Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

07 jul 2010 23:34

Leuk is dat, ben ook wel benieuwd. de mijne is nog origineel...
Enkel een headers van OBX... af te raden.
Heb moeite gehad bij het monteren van van die obx omdat hij nergens paste.
Maar ik moet wel toegeven dat ik echt geschrokken was wat een verschil in power. ik had er eigenlijk bijzonder weinig van verwacht maar die werden kwa prestaties overtroffen... De acceleratie is zeer leuk bij een 930. momenteel nog steeds onverslagen in acceleratie ( Q7 W12 500 pk - fer testarossa 385 pk - fer f355 381 pk - opel gt 260 pk - lotus elise R 190 pk ) in snelheid + 250 daar doe ik niet aan mee.
Dus inschrijven die handel! :drive:
keep us up to date

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

07 jul 2010 23:40

vawilliam2003 schreef:De mijne is mechanisch in orde. De motor is volledig nieuw opgebouwd door MH in Nederland met vele tuning onderdelen. Hij denkt dat mijn turbo met grotere turbo, aangepaste nokkenas en sportuitlaat ±400 pk heeft.
Ik ga zo snel als de inschrijving in orde een keer testen op een testbank hier in de buurt.
De man met de testbank wil wel een testuitslag van meer dan 350 pk tegen zijn muur plakken. Hij ziet altijd de kleine dieseltjes passeren vvor tuning en is dus ook zeer benieuwd naar mijn pk's uit de turbo.
Klefroid, vind jij de turbo ook zo moeilijk, lees haperend, rijden onder de 3000 toeren?


Om te reageren op je vraag ,nee geen probleem mee en dat zal jij ook niet hebben. vooral als je uitlaat systeem aangepast is heb je daar normaal geen last van. Maar haperend zeker niet! Natuurlijk voel je de turbo aanzetten rond die toeren en daaronder niet. met een ander uitlaatsysteem (bij mij toch) begin je de turbo op 2100 toeren al goed te voelen.Jij hebt nu wel een grotere tubo dus dit kan afwijken... welke heb je k29? nokkenassen van een sc? en je uitlaatsysteem? BTW: waar heb jij dat gelezen?

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

09 jul 2010 23:51

vawilliam2003 schreef:Ik weet niet welk type van turbo er onder zit, ook nokkenassen zijn mij vreemd.
Ik heb nu enkele malen op en af gereden naar de garage.
Ik vind de auto echt traag onder de 3000 tr/min.
Misschien moet ik nog even wennen, ben immers gewoon met diesel met hoog koppel te rijden. Verder ook eens even laten uitlezen op eventuele fouten, kan natuurlijk nooit kwaad.


dit kan welicht te maken hebben met jouw grotere turbo ... ik ben geen specialist maar hoe groter hoe meer uitlaatgassen dat ie moet krijgen om arbeid te verichten...
Ik had (heb) ook dat probleem , het probleem niet te weten of hij presteerd zoals het moet op volle kracht.. De testbank zal welicht duidelijkheid geven in jouw geval. ik heb er vandaag op gelet en ik heb al reactie voor de 2000 toeren per min ... je kan natuurlijk niet verwachten van een benzine dat ie evenveel koppel genereerd dan een diesel op laat toerental... heb jij 4 of 5 versnellingen?

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 jul 2010 14:58

Is het al gelukt met de inschrijving?
Sinds kort heb ik ook een 930 turbo. Hij is helemaal gereviseerd en ik merk ook dat hij met lage toeren niet veel doet (in hoge toeren heb ik hem overigens nog niet geprobeerd, omdat hij nog ingereden moet worden). Als ik in een (te) hoge versnelling rij, merk ik ook wel dat hij een beetje hapert. Binnenkort moet hij voor controle terug naar de garage, ik zal daar eens vragen of dat bij dit model hoort, of dat het een kwestie is van verder afstellen.

Ik heb trouwens nog een vraag (twee eigenlijk): De centrale deurvergrendeling werkt bij mij prima als ik vanuit de portierszijde de sleutel omdraai (de passagierskant gaat dan ook open). Op de sleutel zelf zit een knop, deze werkt echter niet (er mist een stukje elektronica); zou dit de afstandsbediening moeten zijn van de centrale deurvergrendeling?
Zit er ook een standaard alarm op de 930? In de portier zit een sleutelgat, als ik deze omdraai en de auto wil starten, gaat de claxon af. Is dit de enige vorm van alarm of zit er ook nog iets van een bewegingssensor in?

Alvast bedankt!

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 jul 2010 16:47

Fred4 schreef:Is het al gelukt met de inschrijving?
Als ik in een (te) hoge versnelling rij, merk ik ook wel dat hij een beetje hapert.


Een Turbo rijdt als een lage compressie 3.2 carrera onder de 3000 toeren. Zelfs een 3.2 carrera doet niet veel onder de 3000- een 911 is een hoog toerige motor die begint adem te krijgen vanaf 4200- dat is nog meer het geval met de 930.
Dat gehaper kan met de afstelling van de k-jetronic te maken hebben. Elke Bosch specialist kan dit even nakijken. CO en cams moeten juist getimed zijn en de wagen moet technisch in orde zijn. Als dit allemaal is nagekeken, rijdt er dan ook eens twee of drie tanken benzine leeg in een ruk. (niet zo moeilijk als je op de boost zit: eventjes Duitsland gedaan aan 165mph op de GPS en 240km later een tank van 86 liter leeg! :shock: )

Ik rijd sinds ik 25 jaar oud ben met een 911 maar een Turbo verplichtte me te "leren" rijden. Met een 4 bak 930 moet je echt een mentale knop omschakelen- je moet bijna denken dat de versnellingspook een "automaat" is: schakelen is optioneel...kijk eens naar de prestaties.
eerste versnelling is 95km/h
tweede: 150km/h
derde: 220km/h
vierde:260km/h plus.

http://www.turbosition.com/de/930/test_reports/1978-01-18_ams_3of3.aspx

Als je dat ding snel wil bewegen...
1. Neem een rijcursus met een porsche instructeur. Vergeet ALLES ANDERS maar investeer 200 euro of wat het ook is in een rijcurses om de turbo te leren rijden.
2. Mentale knop omzetten om niet aan 80km/h in de derde versnelling te zitten. Dat wil zeggen: met 80km/h in eerste laten om razendsnel te rijden, in tweede om juist voor de boost te zitten, gas te geven, bijna tegen je voorligger te durven rijden om dan met het voorbijsteken in de boost te gaan. In het begin ga je witheet/doornat van de stress zijn, maar de ervaring en concentratie komen snel. Maria had het na 100 km op de Franse autoroute door: ik werd wakker omdat ze op 210km/h in de derde zat.
Afbeelding
3. Niet te bang zijn een 911 hoog in de toeren te jagen. Indien de wagen technisch in orde is, durf dan ook boven 3000 toeren te rijden.
4. Remmen zijn S U P E R. om een 930 snel te rijden moet je in de klauwen durven hangen. Dat wil zeggen, aggressief doordrukken. Een snelle rit en zelfs de velgen achter zijn zwart.
Afbeelding
Dat is het fantastische van een (goede) porsche: je kan dat blijven en blijven en blijven en blijven doen. Indien de wagen met porsche onderdelen correct is onderhouden!
Afbeelding
Succes,

Bert

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 jul 2010 17:03

By the way, uitlezen op fouten?! Gewoon afstellen op de rollenbank. Je tenen krullen als je dat geluid hoort aan 6200toeren maar.... netjes afgesteld is gerust gesteld.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het zijn vooral de air-to-fuel ratio's die netjes binnen de waarden moeten liggen. Zorgen dat je de juiste onstekingskaarsen voor een 930 hebt, dat je onstekingskabels in goede staat zijn, kleppen gesteld, cams juist getimed zijn, CO netjes afgesteld zijn, intercooler en turbo rubbertjes en slangetjes netjes zijn enz enz enz

Bert

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

22 jul 2010 10:02

Bedankt voor je uitgebreide antwoord Bert, punt is nu alleen dat ik er niet meer in durf :shock:
Een cursus van een Porsche instructeur is inderdaad wel aan te raden als ik jouw verhaal zo lees. Ken je iemand? Dit jaar zal het er niet van komen (aangezien hij nog ingereden moet worden), maar volgend jaar zal het ongetwijfeld van pas komen :D

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

13 aug 2010 16:02

ik begin de indruk te krijgen dat het TOCH nog ooit gaat lukken :thumleft:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

15 aug 2010 21:03

Fred4 schreef:Is het al gelukt met de inschrijving?
Sinds kort heb ik ook een 930 turbo. Ik heb trouwens nog een vraag (twee eigenlijk): De centrale deurvergrendeling werkt bij mij prima als ik vanuit de portierszijde de sleutel omdraai (de passagierskant gaat dan ook open). Op de sleutel zelf zit een knop, deze werkt echter niet (er mist een stukje elektronica); zou dit de afstandsbediening moeten zijn van de centrale deurvergrendeling?
Zit er ook een standaard alarm op de 930? In de portier zit een sleutelgat, als ik deze omdraai en de auto wil starten, gaat de claxon af. Is dit de enige vorm van alarm of zit er ook nog iets van een bewegingssensor in?


Misschien is het geen centrale deurvergrendeling maar het lampje ( ! ) wat in de sleutel zit als hulpmiddel om het slot te vinden in het donker :salut:
En ja ; in de deur zit origineel alleen een alarm klasse 1 , erg eenvoudig maar voor die tijd..
GR.

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

20 aug 2010 9:28

Bedankt voro je reactie.
Zou heel goed kunnen dat het alleen het lampje zou zijn in de sleutel:-)
Inmiddels doet de centrakle deurvergrendeling via de afstandsbediening het weer, het bleek dat er een sleutel op het zekeringenkastje zat dat omgedraaid moest worden... zo zie je maarm, soms kan het erg makkelijk zijn;-)

@Bert: hoewel ik alleen nog maar het begin van de turbo heb gevoeld (vanwege inrijden), is het wel een machtig gevoel zeg...

@vanwilliam2003: het lijkt erop dat je geduld beloond gaat worden!

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

07 sep 2010 18:56

Eindelijk :thumleft: , dan heb je er een klein jaar niet mee gereden :shock:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

11 jan 2011 17:43

He he eindelijk :drive:
vawilliam2003 schreef:Verder ben in mijn garagist moeten gaan depanneren op de keuring.

:res:

Re: Probleem met inschrijving 911/930 Turbo

01 maart 2011 19:27

Van harte en nog flink veel plezier ermee :cheers:
Plaats een reactie