Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jun 2010 13:59
Tja, vriendelijke mensen hoe gaan we er mee om?
Inderdaad een beetje vreemde actie...............
Gewoon blijven posten, vinden het e.e.a. super interessant!
Grts,
Albert
22 jun 2010 14:11
Begrijp niet wat die beller MH te vertellen had

Al de handelaren zitten hier ook mee te lezen
22 jun 2010 14:16
Treurige actie. Gewoon blijven posten ajb!
22 jun 2010 17:47
nog een communicatiestoring: was het dus géén revisie maar toch een ruilblok (gedeeltelijk met je eigen delen)

Paul II schreef:Het feit dat MH blijkbaar zo routineus, d.w.z. op basis van veel ervaring, blokken van de 996 - en derivaten

- reviseert, is best een verrassing voor mij.
Dacht dat ik de ontwikkeling op dit gebied wel volgde maar wist eigenlijk alleen van complete motorvervanging, in NL.
WillemB schreef::oops: Sorry draadje niet helemaal goed gelezen, is idd revisie.
23 jun 2010 0:12
In mijn ogen volledig belachelijk dat iemand - een buitenstaander - zich hiermee bemoeit.

Las als leek ook alleen maar positieve dingen over MH Peize. Snelle oplossing, goed meegedacht, langs Amersfoort gereden om te komen kijken, samen het probleem oplossen.
Zo blijkt maar weer:
"je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn..."
23 jun 2010 8:01
Komt bekend voor, maar niks van aantrekken.
Sluit mij aan bij de mening van Horn.
23 jun 2010 8:12
Wel 1 opmerkelijk punt: een pagina geleden ging het over het wel of niet op 0 zetten van de km stand en nu blijkt een gereviseerd blok een 'bitsa' te zijn.
23 jun 2010 8:42
nu de persoon nog de ballen hebben om je motivatie aan te geven waarom je gebeld zou hebben
horn schreef:In mijn ogen volledig belachelijk dat iemand - een buitenstaander - zich hiermee bemoeit.

Las als leek ook alleen maar positieve dingen over MH Peize. Snelle oplossing, goed meegedacht, langs Amersfoort gereden om te komen kijken, samen het probleem oplossen.
Zo blijkt maar weer:
"je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn..." 
23 jun 2010 9:55
ook vóór mijn post had ik er niet echt opgerekend dat dat zou gebeuren...
23 jun 2010 10:24
nu weet ik niet hoe dat gesprek is gegaan en wat er gezegd is maar zou de garage de naam niet weten van de beller,
wacht ik bel ze wel even
23 jun 2010 10:33
Maarten schreef:... nu blijkt een gereviseerd blok een 'bitsa' te zijn.
Wiki:
Bitsa was a British television programme broadcast from 1991 to 1996 on BBC 1. It involved creative arts and "makes" very much like later show SMart. It was repeated for a time on the now defunct digital channel BBC Choice.
The show featured two presenters, Simon Pascoe and Caitlin Easterby, who would create craft projects from household junk and craft materials. Sometimes the items created were quite complex and advanced, but were always presented with instructions for viewers to follow. The show also featured a 'challenge' section, in which school children would shout three numbers corresponding to a selection of numbered boxes, each containing a different material, for example cardboard tubes, sticks or fabric. The presenters would then have three minutes to create something using only these materials. Much fervent use of a glue gun often ensued.
23 jun 2010 10:46

Rijdend de brug opgegaan, 1:45 later deze foto gemaakt

eigenlijk stelt het niks voor (H)
23 jun 2010 10:48
Bitsa is een auto die is samengesteld uit diverse andere auto's.
Ik zou verwachten dat een gereviseerd blok een blok is waaraan, afhankelijk van of het een top end of een totaal revisie is, zo'n beetje alle slijtende delen vervangen zijn. Hier lijkt het erop dat verschillende blokken samengevoegd worden tot 1 'nieuw' blok. Als de koppen dus gewoon zijn overgezet dan zijn ze wat mij betreft niet gereviseerd.
23 jun 2010 10:57
Helemaal met je eens!
23 jun 2010 11:40
gast schreef:...er bestaan namelijk zo goed als geen ruilbokken aangezien de oude altijd terug naar Porsche zijn gegaan.. De reserve blokken die in omloop zijn komen uit schadeauto's of zijn zoals MH doet opgebouwd uit meerdere schadeblokken waaronder jouw oude blok..
Geen ongebruikelijk iets. Porsche doet precies hetzelfde met de blokken die het loodje hebben gelegd. Nieuw tussenblok, alles dat buiten de tolerantie in de kop valt vervangen en daarna word het blok als ruilblok weer gemonteerd.
Een nieuw blok kost in tegenstelling tot wat velen denken namenlijk ongeveer Eur. 32k waardoor velen voor een ruilblok hebben gekozen.
23 jun 2010 11:52
Duidelijk allemaal.
Maar een gereviseerd blok - principe vernieuwen wat nodig is, zoals hiervoor beschreven - is dus wel heel iets anders als het samenstellen van een blok uit nog bruikbare delen.
En daarmee is de communicatie over en weer ivm verwachtingspatroon heel relevant.
23 jun 2010 12:52
gast schreef:een kop heeft op zich niets met het blok te maken Maarten. (bij een revisie dan

)
Als je op basis van verwachtingspatroon dingen gaat kopen kom je vaak bedrogen uit.
Communicatie is derhalve van groot belang bij "revisies"

Daar ga je dus al. Als ik een gereviseerd blok koop dat verwacht ik ook dat de koppen gedaan zijn!
23 jun 2010 13:02
Conclusie is dus vooraf heel goed te informeren wat onder een revisie word verstaan en specifiek na te vragen welke onderdelen voor vervanging in aanmerking komen.
23 jun 2010 17:33
Michel R32T schreef:
Rijdend de brug opgegaan, 1:45 later deze foto gemaakt

eigenlijk stelt het niks voor (H)
Ik ben onder de indruk hoe snel je dit allemaal doet.
Jammer dat het voor de tweede keer moest maar dat gaat wel goed komen lijkt mij.
op dat belletje na wel een interesante story
23 jun 2010 20:35
Michel,
zeker niet bepaald twee linkerhanden zie ik
Ben ook stiekem nogal jaloers op die garage trouwens...
Vervelend dat het twee keer moet, maar zo te zien is dat bij jou ook een deel van de lol
Leuk draadje, hou ons op de hoogte (en laat je niet afschrikken door over-enthousiaste bemoeials....)
23 jun 2010 22:15
De motor ligt inmiddels weer in Peize.
ik heb zelf vanmiddag nog een lektest gedaan, en de uitlaat klep van cilinder 1 lekt inderdaad.
Heel misschien krijg ik hem vrijdag terug (H) dus dan dit weekeind nogmaals inbouwen en hopen dat ik dan een echte 6cilinder heb
23 jun 2010 22:59
knap werk
en heel interessant om allemaal te volgen
ik ga zo ook een lektest doen, maar zal daar maar geen foto's van plaatsen
26 jun 2010 9:39
Motor ligt inmiddels weer hier, omdat het inbouwen wat minder snel gaat als het uitbouwen hou ik jullie einde van de middag op de hoogte over hoe en wat
26 jun 2010 12:20
we zijn inmiddels al bijna 3 uur verder he, ik had op zijn minst wel een filmpje verwacht met een rijdende 996
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.