Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 jun 2010 20:57
Waardeloos Edwin. We zakken als land terug naar het niveau van het voormalig Oostblok. Daar moest je je ruitenwisserbladen van je Trabi halen, anders waren ze ook gejat!
Tegenwoordig is alles ingericht om je spullen te beschermen tegen diefstal en dan nog wordt het gejat. Nog niet ze heel veel jaren geleden kon je je auto gewoon open laten staan bij de groenteboer. Helaas.
Mede om dit soort ellende groeit de PVV als kool.
28 jun 2010 21:16
Touw? in bomen hangen?
Ik doe liever tameshigiri....
28 jun 2010 23:25
Toch nog 'n dure hobby, zo'n 968 rijdend houden
Cups voor de 964 en 993 zijn aanzienlijk goedkoper .. ik hoop dat de persoon die ze van je "geleend" heeft ze inderdaad voor 'n 968 of 944 nodig heeft ... want op 'n andere auto gaan ze niet zomaar passen
Voor jou is het natuurlijk @#$%!&@#! ... maar gelukkig hebben ze ze profi losgemaakt
Succes me de afwikkelings perikelen en hopelijk stelt de verzekering je schadeloos !!
29 jun 2010 0:27
Ik veronderstelde dat 964 cup spiegel gelijk is aan die van een 968.
Gebruikt moeten ze toch goedkoper te vinden zijn in goede staat, dan de prijs die jij noemt (1500 euro).
Offtopic: wat is het verschil tussen de 968 cup spiegels en de 964 cup spiegels? Is het enkel het voetje wat op de deur zit (dat kan ik mij namelijk voorstellen) of is het meer?
Om hier wat van te leren: is er een manier om deze spiegels beter te beveiligen tegen diefstal? Ik denk bijvoorbeeld aan de schroef waarmee je ze vastzet, hier schroeven voor te gebruiken met een kop voor een hele speciale sleutel of zelfs met een mini slot? iemand ideeën?
29 jun 2010 0:48
ik zou daar voorzichtig meezijn,
willen ze de speigels jatten zien ze dat jij een andere schroef hebt gebruikt waardoor het nu niet lukt,
hopa kras op je dak en deur.
29 jun 2010 9:25
+1, laat ze ze dan maar meenemen en hopen dat de verzekering je volledig schadeloos stelt..
29 jun 2010 9:36
rob964.c4 schreef: ..zien ze dat jij een andere schroef hebt gebruikt waardoor het nu niet lukt, hopa kras op je dak en deur.

.. en rukken ze wss alsnog de spiegels er af
29 jun 2010 13:16
Wat shit voor je, zeg! zijn ze over dag gestolen
Jasje schreef:Om hier wat van te leren: is er een manier om deze spiegels beter te beveiligen tegen diefstal? Ik denk bijvoorbeeld aan de schroef waarmee je ze vastzet, hier schroeven voor te gebruiken met een kop voor een hele speciale sleutel of zelfs met een mini slot? iemand ideeën?
De enige oplossing tegen diefstal dat ik kunnen denken (zeker nou dat je bezig bent), is je alarm uitbreiden met een contact/tripswich in beide spiegel. simple but effective.
Jasje Dasje schreef:Offtopic: wat is het verschil tussen de 968 cup spiegels en de 964 cup spiegels? Is het enkel het voetje wat op de deur zit (dat kan ik mij namelijk voorstellen) of is het meer?
precies, alle Cup spiegels zijn identiek, de voeten bepalen model en of ze voor links of rechts gestuurd auto zijn.
29 jun 2010 14:30
BTRIII, ik was inderdaad van plan om te kijken of het alarm (klasse 3) uitbreidbaar is naar de spiegels.
29 jun 2010 15:08
Heb je 'n fabrieksalarm van Porsche
... daar zit 'n 'alarm' draadje aan wat normaal gesproken aan de radio zit .. bij het wegnemen van de radio zou dan het alarm af moeten gaan .. mss dat je deze draad ook kunt gebruiken om je spiegels te beveiligen

ookal zal het alarm pas af gaan als ze de stekker van de spiegel losnemen (nadat ze de spiegel al los hebben gehaald).
.. geen idee of 'n KIII alarm ook over deze 'radio-functie' beschikt ..
29 jun 2010 16:24
Dit is misschien een oplossing, maar dat is in dit achterlijke land verboden natuurlijk.
http://www.mp3car.com/vbulletin/general ... ystem.html
06 jul 2010 19:13
Al een oplossing gevonden?
07 jul 2010 12:39
Verzekering dekt de schade....
Kost natuurlijk wel weer eigenrisico.
07 jul 2010 12:59
creatief bonnetje
07 jul 2010 14:00
Vervelend verhaal, had erger gekund.
Volgens mij is het de moeite wel waard om een tijdje Ebay af te struinen en je voor te doen als koper. Dan met een paar man er heen en ff verhaal halen. Ook al is het in Polen of zo. Ik bied mij aan als 'vergezeller'.
In Italië zouden ze vervolgens met een paar oude Cup spiegels (bij voorkeur al in rood) die gasten even laten kennismaken met de ruwe bolster van een Cupspiegelhuis. Voor het effect nog iets verzwaard met lood.
Sterkte met de afwikkeling.
07 jul 2010 15:02
Erik, zal niet nodig zijn, maar toch bedankt
Aangezien ik totaal niet wraakzuchtig ben lijkt het volgende mij gepast:
07 jul 2010 15:05
Pas met een creatief bonnetje wel op. Wees niet zelf creatief, daar is namelijk hele mooie software voor om dat te achterhalen.
07 jul 2010 17:04
Gied te horen dat de verzekering dekt. Nu snel nieuwe erop en dit voorval maar weer vergeten. (Ik zag afgelopen week ook een nieuwe deuk in de auto, natuurlijk geen briefjes gevonden, grrrrrr)