| Auteur | Bericht | 
        
			| John 
					Cayenne   |   Porsche AG nieuwe CEOMüller aan roer van Porsche 14-07-2010 11:41 Porsche krijgt een nieuwe baas; Matthias Müller (57) wordt op 1 oktober benoemd tot voorzitter van de Raad van Bestuur van Porsche AG. Müller, afkomstig van het Volkswagenconcern, treedt in de voetsporen van Michael Macht (49), die op zijn beurt bij Volkswagen verantwoordelijk wordt voor de productiedivisie. Müller was bij VW hoofd strategie. Müller heeft als opdracht meegekregen van Porsche een regulier automerk te maken. Het doel is om zo’n 150.000 auto’s per jaar te produceren, terwijl Porsche vorig jaar niet verder kwam dan 80.000.Bron: automotive-online.nl 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 10:16 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Maarten 
					Ex 964, ex C3.oAmsterdam                           PF #109   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOEen verdubbeling van de productie. Ik wil er niet aan denken waar dat toe gaat leiden..._________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 10:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| caelin 
					Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOmja wordt het minder exclusief van, maar ach, de lol blijven we toch wel beleven, niet dan? _________________________________________
 Ik las volgens mij ook ergens dat er nog een model onder de boxster aan zou moeten komen, en nog een nieuwe kleinere SUV
 Match je auto altijd aan de juiste muziek!
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 10:42 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| porsche964 
					964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOGisteren in het FD stond een er hele profiel schets van deze meneer. Hij werkt al 39 jaar voor VW. Heeft een goed track record.  Daarstond inderdaad in dat de produktie moet verdubbelen en dat er een goedkoper instapmodel moet komen. Daarnaast dat binnen het hele VW concern een natuurlijke rivaliteit wordt gecreerd om tegen elkaar te concurreren. Dat komt natuurlijk de produktinnovatie ten goede. Verder heeft hij laatste jaren bij Audi rondgelopen en veel kennis van de snelle RS-en. Altijd handig om met P's de de RS-en de loef af te steken.   
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 10:48 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Hendrik67 
					996 Turbo  ex 996 C4Zuid Holland   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOBen benieuwd waar hij zelf in rijdt...... 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 11:02 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOnou dat was het dan qua porsche als sportwagenbouwer. wordt audi+._________________________________________ oud is beter
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 11:04 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Captain 911 
					964 C2 '92Amsterdam   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________Aaaargh   There's no better way to fly
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 11:51 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 912 
					
				   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________Tsja..., met de komst van de impactbumpers was het einde al zoek...     There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 11:56 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Captain 911 
					964 C2 '92Amsterdam   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________Ik hou het op de komst van de waterkokers   There's no better way to fly
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 11:57 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| RGJC4 
					Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.Lichtstad   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOAls de productie met ruim 100% stijgt, en de exclusiviteit gaat naar beneden, wat voor invloed zou dat hebben op de waarde van de "pre-volkswagen" Porsche`s? 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 12:20 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| wolf 
					ex-Carrera 85 Swiss.0031   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOna 89 is het alleen maar bergafwaarts gegaan._________________________________________ oud is beter
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 12:26 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Devils son 
					Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOVan mij hoeft de productie ook niet omhoog, maar er is dit jaar toch wel wat aardigs aangekondigd met de 918 en de GT2RS.
 Zo lang ze dat soort modellen blijven maken zal ik wel interesse houden (overigens, ook verleidelijk: GT3, GT3RS, Turbo, Turbo S).
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 12:43 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOGelukkig heb ik nog een "echte".     Onderscheid zal er overigens altijd wel blijven. Matiz-rijders worden door de Chevy-fans ook niet voor vol aangezien.
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 12:49 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| caelin 
					Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOHmm ik weet het niet, zelfs al maken ze kleinere modellen, ook die kleinere modellen blijven dan relatief duur qua auto....een "normale" koper gaat dan nog steeds voor de VW / Skoda / whatever voor merk waarbij je "meer auto" voor "minder" krijgt als je begrijpt wat ik bedoel._________________________________________
 Onderhoud e.d. blijven gewoon een stuk duurder dan bij andere auto's lijkt me, dus onderscheid blijft er (en ze kunnen wel roepen 150k stuks maar dan moet je dus ook genoeg mensen vinden die zoveel meer voor een auto over hebben...)
 Match je auto altijd aan de juiste muziek!
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 13:56 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| dobbelsteen 
					ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOPrijzen van de huidige Porsches zullen dan wel omlaag gaan geloof ik. Meer productie veroorzaakt lagere kosten per auto, waardoor deze net boven de Audi klasse zal komen te staan. Wat ik persoonlijk een ramp vind. De historie van Porsche gaat hiermee verloren. Net als de exclusiviteit. En laat dit merk nu net een betaalbare sportwagen zijn die toch enige exclusiviteit vertoonde. (Hoewel dit laatste jaren ook zeer te betwisten is.) Ik hoop wel dat hierdoor de echte klassieke Porsches in waarde gaan stijgen. Overstappen naar een ander exclusief merk gaat niet, die zitten mij in een TE hoge prijsklasse jammer genoeg. Die hebben toch al geld genoeg bij Porsche, waarom moet ene pipo het dan verpesten door de productie te willen uitbreiden       !!
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 14:12 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Devils son 
					Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOIk denk niet dat de GT3 rijder die naast een 3.2 staat zich de Matiz voelt...
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 14:17 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jays 
					Boxster 987 S 3.4   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOJongens toch, een nieuwe leider moet nieuwe ambitieuze doestellingen hebben, meer is dat niet, natuurlijk gaan er nooit zoveel Porsches verkocht worden.
 Wat wel waar is, downsizing zal een feit zijn (dus motoren met kleinere cilinderinhoud, maar dankzij turbo, energierecuperatie, electromotoren, e.d. toch hoog vermogen ) , maar is dat een probleem ?
 
 Wat zat er trouwens voor een motortje in de 356 ???? En in de vroege 911 modellen ????
 
 En hoewel ik alle begrip heb voor de liefhebbers van deze en latere luchtgekoelde versies...als je uit een recente Porsche in zo'n oudere versie stapt, moet je toch beseffen dat de evolutie niet kan en mag gestopt worden, want die dingen zijn toch meer en meer gedateerd...
 
 Gelukkig zijn er zoveel liefhebbers voor "oudere" Porsches, want ze zijn deel van ons sportwagenerfgoed, maar beweren dat die auto's BETER zijn dan de modernste uitvoeringen...wat een onzin ((
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 14:54 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Marco 
					Carrera 3.2,
996 Cabrio, 
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOnee hoor, is een beursgenoteerd vehikel; die gaan geen onzin de media ingooien_________________________________________als doelstellingen niet gehaald worden dan wordt dat keihard afgestraft
 
 zal nog wel een instapboxster komen of zelfs iets daaronder
 Got coffee?
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 15:02 | 
					
					         | 
	
	
		|  | 
	
			| Lupo 
					Amsterdam   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 16:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Jeroen914 
					foxtrot / oscar   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________job-hoppers... staat vast leuk op z'n CV als 'ie voor z'n volgende baantje gaat NEXT  W W W . 9 G E A R . N L
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 16:47 | 
					
					       | 
	
	
		|  | 
	
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO|  |  |  |  |  | Jays schreef: Jongens toch, een nieuwe leider moet nieuwe ambitieuze doestellingen hebben, meer is dat niet, natuurlijk gaan er nooit zoveel Porsches verkocht worden.
 Wat wel waar is, downsizing zal een feit zijn (dus motoren met kleinere cilinderinhoud, maar dankzij turbo, energierecuperatie, electromotoren, e.d. toch hoog vermogen ) , maar is dat een probleem ?
 
 Wat zat er trouwens voor een motortje in de 356 ???? En in de vroege 911 modellen ????
 
 En hoewel ik alle begrip heb voor de liefhebbers van deze en latere luchtgekoelde versies...als je uit een recente Porsche in zo'n oudere versie stapt, moet je toch beseffen dat de evolutie niet kan en mag gestopt worden, want die dingen zijn toch meer en meer gedateerd...
 
 Gelukkig zijn er zoveel liefhebbers voor "oudere" Porsches, want ze zijn deel van ons sportwagenerfgoed, maar beweren dat die auto's BETER zijn dan de modernste uitvoeringen...wat een onzin ((
 |  |  |  |  |  | 
Alle oudere Porsches waren in hun tijd exclusieve auto's waar je van droomde. Het waren geen auto's voor de grijze massa. Dat moderne middenklassers motorisch meer presteren dan een 356 doet daar niets aan af. Je wilt toch niet serieus gaan beweren dat je een moderne Opel Astra qua beleving en uitstraling kunt vergelijken met een icoon als de 356 alleen omdat deze net zo snel zou zijn of een betere wegligging zou hebben? Iemand die een 356 rijdt heeft gevoel voor stijl, iemand in een Astra daarentegen...
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 17:24 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Devils son 
					Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944   |   Re: Porsche AG nieuwe CEOEn dat is nu anders ofzo? Het feit dat er tegenwoordig meer verkocht worden heeft Porsche nog geen opel2 gemaakt. Verre van. Overigens, Porsche heeft in de goede jaren al lang meer dan 80.000 auto's geproduceerd. Volgens mij zaten ze al in de 6 cijfers.
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 18:46 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| Ewout 
					ex 997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel   |   Re: Porsche AG nieuwe CEODat is nu niet anders, maar als er modellen onder de Boxster gaan komen vrees ik van wel. 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 19:07 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| 912 
					
				   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________Precies. Als er instappertjes komen van 40.000 euro...  ... die na twee jaar, nog bijna nieuw, voor 20.000 op te pikken zijn...There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 19:47 | 
					
					     | 
	
	
		|  | 
	
			| FDV986 
					Boxster 986 2.5   |   Re: Porsche AG nieuwe CEO_________________________________________Productie verdubbelen...     Met de nieuwe 918 zijn ze dan al vast goed op weg. Deze zou in productie gaan bij 1000 handtekeningen. Ze hebben inmiddels al 2000 intentieverklaringen binnen ! ! !    http://www.nu.nl/auto/2291842/komst-por ... ijker.htmlFor those with an eye for the finer detail, I salute you.
 
 
 | 
		
			| 15 jul 2010 20:19 | 
					
					     | 
	
	
		|  |