01 mei 2010 11:17
turbocruiser schreef:Heel geinig, zo'n groene discussie...![]()
01 mei 2010 11:39
01 mei 2010 11:46
01 mei 2010 12:15
Sigrid schreef:
Ik heb uit ervaringen van zeer dichtbij gemerkt dat die sluiting van bedrijven meer pijn doet dan dankbaarheid oplevert. Uiteraard levert sluiting van ieder bedrijf gemiddeld geen positief gevoel op, maar dit soort bedrijven bestaat meestal al generaties.
En die mensen staan wel elke dag in de file?
maar veel natuur is gratis om te bezoeken en eventueel ook met de fiets bereikbaar, zo lang die natuur er is.
Wat betreft een ander vervoermiddel......nee, dat is niet voor iedereen een optie, maar voor velen wel. Doen het alleen niet, evenzo ik.
01 mei 2010 12:18
Jurgen schreef:Het is maar al te vaak gebleken dat het in schoolgebieden juist de ouders zélf zijn die er te hard rijden.
01 mei 2010 12:18
Jurgen schreef:iemand afbranden zonder genoeg feiten.
01 mei 2010 12:30
horn schreef:
Voor mij gewoon een resultaat van wanbeleid.
01 mei 2010 12:33
01 mei 2010 14:16
01 mei 2010 14:29
IPF schreef:... (denk aan een gootsteen, als je de kraan maar hard genoeg openjast, ontstaat er altijd stuw).
01 mei 2010 14:42
01 mei 2010 14:49
IPF schreef:PS on topic: dynamische maximale snelheden zouden ook een geweldige aanwinst zijn.
01 mei 2010 15:16
Jurgen schreef:Het is maar al te vaak gebleken dat het in schoolgebieden juist de ouders zélf zijn die er te hard rijden, naast 't feit dat dezen er ook het hardst tegen ageren.
01 mei 2010 15:24
01 mei 2010 15:26
En die hardrijdiscussie... ; ik word een beetje moe om altijd het "kind" argument maar weer te horen...en helemaal als er semi-verwijtend gevraagd wordt of iemand zelf kinderen heeft, alsof dáármee 't oordeel al geveld is. Het is maar al te vaak gebleken dat het in schoolgebieden juist de ouders zélf zijn die er te hard rijden, naast 't feit dat dezen er ook het hardst tegen ageren.
En die mensen staan wel elke dag in de file?
Is dat relevant?
10% woon-werk wordt door het overvolle OV gedaan. Hoe kan in vredesnaam daar een substantieel deel van het autoverkeer door worden overgenomen?
Nog afgezien van het feit dat het OV helemaal niet zo praktisch is. Ik heb er zelf vele jaren gebruik van gemaakt, maar altijd icm de auto.
De groene ridders nemen graag stelling tegen meer asfalt, maar "vergeten" voor 't gemak even hoeveel milieu- en economische kosten die enorme files veroorzaken.
iemand afbranden zonder genoeg feiten
Files blijven maar groeien omdat politici niets durven.
01 mei 2010 15:59
01 mei 2010 16:32
01 mei 2010 16:49
01 mei 2010 16:53
01 mei 2010 16:58
best dat je achter een viaduct gaat staan om 's avonds om half twaalf iemand te betrappen die 131 rijdt waar je 120 mag
01 mei 2010 17:00
01 mei 2010 17:19
horn schreef:daar word ik nou altijd aggressief van. rij je in je 986 netjes 30 door zo'n smalle kinderstraat met drempels, gaan er van die mutsen lopen zwaaien dat je niet zo hard moet rijden...grrrr... moet altijd erg mijn best doen om niet uit te stappen en de discussie aan te gaan...
01 mei 2010 18:19
Tenslotte t.a.v. je opmerking dat je tien jaar met het OV en de fiets hebt gereisd: gefeliciteerd. Misschien zijn er ook mensen die cliënten moeten bezoeken en spullen bij zich hebben. Zelf doe ik zo'n 60.000 zakelijke km's per jaar door het hele land. Het is wel fijn als je dan ook nog een keer thuis kunt zijn en anderen je niet ook nog opleggen dat je met het OV moet. Of zijn mensen zoals ik alleen maar goed om ons geel blauw en paars te betalen aan belastingen zodat de "sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen"?
grrrr... moet altijd erg mijn best doen om niet uit te stappen en de discussie aan te gaan...
01 mei 2010 18:28
Nee het lijkt maar zo... Nu heb ik je antwoord gegeven op je vraag: ik heb een dochter van drie. Wat wil je nu met deze info? Wat maakt dat in de argumentatie uit? Speel eens op de inhoud i.p.v. op de persoon.Sigrid schreef:Volgens mij spreek ik je in mijn commentaar nergens persoonlijk op aan, stel alleen de vraag of je kinderen hebt.
Wederom alleen maar een persoonlijke opmerking zonder inhoud. Hoeveel belasting je betaalt en wat jouw werktijden zijn interesseert me geen biet. Waar het mij om gaat is dat je anderen probeert voor te schrijven wat ze moeten doen. OV gebruiken en zo. Als jij graag met het OV gaat: veel plezier maar probeer mij niet te vertellen wat ik moet doen.Sigrid schreef:Hoe kan jij inschatten dat ik niet veel meer belasting betaal dan de gemiddelde NL (en dan jij doet, de meeste mensen hebben alleen inzage in hun eigen belastingaanslag)
01 mei 2010 18:48
Speel eens op de inhoud i.p.v. op de persoon.