Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
24 jan 2010 16:25
Gert schreef:Als je banden gelijkmatig slijten en je geen problemen hebt met de wegligging vraag ik me af waarom je het zou doen.
Omdat toch blijkt door dagelijks gebruik dat de uitlijning in de loop der tijd veranderd. Het weer juist laten afstellen is dus zo gek nog niet. En misschien wil je een iets ander rijgedrag van je wagen krijgen dan kan een Toe-in of een camber verandering net dat andere weggedrag teweeg brengen.
Er zijn genoeg bandenboeren die een goede uitlijntafel hebben staan. Even rondshopppen kan geen kwaad, in Waddinxveen zit Hespo ik heb daar heloe goede ervaringen mee en ga er 1 maal per jaar langs om onze uitlijning te laten controleren en desnoods weer goed te zetten naar de waardes die ik opgegeven heb.
04 feb 2010 23:12
Nicolò schreef:Bij PCG is er met de banden om de velgen gedraaid en sindsdien geen problemen meer.
Daar herken je de goede aan. Ook bij mij werden de banden t.o.v. de velg gedraaid, waarna eigenlijk geen zink meer werd geplakt. Kreeg wel het advies om de 1e 100 km. niet voluit weg te rijden, maar dat geld voor elke nieuw gemonteerde band.
21 mei 2010 11:59
Kies altijd een uitlijner met moderne computergetuurd apparatuur (laser geloof ik) én ervaring met Porsche.
Voor een gemiddelde garage kan dit niet uit qua investering.
Daarom gaan de meesten ook naar een bandenboer.
Porsche uitijnen vergt iets meer dan gemiddelde kennis.
Weet bij welke bandenboer een Porsche specialist de auto's laat uitlijnen.
Uiteraard krijg je dan ook een uitlijnrapport geprint mee.
21 mei 2010 13:25
Hoi Dean,
Anderhalf dag om een directie te regelen ?
was er waarschijnlijk toch (veel) meer aan de hand , nee?
En geloof me , ge zijt niet de enigste mierenneuker , maar als dat voor elke mierenneuker 750 euro gaat kosten ?
ik vind dat als die goed staat , staat die toch gewoon goed ,
of........
gr Diablo
21 mei 2010 20:07
Dean,
Wordt jij ook altijd héél hartelijk begroet bij het Porschecentrum?
Cappuccino? Koekje bij? Alles goed? Mooi weer, hè?
We hebben wel veel werk gehad aan de auto.
Het was anderhalve dag uitlijnen en balanceren, 3 dagen voor ...
Sorry, inkoppertje!
21 mei 2010 21:12
Bij Prins Techniek (
http://www.prins-techniek.nl/) te Wassenaar kreeg ik keurig netjes zoveel koffie als ik wilde, kon er op wachten, bij de auto blijven, de 993 werd uitgewogen, KW Variante 3 onderstel afgesteld en natuurlijk uitgelijnd, de proefrit mocht ik zelf maken, ik kende de 993 natuurlijk het beste zelf en dat voor het hemelschreiende bedrag van € 200,00 (incl. fooi)
Tja, ze hebben daar geen lekkere receptionistes en een rode loper om de klanten te plezieren maar gewoon vaklui en een no-nonsense bedrijf.
En dat mag ik wel
21 mei 2010 21:15
regulier onderhoud doe ik bij de stealert
maar uitlijnen/uitwegen en andere speciale projecten bij Renntech
21 mei 2010 21:20
Kijk Jongens , dat bedoel ik nou !
200 euro is in mijn ogen een redelijk bedrag voor een porsche uit te lijnen , maar 750 euro
21 mei 2010 21:44
bedoel je dan het uitlijnen of ook het uitwegen er bij??
waar ik werk kost het uitlijnen 106 euro ex is dan wel een volvo dealer
21 mei 2010 22:34
Porsche 911 uitlijnen is wel meer werk aan vrees ik , allez de 3.2 toch ,
deze moet je voorkant en achterkant uitlijnen , of is dit de prijs voor een 911 3.2 uit te lijnen ?
gr Diablo
21 mei 2010 22:36
van volvo kan je ook heel veel afstellen hoor.
en nee dit is voor iedere volvo bij ons.
maar ik post de vergelijking tegenover 750 euro.
21 mei 2010 23:02
Is wel een groot verschil ja , heb je daar ook anderhalf dag voor nodig ?
22 mei 2010 10:19
nee.
maar met 2 3 uurtjes ben je met een porsche ook wel klaar kwa uitlijnen.
26 mei 2010 12:47
veur zevenhonderdenvijftig knaken koop je een aardig placebo-effekt.
26 mei 2010 12:49
gister bij prins te wassenaar
het volledige plaatje
uitlijnen,balanceren en uitwegen € 250,00
26 mei 2010 12:54
en merk je wat? wsch toch minder voor 1/3 vd prijs
26 mei 2010 13:09
nee helemaal perfect,de man doet ook de porsche's bij verschillende evenementen, nurburgring etc. coronel zie zijn website . is een kenner
31 mei 2010 14:14
Het beste is een adres met ervaring vwb Porsches en die het ook goed doet (mond-op-mond reclame). Dan kan het nog tegenvallen (zo was ik minder tevreden over Prins), maar is de kans wel groot dat je tevreden zal zijn.
Porsche dealers en specialisten zouden het sowieso moeten kunnen.
De vraag is natuurlijk ook wat je wil. Uitlijnen volgens Porsche richtlijnen, of uitlijnen obv meer sportief (circuit) gebruik is toch wat anders en bij de laatste variant is het raadzaam om een adres te nemen met ervaring op dat gebied.
01 jun 2010 22:45
Her ben ik het wel mee eens, en de ervaring leert dat de fabrieksinstellingen niet altijd de beste zijn, en bovendien hangt het ook erg sterk af van de rijder (coureur).
Afhankelijk van de auto eerst de wagenhoogte doen, daana uitlijnen, dan wagenhoogte controleren en dan pas uitwegen.
Het beste is (voor circuitgebruik althans) om dit allemaal te doen met (rijders)gewicht op de linkerstoel
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.