Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Remschijven krom

31 mei 2010 10:27

dat we op het forum niet gingen letterne*ken hadden we volgens mij al besproken, maar oke, het is een "noodvertraging" . Feit is dat zijn schijven krom zijn en hij op zoek is naar een adresje om het te fixen

31 mei 2010 10:30

dus het advies van het vorige is dat hij voortaan niet moet spreken van een noodSTOP, maar van noodVERTRAGING? i rest my case

31 mei 2010 11:03

Dean schreef:Diablo, u think like me! :cheers:

:shock: Als mij dat zou overkomen, dan zou ik er nóg eens (goed) over na gaan denken. :^:

31 mei 2010 11:04

ben benieuwd wat voor merk schijven de topicstarter gemonteerd had/heeft...

31 mei 2010 11:16

Eric , Horn en Olaf , wat bespeur ik hier , een vorm van racisme ? :cry:
Ik ga me echt beginnen zorgen maken (complot ??) :bang:

31 mei 2010 14:27

Vraag me ook af welk merk schijven dit probleem van kromtrekken kennen...

Zeker nadat je deze informatie hebt gelezen.

Afremmen van 200 -> 100 is ongelijk aan van 100 -> 0.
Bewegingsenergie is functie van kwadraat van de snelheid dus in 1e geval 4 x zo hoog.

31 mei 2010 15:16

Kein Geloel, Originalbremsen montieren! Lieber Gladiolen als Tot :cheers:

31 mei 2010 15:29

+ 1, wat betreft onderdelen als remschijven wil ik gewoon de beste.

31 mei 2010 17:19

Afremmen van 200 (mocht ik willen) naar < 100, doe je dat ook niet steeds aan het einde van het rechte stuk op (bijv.) Assen?

31 mei 2010 17:54

Paul II schreef:Vraag me ook af welk merk schijven dit probleem van kromtrekken kennen...

De schijven van Manthey kunnen er vrij aardig tegen. Ik heb wel eens van die dagen dat ik remmen van 200+ tot 100 km/u een paar honderd keer test.

De blokken hebben er wel van te lijden. :(

Overigens, de orginele schijven van Porsche trekken ook niet krom, maar de scheurtjes maken dat de schijven sneller aan vervanging toe zijn (volgens de 7mm test) dan de blokken.

31 mei 2010 21:45

Natuurlijk nieuwe originele schijven (lees Erwin's pleidooi in het remschijfdraadje) monteren.

Goed antwoord Paul II!

En volgens mij trekken schijven niet krom maar komt er een onregelmatige laag op de remBLOKKEN (of remvoeringen) die voor de trillingen zorgt.
Hier is al veel over geschreven in de Duitse Porsche (911) fora en die hebben over het algemeen iets meer ervaring met gasgeven dan wij.

Maar zo gelooft iedereen weer wat anders.............

Groet, SC

31 mei 2010 21:55

Diablo schreef:Eric , Horn en Olaf , wat bespeur ik hier , een vorm van racisme ? :cry:
Ik ga me echt beginnen zorgen maken (complot ??) :bang:

F*ck, hij heeft ons door... :twisted:

:scratch: Als je weer een keertje op Ebay rondkijkt, bestel gelijk effe een zakje humor :idea:

31 mei 2010 22:01

Humor teveel langs deze kanten , maar je moet het wel begrijpen ! :twisted:

31 mei 2010 22:04

supercarrera schreef:Natuurlijk nieuwe originele schijven (lees Erwin's pleidooi in het remschijfdraadje) monteren.

Goed antwoord Paul II!

En volgens mij trekken schijven niet krom maar komt er een onregelmatige laag op de remBLOKKEN (of remvoeringen) die voor de trillingen zorgt.
Hier is al veel over geschreven in de Duitse Porsche (911) fora en die hebben over het algemeen iets meer ervaring met gasgeven dan wij.

Groet, SC

Ik heb eigenlijk altijd geweten dat schijven kromtrekken met plotse afkoeling (plas water of zoiets ), van hard te remmen hoor ik eigenlijk hier voor het eerst :scratch:

31 mei 2010 23:26

supercarrera schreef:En volgens mij trekken schijven niet krom maar komt er een onregelmatige laag op de remBLOKKEN (of remvoeringen) die voor de trillingen zorgt.

Klopt, maar in de spreektaal heeft men het over kromme schijven.

In feite is het gewoon een onregelmatig oppervlak.

31 mei 2010 23:37

supercarrera schreef: En volgens mij trekken schijven niet krom maar komt er een onregelmatige laag op de remBLOKKEN (of remvoeringen) die voor de trillingen zorgt.

Groet, SC

Dus , met andere woorden zouden een paar nieuwe remblokjes het probleem verhelpen :scratch: :scratch:

01 jun 2010 7:51

lees dit maar eens, viewtopic.php?f=5&t=12606&hilit=kromme+remschijven

en nee een paar andere remblokjes lost het niet op en van een plas water trekken ze ook niet krom...

01 jun 2010 9:30

Dat komt omdat BMW nog een hoop te leren heeft op het gebied van remmerij :mrgreen: Ik hoor veel klachten hierover bij BMW rijders

02 jun 2010 20:49

Allen bedankt. Genoeg stof tot nadenken.

02 jun 2010 22:08

Paul II schreef:Afremmen van 200 -> 100 is ongelijk aan van 100 -> 0.
Bewegingsenergie is functie van kwadraat van de snelheid dus in 1e geval 4 x zo hoog.

Ehh verwar je nu niet luchtweerstand met impuls.... Luchtweerstand is kwadratisch, impuls = massa * snelheid en dus niet kwadratisch.... Of ben ik ook toe aan een herexamen natuurkunde :mrgreen: :(

02 jun 2010 23:06

Volgens mij heeft Pail het wel correct;
De energie die bij vertraging vrijkomt, is recht evenredig met het kwadraat van de snelheid.

E=(m*v²)/2

E=kinetische energie in J
m=massa in kg
v=snelheid in m/s

Volgens mij is het dus zo;
Neem een auto van 1500 kg
Bij 200 km/u (55 m/s) heeft de auto dus een kinetische energie van (1500*55²)/2= 2268 kJ
Bij 100 km/u (28 m/s) heeft de auto dus een kinetische energie van (1500*28²)/2= 588 kJ

Van 200 km/u terug naar 100 km/u betekent dus dat je 1680 kJ moet kwijt raken en van 100 km/u naar 0 maar 588 kJ.

Of zit ik er dan naast

02 jun 2010 23:24

Jongens jongens toch , waar zijn jullie mee bezig?
het draadje gaat maar over een paar schijven hé !!
Albert Einstein himzelf zou hier verward van geraken :shock: :shock:

02 jun 2010 23:42

E=MC² :mrgreen:

02 jun 2010 23:44

Dat is nou het mooie van dit forum Diablo, haal je ook nog eens je oude natuurkundekennis op.
Had Albert Einstein maar de beschikking over Internet gehad, had ie hier niet zo lang naar hoeven zoeken. :mrgreen:

02 jun 2010 23:48

Nou in ieder geval ,mij hebben jullie zover gekregen :drunken: :drunken: :drunken: :mrgreen:
Plaats een reactie