Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
21 jul 2010 23:31
Nee, F1 heeft geen cabrio als basis maar een mono-coque...
Maar een Boxster-cup race zou ik best willen zien
21 jul 2010 23:40
Je had

waarschijnlijk over het hoofd gezien, maar toch bedankt voor de uitleg.
Was Lotus nog vergeten te noemen, die hebben ook wel heel wat fraaie en snelle topless racers.
21 jul 2010 23:57
Tussen "racen" en "lol maken" zit een wereld van verschil.
Maar wel leuk al die verwijzingen in een paar regels.
22 jul 2010 0:25
je kan natuurlijk van iedere auto een racewagen bouwen, kijk maar naar de WTCC, daar rijden de Chevy's rondetijden die menig porsche coureur doet watertanden
ik heb het over snel zijn binnen een bepaald budget, en daar wringt de schoen, want zodra je de boxster echt snel wil maken hebt je hetzelfde budget nodig als voor een 911. maar als je iets minder te besteden hebt en je geeft hetzelfde uit aan een boxster of aan een 944/968 ga je met een de laatste snellere rondetijden neerzetten dan met een boxster.
nogmaals, in een eenheidklasse doet het er niet toe hoe snel de wagen is t.o.v. andere merken/modellen maar is de onderlinge competitie veel belangrijker, zodra je de gelijkheid overboord zet gaat de dikte van de portemonnee tellen
22 jul 2010 1:09
For the record: mijn opmerking was gericht op de Cayman racer en niet op de Boxster. Ik weet van de kooi maar zou als basis zelf liefst een gesloten auto kiezen. Scheelt wat verstevigingen en dus gewicht. Een Cayman begint al met een gewichtsvoorsprong van 35 kilo op een vergelijkbare Boxster.
22 jul 2010 1:24
Chassis van de Cayman is 100% identiek aan de Boxster, alleen zit er een metalen dakje op
Je zal in allebei de zelfde rolkooi moeten lassen
Een polyester hardtopje zal minder wegen dan het stalen dakje van de Cayman
De aero van het Cayman dakje is wel beter dan die van de Boxster hardtop
Niet vergeten dat het ontwerp/ontwikkeling van alle watergekoelde 6-cilinders is begonnen bij de Boxster. (een watergekoelde 911 is t/m de voorstoelen ook identiek)
Het is dus niet zoals bij de eerdere modellen dat men is begonnen met een coupé, daarna het dak er af heeft gezaagd en vervolgens allerlei aanpassingen moest gaan doen om het chassis enigzins recht te houden
22 jul 2010 2:01
porsche356sc schreef:...een project waar voldoende geld ter beschikking was is teleurstellend afgelopen...
porsche356sc schreef:...ik heb het over snel zijn binnen een bepaald budget, en daar wringt de schoen...
zodra je de boxster echt snel wil maken hebt je hetzelfde budget nodig als voor een 911. maar als je iets minder te besteden hebt en je geeft hetzelfde uit aan een boxster of aan een 944/968 ga je met een de laatste snellere rondetijden neerzetten dan met een boxster
specs/bouwer van de 'mislukte' boxster?
22 jul 2010 8:46
Jeroen914 schreef:specs/bouwer van de 'mislukte' boxster?
daar moet ik achteraan, deze info komt bij mijn leverancier van kunststof plaatwerk vandaan, ze hadden ook voor dit boxster project het plaatwerk geleverd
22 jul 2010 11:27
ik dacht dat de boxster de opvolger was van de 914,
en de 914 is toch de porsche met de beste wegligging
dus moet er van een boxster wel een goede racer te maken zijn dacht ik....
22 jul 2010 11:41
porsche356sc schreef:je kan natuurlijk van iedere auto een racewagen bouwen, kijk maar naar de WTCC, daar rijden de Chevy's rondetijden die menig porsche coureur doet watertanden
ik heb het over snel zijn binnen een bepaald budget, en daar wringt de schoen, want zodra je de boxster echt snel wil maken hebt je hetzelfde budget nodig als voor een 911. maar als je iets minder te besteden hebt en je geeft hetzelfde uit aan een boxster of aan een 944/968 ga je met een de laatste snellere rondetijden neerzetten dan met een boxster.
nogmaals, in een eenheidklasse doet het er niet toe hoe snel de wagen is t.o.v. andere merken/modellen maar is de onderlinge competitie veel belangrijker, zodra je de gelijkheid overboord zet gaat de dikte van de portemonnee tellen
Inkopen is een vak, om ff een voorbeeld uit een ander topic te geven:
Als je budget krapper is dan moet je inventief zijn, dat staat m.i. los van het feit dat er van de boxster geen goede racer te maken is. Je stelt dat je het zelfde budget nodig hebt als voor een 911-racer, maar is een 911 bij gelijke budgets dan altijd beter dan de boxster? Ik twijfel geen moment aan je expertise/ervaring maar wil alleen aangeven dat wat je stelt erg ongenuanceerd is
22 jul 2010 11:43
Ik denk dat de vraag is hoeveel geld je wilt uitgeven.
Ik vind zo'n uitgeklede cayman ook wel zonde van het geld zeg.
22 jul 2010 11:56
gast schreef:Hoezo verschil? Wat is het criterium voor racen dan?
Beroeps? Semie beroeps? Amateurs (maar wel wedstrijden) Of hoort trackday daar ook bij?
Ik denk dat niemand bovenstaande doet zonder "lol" te hebben

Racen zit een competitie element in en bij trackdays niet.
Beiden kan je natuurlijk voor je plezier doen, alleen ga je bij racen wel een paar stappen verder en zijn de kosten hoger.
22 jul 2010 12:05
en een race auto is echt wat anders dan een straatauto
22 jul 2010 12:11
roenkie schreef:
Inkopen is een vak, om ff een voorbeeld uit een ander topic te geven:
Maar tijd is voor de meeste mensen ook geld...(2 jaar lang 5 tot 6 uur per dag Craigslist afstruinen, een echte baan was ook een idee geweest....)
22 jul 2010 16:32
Elke auto is geschikt als racer. Heb zelf een Toyota Supra racer uit 1986. Ongeschikt vanwege gewicht, remmen, onderstel, set-up en betrouwbaarheid van de motor...maar na wat aanpassingen komt-ie nu toch redelijk mee in het Youngtimer veld tussen M3's, 911's en 944 S2's
22 jul 2010 22:05
Hij bedoelt gewoon racen op serieus niveau, niet op het niveau van racen voor de lol.
En dan is trackday idd geen racen.
23 jul 2010 17:08
Eindelijk een mooi topic waar ik wat van kan leren
26 jul 2010 14:35
Het is alleen erg stil geworden in dit topic.
26 jul 2010 19:44
hier de uitslagen van de 24 uur op de Nordsleife:
http://adac.24h-rennen.de/uploads/media ... en_Neu.pdfer zit een cayman tussen, komt met zijn snelste tijd niet in de buurt van de 911jes, overigens komt er helemaal geen 944/968 in voor dus ik mag niets zeggen.....
de wagen blijft in alle opzichten (te) zwaar, en dat is waar je nou net een hekel aan hebt als je wil racen, dit totaal onbelangrijk als je met soortgenoten raced of hem wil gebruiken voor trackdays, maar wil je hem inzetten tijdens races waar ook andere (oudere) porsches rijden zoals bij de DNRT/ZAC of de DSC ben je helaas niet competatief genoeg
26 jul 2010 20:14
Zie bijgaande link voor diverse circuits waar de nieuwste cayman sneller of langzamer is dan andere wagens. Het valt op dat met name de korte circuits de cayman goed liggen. En daar worden de GT3 's ook weg gereden. Blijkbaar ligt de Nordschleife hem niet zo.
http://www.fastestlaps.com/car4924ffe0084fc.html
28 jul 2010 13:47
(beetje off-topic)
Zie in jouw link dat op 't Contidrome de E 63 AMG Estate nog sneller is dan een nieuwe Cayman PDK... , dat vind ik onvoorstelbaar goed voor zo'n zware bak.
28 jul 2010 14:03
Denk dat AMG ook wel aardig wat vermogen en koppel uit een 6,3 liter motor weet te halen.
28 jul 2010 14:05
Is dat niet zo'n Oval net als bij het RDW complex?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.