Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

10 jun 2010 15:36

informeer even bij Wim de Mooij: http://www.garagegmund.nl. Hij kan je zeker verder helpen en heeft veel ervaring met het verbeteren van onderstel en wegligging van een pre-73 911.

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

10 jun 2010 20:19

Gmund is aanrader


Zaterdag rallly. Ik laat wel weten hoe het rijdt, eerste indicaties zijn waanzinnig

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

10 jun 2010 21:40

interessant topic :thumleft:
ik ben ook op zoek naar de juiste rubbers.
heb ook veel gelezen over diverse rubber/polybussen/teflon...enz
Je leest zoveel verschillende voor en nadelen, maar ik denk er ook sterk over om weltmeister A-frame bussen te kopen.
Heeft iemand ervaring met cargrapic?? zij verkopen wel weltmeister?

of met...

http://www.early911.co.uk/html/superpro.html

Ook rentech adverteert met bussen...maar ik heb geen idee welke.

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

10 jun 2010 21:50

Dat is ook juist het vervelende. Je weet heel vaak niet welk merk of materiaal de aangeboden bussen zijn. Rubber/Plastic/Teflon/Polygraphite.

Na alles te hebben gelezen, denk ik toch dat de polybronze mijn voorkeur heeft. Ik weet dat dit veel duurder is dan de OEM rubber varianten (niet de elephant racing set), maar mijn 911 gaat niet weg en ik wil dit in een keer goed doen. Ook het feit dat ze niet kunnen vervormen en je ze periodiek makkelijk kan smeren staat me wel aan.

Maar als verschillende forummers goede ervaringen hebben met de WM teflon bussen, laat ik me misschien nog wel overhalen. :mrgreen:

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

11 jun 2010 0:16

Niels schreef:eerste indicaties zijn waanzinnig


Ha Niels, en hoe is het met je MFI afgelopen?

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

11 jun 2010 13:14

Na wat tunen van Wim staat hij op 7% (komende van een dikke 10). Pomp niet aangeraakt wel klepjes beetje verbeterd en stangen geregeld. Lijkt wel aardig te lopen, trekt als een lier :mrgreen: Stuk beter dan eerst, pomp waarschijnlijk nog origineel. Km stand waarschijnlijk ook erg laag. Nog steeds lekker wat rook, zal ook wel olie zijn, niet zo'n punt.

Echt vakwerk. Allong the way zag Wim dat de benzineslangen etc nog origineel zijn net zoals de meeste zaken aan de auto. Toch maar even vervangen 8) Totale verhaal vanzelfsprekend meer dan gedacht. Morgen duurtest en dan kijken of er alles er nog aan zit.

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

13 jun 2010 8:53

Conclusie; eerste klas vakwerk. Bussen zijn prima, dempers en veercombinatie waanzinnig goed (Bilstein sport voor en achter + turbostangen achter). Zelfs op B en onverhard geen punt, niet te hard. Piepen en kraken niet aanwezig. Overigens is achter ook zo'n dergelijk iets gemonteerd (weet niet zeker of het dezelfde bussen zijn).

Re: Ervaringen met nieuwe A-arm bussen Klassieke 911

13 jun 2010 9:16

Hoi Niels,
hoop het (echt) voor jou !!
bij mij begon het piepen en kraken ook pas na +/- 13/14 maanden :salut:
Plaats een reactie