Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Mijn 964 remt slecht

04 mei 2010 12:57

maar dat wil dus voor alle audi rijders niet zeggen dat die beter remmen,
alleen met minder gevoel aangrijpen en de auto misschien meer reageerd op de vertraging door in de veren te hangen.
hetzelfde met de toyota aygo van mijn moeder remt ook zo heftig maar niet beter.

Re: Mijn 964 remt slecht

04 mei 2010 19:59

Hoi,

Bij deze de foto van mijn 964

mvg
unteed

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 19:00

:roll: waar een foto?

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 19:15

@ralf996 en Horn. We hebben ook een A6 Q als DD. En die remmen grijpen erg snel aan. Als ik dan weer uit de Boxster stap in de Audi, krijg ik vaak te horen of het remmen een beetje minder kan. Ik moet eerlijk zeggen dat de gemiddelde rem op een Porsche tot i.i.g. 2001 niet echt super is voor de snelheden die je aangaat.

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 19:45

Onzin, naar mijn idee.
De remmen van sportieve Porsches zijn afgestemd op de snelheden die je kunt rijden :idea:
Heb j.l. koninginnevrijdag op Zolder nooit gedacht wat remt dat ding slecht :!: (en een 997 remt niet veel anders qua karakter als een 'oude' 993 :idea: ).

Een Audi is afgestemd op cruisen en makkelijk remmen, net als heel veel luxe wagens :twisted: :mrgreen:

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 19:59

soepkip 986 schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat de gemiddelde rem op een Porsche tot i.i.g. 2001 niet echt super is voor de snelheden die je aangaat.

:roll: :scratch:

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 20:05

Er mankeert inderdaad niets aan de remmen van mijn 964 van ruim voor 2001.
Snap het zoals arenarood niet wat je met deze opmerking bedoelt.
Je moet alleen altijd enorm opletten dat het verkeer achter je ook goed in de gaten heeft dat je flink remt(en eerder stilstaat dan zij doen gemiddeld), want anders gaat het goed fout. Dan kan ik wel voldoende afstand hebben op mijn voorganger, maar dat hebben ze dan niet altijd op mij. Kijk dus altijd meteen in mijn spiegel wat er achter me zit tijdens een plotselinge noodzakelijke remactie.
En wijk meteen uit indien mogelijk, als ik denk dat het niet goed gaat komen achter me.

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 21:25

Kwestie van goed onderhoud en veel ervaring in verschillende auto's. PORSCHE heeft mi de beste remmen. Ook de oudere types je moet alleen harder trappen dan in een moderne auto.

Ooit wel eens een 2.0 transporter motorblok in een kever gezet en de (trommel) remmen niet aangepast naar schijven, dan merk je pas wat remmen is :pale: :pale: :pale: Maar heel snel een 1302S voortrein (met schijfremmen)erop gezet
Laatst bijgewerkt door WillemB op 05 mei 2010 21:32, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 22:38

denk idd niet dat de remmen van een porsche slechter zijn dan die van een audi ofsow, schijnt zelfs dat porsche een van de sportmerken is met de beste remkwaliteiten. Het verschil met een a6 o.i.d is gewoon dat je bij de audi de rem maar aan hoeft te raken en de auto doet de rest voor je. Bij een 964 bijvoorbeeld moet je gewoon echt werken om te auto tot stilstand te krijgen. De charme van de audi is dat je er lekker ontspannen in kunt rijden, en de charme van de 964 is dat je "bezig" bent met rijden. beide fijne auto's, maar uiteraard niet te vergelijken. Denk overigens dat het hogere gewicht en dat de audi hoger op z'n wielen staat bijdraagt aan het gevoel dat je enorm fel remt :drive: (of zeg ik nu iets raars :scratch: )

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 22:55

Nee je zegt niks raars, maar slaat de spijker op z'n kop.

Vandaag weer heerlijk wezen 'rijden' met de 964 en dat betekent steviger sturen en remmen, en dat geeft het ultieme rijders gevoel :mrgreen:

Morgen in de audi naar het werk gewoon weer lekker comfortabel van A naar B, niet schakelen, een af een toe een tikkie tegen de rem, ook mooi!! :o

Re: Mijn 964 remt slecht

05 mei 2010 23:09

Remmen van een Porsche zijn zeker niet slechter dan van andere auto's. Integendeel, zoals al meerdere mensen schreven, de remmen van een Porsche behoren tot de beste die er zijn. (Waarschijnlijk ook daarom dat je op de Audi en VW forums zoveel topics tegenkomt van mensen die Porsche remmen op hun auto willen monteren 8) )
De remkarakterestiek van een Porsche is alleen totaal anders. Mijn BMW lijkt ook veel harder te remmen en bij even aantippen al vol in de ankers te gaan. Toch is de remvertragen van 100 naar 0 15% lager. De BMW remt comfortabeler maar ook met veel minder terugkoppeling over wat er onder de banden gebeurd. Maak maar eens een flinke noodstop vanaf hoge snelheid met de Porsche en je zult merken dat je heel goed voelt wanneer de grip op de weg dreigt te verdwijnen. Je kunt dus veel gedoseerder remmen met een Porsche.
En een ander fenomeen waar de remmen van een Porsche in uitblinken is dat ze ook nog blijven presteren als ze gloeiend heet zijn. Veel auto's houden na een flinke noodstop vanaf hoge snelheid tijdelijke of blijvende remproblemen over (kromme schijven, verglaasde remblokken, etc).

Wel vreemd eigenlijk dat er in auto prestaties altijd de acceleratie van 0-100 wordt opgegeven en dat een maatstaf lijkt te zijn voor de prestaties van een auto terwijl de remvertraging nooit standaard wordt opgegeven.

Re: Mijn 964 remt slecht

06 mei 2010 0:05

Remmen slecht?
Dacht het niet. De vertraging is gigantisch weet ik uit ervaring, zelfs voor een type 89, alleen je moet wel ff je rempedaal goed indrukken.
Zelfs vroega wisten ze het al :D
http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=47584

Re: Mijn 964 remt slecht

06 mei 2010 22:43

Schoot me ineens dit lijstje weer te binnen: Top100: van 0 naar 100 en terug!

Re: Mijn 964 remt slecht

07 mei 2010 14:10

Hoi,

Ik heb op andere site gelezen als je de 964 op contact zet dat de ABS pomp
(degene die tegen voorbumper binnenzijde geschroefd zit) het remsysteem op druk zet. Je hoort hem eventjes lopen/brommen.

Bij mijn auto gebeurt niks, ik hoor/voel de pomp niet lopen.
Wat ik wel zie is dat de groen geanodiseerde druksensor niet helemaal recht
in het pomphuis zit , zit er scheef in (is dit normaal ?)
Ik zie geen remolielekkage's
Kan ik de stekker naar de pomp doormeten of de pomp wel 12 Volt krijgt
Wie weet welke pinnen/draden ik moet meten ?

Als ik de remolieleidingen van de ABS pomp haal, spuit me dan de remvloeistof om de oren ?
Zoja, hoe kan ik de druk weghalen?

Andere tips zijn welkom

mvg
Unteed

Re: Mijn 964 remt slecht

07 mei 2010 21:15

HOi
Als je het contact aan zet,en je hoord de pomp niet lopen.dan moet je een aantal keer op de rem trappen.Gaat hij dan nog niet lopen heb je daar een mankement.De stekker op de pomp heeft maar 2 aansluitingen waartussen je kan meten.Als je geen stroom meet kan het bv de zekering,het relay,of de druksensor zijn.Om de druk van het systeem af te halen moet je 25 keer op de rem trappen.Maar als de pomp niet werkt zal de druk al wel weg zijn.
vrg Gert

Re: Mijn 964 remt slecht

07 mei 2010 22:38

Zodra ik mijn auto op contact zet begint die pomp gelijk te "brommen". Als ik de wagen een tijd niet gebruikt heb kan dit wat langer duren voordat het systeem weer op druk is. Als het systeem nog niet op druk is en je start de wagen, dan blijven er 2 lampjes branden in de linker klok, totdat de pomp alles op druk heeft.

Re: Mijn 964 remt slecht

08 mei 2010 0:17

De heren die hier spreken over de snelle bijten van de remmen van hun DD hebben misschien Brake Assist. Dat systeem registreerd de snelheid (dus niet de kracht) waarmee het pedaal ingetrapt wordt (staat soms extra scherp bij cruise control gebruik) en zorgt ervoor dat de volledige remdruk al beschikbaar is vóór het pedaal op het normale rempunt is ingetrapt.
Het snel en heftig aangrijpen van de remmen zegt natuurlijk niets over totale remkwaliteit.
Ik vindt het BA soms irritant, vooral als je intuitief wel snel je voet op het pedaal zet (als auto voor je plotseling lijkt te remmen) maar in een fractie besluit niet door te remmen, BA gaat dan even vol in de ankers.

Overigens bijten de remmen van mijn 964 ook heftiger en is minder pedaaldruk nodig dan die van de 993 Turbo, toch remt de Turbo beter.


Ontopic: Controleer ook even de lange stekker van de ABS regelunit (aan de bijrijderskant in de kofferbak), soms loopt via de bedrading vocht in deze stekker met corrosie tot gevolg. Ook wel eens iets gelezen over slechte aarding.

Re: Mijn 964 remt slecht

08 mei 2010 0:32

WillemB schreef:dan merk je pas wat remmen is :pale: :pale: :pale: Maar heel snel een 1302S voortrein (met schijfremmen)erop gezet


Zelf als 1e auto een 1303S gehad, moest wel zo'n 80kgs aan zandzakken in het vooronder leggen anders blokkeerden de voorwielen constant..... :mrgreen:

Re: Mijn 964 remt slecht

08 mei 2010 8:52

Is het ook niet zo dat de remmen voor een 911 nou eenmaal ontworpen zijn om snel (en dus makkelijk) te reageren bij wat hoger dan gemiddelde snelheden, waardoor de reactie bij lage snelheden wat zwaarder lijkt? Net als bij sturen eigenlijk. Dit wordt versterkt door het ontbreken van BA bij de oudere types.

Re: Mijn 964 remt slecht

08 mei 2010 17:45

vandaag eens echt stevig in de ankers met de 964. Als je echt doortrapt kan ik je zeggen dat hij fantastisch remt, je voelt precies wat er gebeurd en vertraging is enorm'. Het klopt dat een moderne auto vaak brake assist heeft en dus heel snel op druk is en remt, maar qua pure rem vertraging heb ik vandaag gemerkt dat er niks mis is met een 964.

Re: Mijn 964 remt slecht

08 mei 2010 20:17

Er is een groot verschil tussen remvertraging (of een auto goed remt of niet) en de pedaalkracht die daarvoor nodig is.

Mijn A3 en onze Touran remmen bij geringe kracht op het pedaal al harder dan mn 911; maar als je bij de 911 door een bepaald punt heen trapt, dan vertraagd hij enorm. Zn remvertraging is dus wel degelijk beter alleen het vereist een iets hogere remkracht dan velen bij een gewone auto gewend zijn.

Dan nog kan er natuurlijk iets mis zijn met je 964; makkelijkste is om dat even te laten beoordelen door een specialist die weet hoe zo' n auto hoort te remmen.

Druksensor zit vlgs mij scheef in ABS pomphuis van 964

08 mei 2010 20:59

Hallo,

In mijn onlangs gekochte Porsche 964 zit volgens mij de groen geanodiseerde druksensor scheef en mogelijk niet ver genoeg in het pomphuis, het lekt geen remolie.
Het lijkt me een beetje knullig gemonteerd , ik weet niet of dit zo scheef hoort te zitten.

Wie helpt ?

Heeft iemand mss een goede doorsnede tekening van het pomphuis waarop te zien is hoever de druksensor in het huis moet zitten ?

Ik kan je een foto sturen (via e-mail) van de sensor in het pomphuis, hierop is goed te zien wat ik bedoel.

mvg
unteed

Re: Druksensor zit vlgs mij scheef in ABS pomphuis van 964

08 mei 2010 21:24

@unteed: je hebt ook al een andere post over slecht werkende remmen.

Is het niet handiger dat je alles wat er mis is eens rustig opspaart en analyseert en dan hier een lijstje neerlegt? Nu ga je van de hak op de tak

Re: Druksensor zit vlgs mij scheef in ABS pomphuis van 964

08 mei 2010 22:15

Hoi,

Ik geloof niet dat ik van de hak op de tak spring.
Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij hierop kan antwoorden.
In mijn vorige topic gaat het na 3 reakties over remmen van een audi A6
Tja, daar heb ik dus niks aan.

mvg
Unteed

Re: Druksensor zit vlgs mij scheef in ABS pomphuis van 964

08 mei 2010 22:26

Als je naar de druksensor kijkt,lijkt hij scheef naar voren te zitten,maar dan zit hij recht in de schroefdraad.Lees je andere topic even door voor andere antwoorden op je vragen. :roll:
Plaats een reactie