Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 10:31

Ik had mij inderdaad niet gerealiseerd dat de Boxster van Hans niet als (semi) oldtimer/ youngtimer verzekerd kan worden. Diks an sich bevalt mij prima.

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 10:43

afgelopen week van diks afgestapt. deden ineens heel star. konden een auto niet op chassisnr verzekeren ("nee, pas als het kenteken bekend is"). Bij de eerste van de 4 Porsche verzekeringen bij hen destijds heb ik bonus/malus verklaringen ingeleverd. toen ik vroeg of ik een bonus malus verklaring kon krijgen na beeindiging van mijn laatste verzekering kreeg ik te horen dat ik bij het overzetten van de ene naar de andere verzekering in het verleden zelf had moeten aangeven om het bonus malus verleden mee te nemen (heeft echt nooit iemand naar gevraagd) en dat ze nu helaas niets meer voor me konden doen. Lijkt me iets dat ze bij het oversluiten van een verzekering toch even kunnen vragen? Lijkt me nl logisch dat je je bonus malus verleden mee wilt nemen...

heb bij mijn vorige Porsche verzekering meerdere malen gevraagd naar de mogelijkheid van automatische afschrijving van de premie. Dat kon helaas niet. Met het gevolg dat ik een keer vergeten ben die acceptgiro te betalen, waarna ik twee maanden onverzekerd rondgereden heb. Toen ik daar toevallig achterkwam (werd aangehouden door politie die me informeerde dat mijn auto niet verzekerd was) heb ik Diks gebeld. "Ben al jaren klant bij jullie, heb altijd op tijd betaald en nu mis ik een termijn en er is niemand die dit even checkt?" Antwoord was voor mij wat ontluisterend: "Ja meneer, als wij voor al onze klanten moeten gaan bijhouden of ze wel of niet betalen hebben we er een dagtaak aan..." Het zal wel aan mij liggen, maar ik heb me oprecht afgevraagd wat de taak van een tussenpersoon verder is dan in aanloop een keer een offerte te maken... Ik ben iig erg geschrokken van het feit dat ik twee maanden - zonder het te weten - onverzekerd rond heb gereden.

Heb sinds donderdag jl. mijn eerste ervaring met Jos Targa (hier van het forum) gehad en moet zeggen dat ik blij verrast ben over de commerciele, slagvaardige en servicegerichte aanpak. Los van de scherpe tarieven... :wink:
Ter illustratie: kreeg vrijdagavond rond 21.30u nog even een smsje van hem dat verzekering op chassisnr geregeld was en ingegaan was per dat moment. Terwijl ik hier vrijdagmiddag rond 16.30u pas opdracht voor gegeven had.

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 10:48

Heb goede ervaring met Turien. Als tussenpersoon Prent in jouw woonplaats.

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 10:52

horn schreef: rond 21.30u nog even een smsje ... .


Wel netjes, maar 5 uur om 'n dekking rond te maken :scratch:

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 11:12

Klinkt goed! :thumleft:

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 12:53

Olaf schreef:
horn schreef: rond 21.30u nog even een smsje ... .


Wel netjes, maar 5 uur om 'n dekking rond te maken :scratch:

Hij had om 16.30u gezegd dat het geregeld werd. Daar ik was ook al vanuit gegaan. Denk dat het sms'je gewoon even een bevestiging was zodat ik rustig kon gaan slapen.

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 15:47

Wat een bizar verhaal over dat (bijhouden) van je bonus/malus verleden zeg :shock:
Of geldt er misschien helemaal geen bonus/malus regeling bij/via Diks?

Bij CB staat het elk jaar op de polis.

Dat een tussenpersoon weinig meerwaarde heeft heb ik al jaren geleden bedacht.
(Sorry Jos Targa, er zijn vast enkele uitzonderingen voor mensen die hun zaken goed willen laten regelen :wink: )

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

20 jun 2010 18:28

Paul II schreef:Wat een bizar verhaal over dat (bijhouden) van je bonus/malus verleden zeg :shock:
Of geldt er misschien helemaal geen bonus/malus regeling bij/via Diks?

Bij mijn eerste twee verzekeringen wel. Tijdens mijn derde 911 heb ik de verzekering (toen de auto 15 jaar werd) omgezet naar een (semi)klassieker verzekering waarbij geen schadevrije jaren meer werden opgebouwd (wat mij overigens ook niet is verteld). Echter, bij het omzetten van die verzekering hadden ze me de bonus malus verklaring van de opgebouwde schadevrije jaren kunnen/moeten geven. Kon niet meer omdat toen mijn verzekering van Porsche 1 werd vervangen door die van Porsche 2, de bonus malus niet schijnt meegenomen te zijn. 'Daar had u uiteraard wel zelf om moeten verzoeken...' Yeah, sure. Als ik dat soort dingen zou weten deed ik mijn verzekeringen zelf wel... :bang:

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

24 jun 2010 11:54

Hier een bericht van Marc Diks , eigenaar van Diks verzekeringen.

Jammer te lezen dat het een en ander niet verloopt zoals je zou verwachten. Ik wil proberen het duidelijk te maken wie wij zijn en waar ook wij tegen aanlopen.

Wij zijn een tussenpersoon en werken samen met verschillende verzekeraars. Wij bepalen zelf niet het accepatie of incasso beleid van verzekeraars.

Wij kunnen wel speciale afspraken maken en hebben zo voor de porsche bij verschillende verzekeraars afspraken kunnen maken.

Het probleem is echter dan de ene verzekeraar wel de young timers wil en de andere alleen de nieuwere modellen. Zo hebben wij voor elk bouwjaar wel een ander tarief of verzekeraar.

Dit betekent dus dat wat bij je eerste Porsche wel kon misschien bij en andere niet meer.

Verder wijzigen de tarieven en voorwaarden bij verzekeraars continue.....vervelend voor ons en voor onze klanten maar wij hebben daar mee te leven.

Dan nog en ander heikel punt; de premie incasso. De verzekeringsmaatschappijen incasseren de premies. Wanneer een factuur na 14 dagen nog niet is ontvangen MOET de maatschappij een brief sturen met de mededeling dat men nog 14 dagen de tijd heeft om te betalen.

Na 30 dagen moet men dan weer een brief sturen.

Wat wij nou graag zouden willen zien is dat de maatschappij ook een email of een sms verstuurd zodat men sneller op de hoogte is van de premie achterstand. Helaas hebben de maatschappijen dit nog niet.

Voor 1 maatschappij waar wij mee werken krijgen wij ook te zien welke klanten en achterstand hebben en deze klanten krijgen naast de brieven vanuit de maatschappij van ons nog een e-mail, sms EN ook nog een telefoontje.

Overigens hebben wij WEL de mogelijkheid voor automatische incasso. Het enige wat ( tot mijn ergenis) niet kan is dat wanneer de 1e incasso niet is gelukt er nog een 2e keer een incasso kan plaatsvinden voor het zelfde premie termijn....dus dan moet men wel met accept-girokaart betalen.

Dan nog over de bonus-malus;

Niet elk tarief wat wij hebben kent een bm-systeem. Soms is dit een vaste premie en kan er geen bm worden overgenomen. Wij adviseren dan de polis waar de schadevrije jaren op staan niet te royeren maar op te schorten zodat de schadevrije jaren 3 jaar gereserveerd blijven op deze polis. Wanneer je een polis namlijk beeindigd dan zijn de schadevrije jaren namlijk maar 1 jaar geldig ( dit is overigens niet onze regeling maar de regeling in de Nederlandse verzekeringsmarkt).

De uitspraak 'Daar had u uiteraard wel zelf om moeten verzoeken" is natuurlijk onzin en daar ben ik het met jullie eens....DAAR ZIJN WIJ VOOR....jammer dat het zo is gegaan.

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

24 jun 2010 12:07

dacht dat het geneuzel met originele royementsverklaring cq. schadevrije jaren achter ons lag met de intro van Roydata

Re: Alarm klasse 4 eruit en klasse 3 er in?

24 jun 2010 13:23

Bij een oldtimer verzekering gaat het niet om de schadevrije jaren. Dus als je overstapt van een normale allrisk naar een oldtimer verzekering bewaren ze maar voor 1 jaar je opgebouwde schadevrije jaren in roydata...
Plaats een reactie