Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
13 mei 2010 9:22
dannyl schreef:dan zijn
deze een stuk vriendelijker geprijsd
Zijn CIBIE Oscars, meer gebruikt als rallylamp op een los frame montage (meer 911, Alfa Bertone achtig) Licht is vele malen beter dan CIBIE Pallas en Marchal, lamp is erg groot en je kunt diverse reflectors kiezen (en nog steeds kopen) Breed, spot en normaal.
Ik heb op de accubak een steuntje wat door de horngril steekt (kan er makkelijk af als moet) op deze steun kan ik de lamp (normale insert) monteren voor avondtour. Voor dagelijkse praktijk zijn ze een beetje te groot en vallen wel erg op. Voor de looks is Marchal of CIBIE Pallas het mooist lijkt me.
13 mei 2010 12:31
Die op de aanhanger bij die Cayenne, heel mooi!
Wel erg stoer zo'n oudje in racekleuren!
13 mei 2010 13:30
Hmmmmmm, Bumpers eraf, beetje outlaw en extra lampen maakt ,m nog niet sneller

, ziehier onze 75PK, met bumpers, 356 in de laatste Tulpenrallye... Aan de andere kant; een race look ziet er wel erg gaaf uit... Veel succes met je project Pascal. Ik zou wel lid worden vn de 356 club als ik jou was. Er is een hoop kennis en expertise in de club.
14 mei 2010 19:15
Sneller? Ik heb niks gezegd over sneller

... Motor komt ooit nog wel, maar staat laag op het lijstje

... Eerst de looks, dan de snelheid, niet andersom (haha)
Wel een leuke foto trouwens, 3 van die dingen op een rijtje zo
19 mei 2010 12:21
Sneller is ook niet nodig, de 75PK is voor mij genoeg.... Anyway, hier nog 2 plaatjes ter inspiratie. Mocht je meer info willen moet je effe PB-en.

Ben je al begonnen met opbouwen????
19 mei 2010 14:30
die witte is gaaf
19 mei 2010 18:00
Nog niet bezig, eerst nog even een benzine lekje oplossen (als het meezit van het weekend wel goed

)...
Heb je die foto van die blauw/groene hierboven toevallig zonder dat het nummerbord verknoeid is (mag in mail hoor).... Om even te spieken hoe mensen het oplossen met de kentekenplaatverlichting
19 mei 2010 18:08
Leuk Gijs, om jou en Koos even in actie te zien. En dus een stukje van de afgelegde weg van de snelheidsmeter te zien. Soms bewaart een mens te veel, maar af en toe komt het toch nog van pas.
19 mei 2010 18:13
paSCal schreef:Nog niet bezig, eerst nog even een benzine lekje oplossen (als het meezit van het weekend wel goed

)...
Wat is juist het benzinelekje.
19 mei 2010 18:25
zo te zien is het een kentekenplaat-houder met 'geintegreerde' lampjes
check de aanhanger/caravan shop
19 mei 2010 20:45
Pascal: Jeroen 914 heeft gelijk denk ik, zie pic

@Sigrid/Willem: Verslag volgt, ben druk bezig!!
@Pascal: Benzinelekje??? Benzinekraan??
19 mei 2010 20:57
ppp 356 schreef:paSCal schreef:Nog niet bezig, eerst nog even een benzine lekje oplossen (als het meezit van het weekend wel goed

)...
Wat is juist het benzinelekje.
Allereerst is de 'vriesplug' van mijn carburateur weg... En bij de pijl hing een druppel, maar zou dus best/mogelijk door die vriesplug kunnen komen... Echter, die vriesplug (weet niet of dat ding zo heet, maar zo noemt de monteur hem) is schijnbaar nergens te krijgen

(ook niet bij Joma)
19 mei 2010 21:05
Pascal: 356 forum!!!!!
Die gasten daar weten werkelijk alles, ook waar je niet-verkrijgbare onderdelen kunt scoren!
http://www.porsche356forum.eu/
Laatst bijgewerkt door
Gijs356 op 19 mei 2010 21:07, in totaal 1 keer bewerkt.
19 mei 2010 21:06
Kun je niet eerst eens proberen de 2 ringen (koper denk ik) te vervangen?
19 mei 2010 21:08
@Gijs:

@JMS: Die gaan ook vervangen worden, maar die vriesplug hoort er echt te zitten
19 mei 2010 21:12
wavvoor carbs zijn dat? solex? weber?
dat ding heet een 'banjo bolt' in het engels, kan me niet voorstellen dat die moeilijk te krijgen zijn...
idd pakkinkjes checken en/of het slangeklemmetje
19 mei 2010 21:18
De banjo zit bij de pijl Jeroen, dat weet ik ook wel

.... Die zijn wel te krijgen...
Het zijn overigens Zeniths.... De vriesplug moet in het linkse van de twee ronde 'gaatjes' die je ziet. DIE is niet te vinden (vooralsnog!)
20 mei 2010 8:01
@Pascal:Wat is een "vriesplug", is dat de juiste benaming? (dient die voor regeling stationair )
20 mei 2010 11:06
Bevriezende vloeistoffen zetten uit. Vriespluggen of vriesstoppen in het algemeen zorgen ervoor dat bevriezende vloeistoffen bij het uitzetten vrij baan krijgen. De stop schiet los en de vloeistof kan weg, in plaats van zich op een andere manier met geweld een weg naar buiten te banen.
Bij een carburateur had ik zo'n plug nog nooit gezien, in het koelsysteem van een watergekoelde auto wel.
20 mei 2010 13:49
Ik mag toch hopen dat dat een rat-rot look is
20 mei 2010 20:15
@ Tom80:Daarom snap ik het ook niet, benzine bevriest niet, diesel wel, maar daar zijn weer geen carburateurs aanwezig
20 mei 2010 20:27
Pascal, misschien kun je hier wat wijzer worden:
356carburatorrescue
20 mei 2010 20:39
Thanks Henk, sowieso een nuttige site... Ben inmiddels voorzien van de plug/dop via het 356forum

.... Zaterdag de auto weer ophalen! (whoei!)