Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Circuitauto's -> welke?

27 mei 2010 21:32

:D

Re: Circuitauto's -> welke?

27 mei 2010 22:24

Ok , maar voor de kever gaan we naar het kever forum, dit is het platte kever forum, dus welke plattekever gaan we op het circuit uitlaten......??? :drive: :ba: :cheers:

Re: Circuitauto's -> welke?

27 mei 2010 23:06

zoiets:

http://www.youtube.com/watch?v=vExPd7IlCbc

maar als het dan echt moet deze:

http://www.youtube.com/watch?v=GK3fDkZ1kgg

Re: Circuitauto's -> welke?

27 mei 2010 23:31

porsche 356, dat filmpje van Pascal op Spa is mega geweldig!!!!!!!!! DAT IS WAGENBEHEERSING!!! helemaal fantastisch! filmpje van de achtervolging met de 944 ook geweldig, wat geeft de meter in het midden van het beeld aan, turbo druk?
Voor mij de vraag wanneer ik iets op dat gebied wil gaan ondernemen: een 3.2 of een 993?

Re: Circuitauto's -> welke?

27 mei 2010 23:45

jwstuijv schreef:Ok , maar voor de kever gaan we naar het kever forum, dit is het platte kever forum, dus welke plattekever gaan we op het circuit uitlaten......??? :drive: :ba: :cheers:

Dean schreef:Mijn kever :ba:

Afbeelding :thumleft:

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 0:04

of mijn 'kever':

Afbeelding

sorry voor de slechte foto, maar dit is de enige foto van mij (inmiddels gestolen) 356, de wagen was 'licht' geprepareerd voor track days en reed menig 911 zoek

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 0:07

jwstuijv schreef:porsche 356, dat filmpje van Pascal op Spa is mega geweldig!!!!!!!!! DAT IS WAGENBEHEERSING!!! helemaal fantastisch! filmpje van de achtervolging met de 944 ook geweldig, wat geeft de meter in het midden van het beeld aan, turbo druk?
Voor mij de vraag wanneer ik iets op dat gebied wil gaan ondernemen: een 3.2 of een 993?


de meter is de turbo druk

3.2 of 993 wordt bepaald door het buget heb ik zo'n flauw vermoeden, en wat je ermee wil gaan doen

kristof schreef:on topic : circuit-auto : 968 CS :cheers:


doe maar gewoon een 968, die CS staat er voornamelijk voor de vorm, en voor de meerprijs van een echte CS koop je op dit moment veel lekkers om uiteindelijk beter (lees sneller) voor de dag te komen

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 9:00

doe maar gewoon een 968, die CS staat er voornamelijk voor de vorm


ik zit toch liever in een degelijke kuipstoel op circuit ipv in een lederen salon.
En natuurlijk zal een niet CS 968 ook goed zijn op circuit, de architectuur is hetzelfde, op wat details en gewicht na.

Maar ik heb het niet zo op die luxedingen : de P is voor mij een hobby auto en ik heb zo'n 10 jaar met vrij spartaanse pre-74 911-jes gereden en ik vond dat super leuk rijden (jij hebt toch ook een 356 :-)). De Carrera 3.0 was voor mij al een luxe auto (elektrische ramen / achterwisser / elektrische spiegel / koplampsproeiers / verwarming die werkt...).
De CS is net leuk omdat het zo'n basic auto is, net als de 964RS (vreemd trouwens dat die hier nog niet vernoemd is ??)

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 10:03

porsche356sc schreef:Afbeelding

Olaf schreef:Nice Wheels :mrgreen:


Die stickers aan de zijkant waren vast van Jeroen. Die plakken zo goed dat ze de hele zijkant hebben moeten overspuiten zeker :mrgreen:

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 12:02

Afbeelding

Nog niet klaar maar moet volgend jaar de weg en het circuit op.....

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 12:07

ruig ding.. is dat die met die mazdamotor?

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 12:57

Ja, dat klopt inderdaad.
De RX7 motor zit rechtstreeks op de 912 ZF bak geschroefd.
Behoorlijk snel..... ik kon met gemak een 924 turbo voorblijven..... met een versleten koppeling..... :-)

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 13:25

Dit is de auto van Newt (Jeroen) waar ik dankzij hem ook af en toe het circuit mee op kan/mag. Paar weken terug nog heerlijk samen gestuurd een hele dag op Zandvoort!!

Deze foto is van vorig jaar tijdens Porsche Precision Training.
Afbeelding


En dit is Jeroen zelf aan het werk tijdens licentiecursus vorig jaar op een erg nat CPZ.
AfbeeldingAfbeelding

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 15:22

Nee, is niet nodig.
Deze motoren kunnen ongeblazen, relatief simpel, 250pk leveren...... :thumleft:

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 16:08

Nope, da's een andere. (MichM3)

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 17:01

Dit is mijn trackbeestje:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Specs:

- RS flywheel and clutch
- RS brakes
- RS doorpanels
- RS rear bumper
- RS lightweight carpet set
- RS brake ducts
- steel braided brakelines
- Intrax 1k2 suspension
- Recaro Pole Position nomex bucket seats
- rear seat delete
- LSD Porsche
- Aux fan bypass pipe
- Auxiliary oil cooler
- powerflow induction kit
- hotfilm conversion
- camshafts 2.3mm lift
- sport cat
- G-pipe
- powered by PPE, 307hp, 360nm
- AP Car Design rollbar
- airco delete
- Carrera stickers
- Momo GT2 wheel

Hoewel ze binnenkort de deur uitgaat, zal ik toch fantastische herinneringen aan deze wagen overhouden: ze is snel, betrouwbaar, klinkt sexy, en is prachtig gelijnd. En de rijsensatie is zo puur tegenover mijn 997, dat ik eigenlijk (zelfs op straat) liever met deze tracktoy reed.

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 17:12

kristof schreef:
doe maar gewoon een 968, die CS staat er voornamelijk voor de vorm


ik zit toch liever in een degelijke kuipstoel op circuit ipv in een lederen salon.
En natuurlijk zal een niet CS 968 ook goed zijn op circuit, de architectuur is hetzelfde, op wat details en gewicht na.

Maar ik heb het niet zo op die luxedingen : de P is voor mij een hobby auto en ik heb zo'n 10 jaar met vrij spartaanse pre-74 911-jes gereden en ik vond dat super leuk rijden (jij hebt toch ook een 356 :-)). De Carrera 3.0 was voor mij al een luxe auto (elektrische ramen / achterwisser / elektrische spiegel / koplampsproeiers / verwarming die werkt...).
De CS is net leuk omdat het zo'n basic auto is, net als de 964RS (vreemd trouwens dat die hier nog niet vernoemd is ??)


een echte CS vind ik weer zonde te misbruiken opt circuit net als een 964RS trouwens....

ruk de stoelen uit een gewone 968 zet daar een paar nette sparco's in met dito gordels en je zit perfect eventueel het onderstel aanpassen en je kunt het circuit op zonder het gevaar een CS de vangrail in de zetten

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 17:15

lekker ding

Afbeelding

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 17:29

rafv schreef:dat ik eigenlijk (zelfs op straat) liever met deze tracktoy reed.

En hoe. Kan me nog wel wat filmpjes van jou herinneren!

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 19:37

een echte CS vind ik weer zonde te misbruiken opt circuit net als een 964RS trouwens....

ruk de stoelen uit een gewone 968 zet daar een paar nette sparco's in met dito gordels en je zit perfect eventueel het onderstel aanpassen en je kunt het circuit op zonder het gevaar een CS de vangrail in de zetten


met de 964RS rijzen van tegenwoordig, kan ik je wel volgen in die redenering. Maar de 968-CS heb ik net gekocht voor de fun en niet enkel om zondagsritjes mee te doen :wink:

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 20:30

@rafv: Wat moet je voor zo'n wagen ongeveer rekenen? (oftewel, wat ga je er voor vragen :mrgreen: )

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 20:43

Thanks guys! Auto is net ingeruild, zal te koop komen bij Van Beurden in Retie (Belgie) maar wat hij ervoor zal vragen, daar heb ik geen idee van.

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 22:13

Zolder: 1'54
Spa: 2'59

Telkens met semi slicks en met ongeveer 270pk (voor installatie van hittedraadje en maattuning)

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 22:59

rafv schreef:Zolder: 1'54
Spa: 2'59

netjes

ter vergelijk, een 944 cup doet:

zolder 1:59
spa 3:09
zandvoort 2:07

Re: Circuitauto's -> welke?

28 mei 2010 23:05

Zijn de tijden van die 944 cup met full slicks?
Plaats een reactie