
Accepteren dat je in de file staat, misschien ook een idee. Sta er iedere werkdag in, zowel naar m'n werk toe als naar huis. Wist dit van te voren, ga op tijd weg zo dat ik toch nog ondanks alle drukte op tijd op m'n werk ben. Het is gewoon zo. Radio aan en aansluiten in de rij.
En anders een ander vervoermiddel kiezen of een andere werkplek.
01 mei 2010 9:56
En landbouwgrond... ach, hebben we echt zoveel nodig, of is het misschien juist goed voor mens, natuur en milieu dat we agrarische bedrijven die alleen nog maar kunnen overleven met subsidie beëindigen? Ik denk dat laatste.
De filedruk neemt jaarlijks toe als je niets doet en dat gaat ten koste van de economie. Wat heb je aan natuur als je niet eens meer de centen hebt om deze te gaan bezoeken (en geloof me, dat is voor best wel wat mensen in NL nu al de praktijk!).
01 mei 2010 10:18
Sigrid schreef:Accepteren dat je in de file staat, misschien ook een idee.
01 mei 2010 10:37