Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

12 maart 2005 12:23

9.11 schreef:Mooi ding, die 968CS!


THX :wink:

De achterkant

Afbeelding

12 maart 2005 12:23

:lol: :lol: :lol:
Butzi, jij bent ok.
Maar van Jaguar naar een Porsche, hoe zit dat dan?

12 maart 2005 12:31

RS-R schreef::lol: :lol: :lol:
Maar van Jaguar naar een Porsche, hoe zit dat dan?



Ehhhh.......,tja :oops:



Misschien toch de penopauze? :shock: :shock: :shock:

12 maart 2005 12:32

Butzi schreef:
RS-R schreef::lol: :lol: :lol:
Maar van Jaguar naar een Porsche, hoe zit dat dan?



Ehhhh.......,tja :oops:



Misschien toch de penopauze? :shock: :shock: :shock:



Join the club 8)

12 maart 2005 12:35

Wel, ik was student en op zoek naar een belastingvrij slagschip.
Amerikaans trok me niet zo, en de XJ6 liep ik toevallig tegen het
lijf op een oldtimerbeurs. Stuk in gereden: wat een wegligging,
geweldig gewoon. Dat kunnen die engelsen wel. Maar qua roest en
motoriek een ramp. Ombouw van 3.4 naar 4.2 was noodzakelijk,
want de 3.4 was klemgereden na een paar keer doortekken om van de
sound (heerlijk) te genieten. Dus een 84-er 4.2 gekocht, blok en bak
overgezet (Harry's Classics in Borculo -> echt een aanrader, supervent).
Nu had ik een 4.2 met 3.4 achteras: geklokt op een kleine 8 seconden
naar de 100. Top was daardoor wel beperkt tot 135, maar ik reed toch
niet harder dan 120 in die tijd. Maar goed, ging steeds meer rijden,
en blok ging steeds meer lekken... en tikken... en 30.000 guldens later
had ik zoiets van "ajuus". Ik zag een BMW e34 525i staan. Super
wegligging, 180 km op de snelweg moeiteloos en te koop voor 3000 euro.
Ik hield niet van BMW vanwege het imago, maar als dagelijkse auto
een verstandige keus, kon de XJ6 voor de weekends blijven. Maar toen ik
6 maanden later welgeteld 1x in de XJ had gereden, besloot ik hem weg
te doen. 6 maanden daarna vond ik een koper die hem voor 6000 euro
meenam. Een ware moneypit. Sinds dien ben ik verzot op Duits. :wink:

Inmiddels een 530d als dagelijks vervoer: luxe, snelle, lekkere wagen.
Nu is de 525i een 2e auto, maar gaat snel plaats maken voor een Golf
VR6 of een 2 litertje ofzo. Puur vanwege de carroserievorm hoor,
neerklapbare achterbank enzo, makkelijk als ik naar het tuincentrum of
de gamma moet, je kent het wel. En dus voor de lege plek in de garage
een funcar: ene cabrio was de eerste insteek, maar steeds als ik dat 911-
geluid hoor, merk ik toch dat ik dat wil.

Lang verhaal, en dat terwijl de vraag aan Butzi werd gesteld. :bang: :mrgreen:

12 maart 2005 12:37

Duidelijk.
993 kopen. :wink:

12 maart 2005 12:38

ome piet schreef:
Butzi schreef:
RS-R schreef::lol: :lol: :lol:
Maar van Jaguar naar een Porsche, hoe zit dat dan?



Ehhhh.......,tja :oops:



Misschien toch de penopauze? :shock: :shock: :shock:



Join the club 8)


Explain :lol:

12 maart 2005 12:39

:scratch: :cheesy:

12 maart 2005 12:42

Kijk, geen VR6 en geen XO meer, bespaar je zo in 1 keer aardig wat.
Kun je meteen voor een 993 gaan.

12 maart 2005 12:45

RS-R schreef:Duidelijk.
993 kopen. :wink:


Nu ben ik het (eindelijk) eens met RS-R! :D

12 maart 2005 12:47

Verstand komt ( ook) met de jaren.
Was inkopper, I know. :lol:

12 maart 2005 12:54

RS-R schreef:
ome piet schreef:
Butzi schreef:
RS-R schreef::lol: :lol: :lol:
Maar van Jaguar naar een Porsche, hoe zit dat dan?



Ehhhh.......,tja :oops:



Misschien toch de penopauze? :shock: :shock: :shock:



Join the club 8)


Explain :lol:



Als eind veertiger hoor je dat 'p'woord wel eens vallen :? Whatever trouwens hoor :D

13 maart 2005 2:12

RS-R schreef:Oh ja.
LMM=LuchtMassaMeter.
Dacht trouwens dat die alleen bij VW/Audi kapot gingen. :roll:


Nee hoor! Is bij mijn Boxster ook recentelijk vervangen :roll: slik.

13 maart 2005 10:07

LM Meter: wat doet zo'n ding? :?

13 maart 2005 10:49

RS-R schreef:Afbeelding
Afbeelding




je kunt toch niet zeggen dat je hier te oud voor bent

8)

13 maart 2005 17:36

Je keuze voor het beste automerk ter wereld (vind ik) staat zo te horen wel vast. Proficiat! Ik heb begrepen waarnaar je zoekt, maar heb je wel eens in 928 gereden?
Vrgr Ton

13 maart 2005 19:14

FS1 schreef:LM Meter: wat doet zo'n ding? :?



RS-R schreef:Je gaat de auto toch als hobby-auto gebruiken, hoeveel km's per jaar zijn dat?
Zou mij in ieder geval niet tegenhouden om voor de iets hogere kosten zo'n auto te laten staan.
Porsche rijden kost helaas een beetje, gisteren een nieuwe LMM moeten bestellen, grapje kost een kleine €600, en dat voor een stukje ijzerdraad.



:wink: :^:

13 maart 2005 20:19

Hier staan er een paar die op de foto wel mooi lijken.
http://www.beauty-cars.nl/
http://www.winfredvandijk.nl/index1.htm

13 maart 2005 21:40

HenkC2C schreef:
FS1 schreef:LM Meter: wat doet zo'n ding? :?



RS-R schreef:Je gaat de auto toch als hobby-auto gebruiken, hoeveel km's per jaar zijn dat?
Zou mij in ieder geval niet tegenhouden om voor de iets hogere kosten zo'n auto te laten staan.
Porsche rijden kost helaas een beetje, gisteren een nieuwe LMM moeten bestellen, grapje kost een kleine €600, en dat voor een stukje ijzerdraad.



:wink: :^:



Nou, nog een keer dan: "doen" in de zin van "wat meet zo'n metertje precies"...... :roll:

13 maart 2005 21:52

FS1 schreef:LM Meter: wat doet zo'n ding? :?





Informatie over de Luchtmassameter




Functie:

De luchtmassameter is een sensor die de aangezogen hoeveelheid lucht meet. Tevens bezit deze sensor een luchttemperatuursensor. Kleine afwijkingen van deze sensor kunnen een grote invloed uitoefenen op regelingen in het motormanagementsysteem
Regeling vindt plaats op (op volgorde van belangrijkheid):

1/ Hoeveelheid ingespoten brandstof
2/ Ontstekingsmoment
3/ Actiefkoolstofklep
4/ Stationair toerental

Werking:

De meting wordt geheel elektronisch uitgevoerd aan de hand van een platina hittedraad die geplaatst is in de aangezogen luchtstroom. Deze hittedraad is direkt gekoppeld aan een elektronische regeling die in combinatie met het signaal van de luchttemperatuur-sensor een signaalspanning uitgeeft. De hittedraad wordt door stroomdoorgang op temperatuur gebracht. In serie met deze hittedraad is een meetweerstand geplaatst en de uitgegeven signaalspanning is in feite de spanning over deze weerstand. Hoe groter de luchtstroom hoe meer de hittedraad afkoelt. Deze afkoeling veroorzaakt een hogere weerstand in de hittedraad. Deze verandering wordt door de elektronica van deze sensor herkend en heeft tot gevolg dat de spanning op de hittedraad toeneemt. Gevolg is een hogere stroom door hittedraad en meetweerstand. Hogere stroom door de meetweerstand geeft een hogere deelspanning en dus een hogere signaalspanning.

Bij mij merkte ik het aan "hikken" van de motor bij een bepaald toerental, bij rustig rijden met constant toerental geen probleem, maar bij gas geven lijkt het alsof de motor te weinig brandstof krijgt.
Laten uitlezen en diagnose LMM kaduuk, a.s zaterdag komt er een nieuwe in.

13 maart 2005 21:57

Je bent me net voor Humphrey, gelukkig maar overigens want zo volledig als jouw antwoord is , had dat van mij nooit kunnen zijn :wink:

13 maart 2005 22:03

Beetje googlen en wat P&P me vertelt heeft.
De LMM gaf steevast te hoge waarden aan, buiten plm 4-5 graden Celcius en uitleesapparaat geeft plm. 30 graden Celcius aan.

13 maart 2005 22:26

RS-R schreef:Beetje googlen en wat P&P me vertelt heeft.
De LMM gaf steevast te hoge waarden aan, buiten plm 4-5 graden Celcius en uitleesapparaat geeft plm. 30 graden Celcius aan.


Waren bij jou de symptomen ook een zeer onregelmatige stationairloop van de motor en een niet optimale verbranding (inhouden)?

13 maart 2005 22:26

@RS-R: bedankt voor de info!

13 maart 2005 22:30

HenkC2C schreef:
RS-R schreef:Beetje googlen en wat P&P me vertelt heeft.
De LMM gaf steevast te hoge waarden aan, buiten plm 4-5 graden Celcius en uitleesapparaat geeft plm. 30 graden Celcius aan.


Waren bij jou de symptomen ook een zeer onregelmatige stationairloop van de motor en een niet optimale verbranding (inhouden)?


Nee, stationairloop is prima.
En een niet optimale verbranding heb ik wel, knallen in de uitlaat.
Plaats een reactie