Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
08 mei 2010 22:26
Als je naar de druksensor kijkt,lijkt hij scheef naar voren te zitten,maar dan zit hij recht in de schroefdraad.Lees je andere topic even door voor andere antwoorden op je vragen.
09 mei 2010 0:24
Unteed schreef:In mijn vorige topic gaat het na 3 reakties over remmen van een audi A6
Tja, daar heb ik dus niks aan.
In je vorige topic worden je diverse adviezen gedaan, o.a. om eea eens te checken bij iemand met ervaring met het remmen van Porsches, zodat je wellicht een heel systeem uit elkaar aan het halen bent dat gewoon doet wat het moet doen. Derhalve ga ik beide topics toch even samenvoegen
09 mei 2010 10:32
+1
09 mei 2010 13:12
Als je het rempedaal lichtjes indrukt gebeurt er(bijna)niets

Maar even doordrukken en je hersens zitten aan de voorkant van je schedel
09 mei 2010 14:01
Hallo,
Misschien ben ik niet volledig geweest en begrijpen een aantal van jullie mij niet goed.
Ik heb al een 1/4 eeuw mijn rijbewijs en heb in vele auto's gereden van klassiek tot nieuw van 1000cc tot 4000cc , geloof me ik weet echt wel wanneer een auto belabbert remt. Mijn 964 remt belabbert !
Ik heb nog een klassieker uit 1972 die remt beter dan mijn 964 uit 1990.
Ondanks alle lof verhalen hoe goed de remmen zijn van een 964 en dat je harder moet trappen dan bij een heden tendaagse auto , remt ie slecht.
De auto heeft geen APK en om effe naar iemand te rijden die de auto test op remgedrag is niet handig en ik denk te weten dat die persoon dezelfde conclusie heeft dan ikke (kun je eigenwijs noemen

)
Het vreemde is dat er geen storingslampjes branden in het dashboard en dat ik
de rem versterker oliepomp niet hoor en voel lopen.
De druksensor (groene) zit naar mijn mening scheef in het huis, maar waarschijnlijk hoort dit zo te zijn.
mvg
Unteed
09 mei 2010 15:08
Als de groene druksensor(schakelaar)blijft hangen gaan er ook geen lampjes branden,omdat die ook door hem aangestuurd worden.
09 mei 2010 18:43
Hoi ,
Kun je op de remolie drukverhogingspomp even (lees enkele seconden) 12 Volt zetten om te kijken of hij het doet of maak je de pomp door deze aktie stuk ?
Kun je de druksensor doormeten met een multimeter om te controleren of hij
nog werkt ?
Zoja welke draadkleuren ?
mvg
Unteed
09 mei 2010 19:38
Je kan de pomp wel even stroom geven om te testen denk ik.De sensor schakeld het pomp relay met massa (bruin), grijs/geel gaat naar het pomp relay.Het pomp relay is relay R51. DE zekering van de pomp is nummer 15.Dit is een 40A zekering.
vrg Gert
09 mei 2010 20:29
WillemB schreef:Kan je iets meer info geven
Moet je hard trappen op het rempedaal

Is de remvertraging al gemeten

remvloeistof op niveau
Als je ABS pomp kapot is of een andere storing in het ABS zit moet er volgens mij op je dashboard de grote rode lamp met uitroepteken gaan branden en een piepsignaal afgaan. Anders even bij de specialist langsrijden en laten uitlezen met de hammer. Ik zou niet te lang rondrijden voor je eigen en andermans veiligheid

Waarom niet eerst ff uitlezen inderdaad, daar heeft Willem gelijk in.
Scheelt een hoop zoekwerk.
Rode lampje kan je niet altijd van op aan.
Gauw iemand zoeken met een Hammer of PST2.
09 mei 2010 21:32
je kan me bijna alles leuk zelf zoeken en experimenteren tot je het hebt gevonden, in geval van de remmen gaat het om pure veiligheid, en zou ik toch echt een specialist inschakelen.
09 mei 2010 22:31
Een suggestie van totaal andere aard:
Schaf de Porsche 964 bijbel van Adrian Streather aan, hierin staat volledig beschreven hoe PDAS op de 964 werkt, hoe het je storingen kunt opzoeken, etc etc. Echt een aanrader als je zelf aan je auto wat wil gaan doen!
Je kunt het boek o.a. vinden op amazon.co.uk
http://www.amazon.co.uk/Porsche-911-Ent ... 017&sr=8-7On topic: Mocht je pomp helemaal niet lopen dat moet je ook een signaal van je zoemer krijgen en gaan er zoals al eerder gemeld 2 rode lampen branden....Wanneer dit niet gbeurd kan het heel goed zijn dat de sensor op de pomp niet meer fris is. Aan de andere kant als de pomp geen druk opbouwt wordt je pedaal na een aantaal keer remmen echt knoer hard.....
De manier om de druk van het systeem te krijgen is de stekker van de pomp los halen en dan 25 keer op het pedaal trappen (zoals Gert eerder schreef)
10 mei 2010 21:37
Hoi,
Remdruk verhogingspomp gecontroleerd op werking.
Als ik enkele tellen 12 Volt op de pomp zet gaat de pomp lopen (je hoort en voelt de pomp lopen) -->> pomp is OKE
Relais R51 gecontroleert op werking doet het ook goed. -->> relais is OKE
Druksensor stekker afgehaald, er zat een ietsie pietsie remolie in de stekker.
Ik heb een foto bij geplaatst hoe de groene sensor in het pomphuis zit.
Kan iemand mij aangeven of de druksensor in een 964 net zo scheef en vlgs mij niet ver genoeg in pomphuis zo moet zitten ?
Ik twijfel aan de werking van de druksensor.
bvd
Unteed
10 mei 2010 21:49
als je die foto's nou gewoon in je eigen album upload ipv er steeds een avatar van te maken

dan kunnen we ook nog wat zien...
10 mei 2010 21:53
heb mijn ogen laten laseren en nu aardig hawkeyes, maar dit zie ik ook niey
10 mei 2010 22:18
Hoi,
Ik heb foto in mijn album geplaatst (sorry had die mogelijkheid nog niet gezien)
mvg
mod by horn: en nu ook in je topic 
Laatst bijgewerkt door
Unteed op 23 jul 2010 23:16, in totaal 3 keer bewerkt.
11 mei 2010 18:20
De stand van de sensor is ok.Ook zit hij er vergenoeg in,zo te zien.Het lijkt echter wel dat er wat gelekt heeft,want de verf is opgewerkt en er zit nogal wat roest.Als je nu even meet tussen de aansluiting 1(bruin)en 4(grijs/geel)die moet bij geen (te lage) druk doorverbinden.Dus op de sensor meten.
11 mei 2010 20:36
Hoi
Gert, bedankt voor je info (je bent ook een techneut zo te lezen)
betreft ; groene olieremdruk sensor in remdruk verhogingspomp
Stekker kleuren;
1=bruin
2=geel/zwart
3=geel/blauw
4=geel/grijs
5=oranje
Ik meet tussen 1 en 4 geen verbinding (op de sensor gemeten)
Ik meet tussen 3 en 5 een verbinding (op de sensor gemeten)
Volgens elektroschema klopt het wel dat als 1-4 open is dat 3-5 gesloten moet zijn. (alleen staat het net andersom getekend in E-schema)
Ik heb met de stekker van de pomp af een 40x het rempedaal ingetrapt.
Ik merk geen verschil in pedaaldruk , ook meet ik na deze aktie geen verandering in de druksensor.
Ik begrijp niet waarom het rempedaal knoephard zou moeten worden na 25x
rempedeaal in te trappen zonder dat pomp loopt en dat hierna de remdruk weg is.
(ik wil gaarne dingen begrijpen, olie is niet samendrukbaar).
Om er zeker van te zijn dat de druk van het remsysteem is , zou ik de
ontluchtingsschroef op een remklauw los kunnen draaien, spuit de olie
hier niet uit dan is druk weg.
Is er een Nederlandse handleiding voor de remmen te ontluchten van een 964 ?
Is er een beschrijving voor wisselen remdruk sensor ?
Ik heb ook nog een vraagje over een rood lampje in het dasboard klokje.
Bij mij brandt ook nog rechtsboven in klok een rode waarschuwingslamp met
een Porsche afgebeeld met een pijl wijzend naar de motorklep.
Wat betekent dit ? (ik heb helaas nog geen gebruikershandleiding van de 964)
mvg
Unteed
11 mei 2010 20:41
rode lampje met pijltje motorkap gaat branden als de spoiler niet automatisch omhoog komt boven de 80 kmh.
11 mei 2010 21:06
Met al die klachten stond ik al lang bij mijn specialist.
Je hebt iig doorzettingsvermogen!
11 mei 2010 21:32
De ontluchtings nippel op een remklauw open draaien heeft geen zin.De pomp bouwd een voorraad druk op !!voor!! het pedaal.Om dat te controleren kan je wel de nippel op de accumulator (die ronde knobbel in de bagageruimte)openen.Als je de sensor vervangen gaat,moet je hem daar ook ontluchten.Dan draai je hem open,laat de pomp lopen tot er geen lucht meer uit komt,(slangetje op de nippel) pomp af,nippel dicht.je kan de pomp dan bedienen dmv de stekker er op en af.
11 mei 2010 21:36
Ik geloof niet dat er een nederlandse handleiding is.Maar ik heb er ook niet naar gezocht,dus het zou best kunnen.
11 mei 2010 22:04
Rood lampje van de spoiler gaat altijd branden als je hem start. Het systeem checkt dan of de spoilermotor werkt. Als je wegrijdt en hij werkt dan gaat naar paar seconden lampje uit. Blijft hij branden dan is er iets mis met die spoiler. Mocht dat zo zijn dan mag je niet harder dan ca. 100 rijden. Dit omdat om 2 redenen: a) de downforce waar de spoiler voor bedoeld is werk dan niet en b) als de spoiler omhoog staat kan er meer lucht en dus koeling bij je blok. Als je dus veel harder gaat rijden is je auto niet stabiel en loop je kans op een oververhitting.
11 mei 2010 22:05
volgens mij is 100 aan de lage kant.
3.2 en eerder heeft ook geen beweegbare spoiler... koeling zal wel oke zijn. en downforce bij 100 km zal ook niet heel bijzonder zijn.
maar ik spreek ook maar uit gevoel.
11 mei 2010 22:06
Hoi Gert,
In een accumulator zit toch een rubber/viton balg/membraam, (is toch gelijk aan een expansievat van een CV ?)
De gasdruk boven de membraam houdt de oliedruk (onder de membraam)constant, maw als er remolie de remklauwcilinder instroomt is er nauwelijks drukval.
Is de accumulator gevuld met stikstof ?
Door de nippel op de accumulator los te draaien stroomt mijn inziens alleen
het gas weg , de oliedruk zal inderdaad afnemen als de pomp niet loopt, maar ik kan het remolie circuit hiermee toch niet ontluchten ?
Waar zit mijn denkfout ?
mvg
Unteed
11 mei 2010 22:11
klopt inderdaad, bij starten aan, en dan vrij direct weer uit. Echter soms werkt spoiler niet en dan gaat hij bij overschrijden 80 kmh weer aan. Maar je kunt best wel harder rijden hoor. De meeste 3.2's hebben geen spoiler, en daarmee kun je ook 250 kmh rijden. En de extra koeling is op dit moment met de huidige temperaturen toch niet direct nodig. Maar oke, hij hoort natuurlijk wel gewoon te werken
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.