Vertel hier over jezelf.
12 jul 2010 16:50
Ik heb altijd het idee gehad dat Porsche een degelijk en betrouwbaar merk was
Inderdaad
12 jul 2010 16:51
Wolf heeft per definitie iets tegen waterkokers, dus ik zou me er niet teveel van aantrekken.
Er bestaat een kleine kans dat je motorproblemen krijgt, net zoals bij bmw, audi, mercedes etc, dus ik zou me er niet kapot op staren
12 jul 2010 18:32
Het blijft techniek, dat begrijp ik ook wel. Misschien is het juist wel het feit dat het eigenlijk niet 'past' bij het merk dat het dan juist opvalt en sommigen er (terecht) dan meer de nadruk op leggen? Het is voor een aspirant Porsche bezitter natuurlijk wel belangrijk om te weten hoe het nu echt zit. Ik bedoel, ik rijd nu Italiaans, wij kijken niet meer op of om van lampjes die aan en uit gaan, dingen die gevoelige IMS Lager, of stuk gaan, of gaan lekken of op magische wijze weer herstellen

We hebben er zelfs een afkorting voor: S.H.I.T. Dat betekent Self Healing Italian Technology
12 jul 2010 21:19
Ik durf toch wel te stellen dat porsche over het algemeen vele malen degelijker is dan alfa
12 jul 2010 21:34
Maar zijn ook meestal twee keer zo duur.
Neem alle opmerkingen in ogenschouw. Verdiep je in de materie. Sommige zaken neem je met een korreltje zout en vaar je eigen koers. Kun je achteraf nooit zeggen, "had ik maar" of "als ik geweten had"
Succes

oh ja altijd een AKK (aankoopkeuring) voordat je iets aan schaft. Zo eliimineer je een boel risico's.
12 jul 2010 23:53
En ga eens rijden met verschillende types
12 jul 2010 23:55
ralf996 schreef:Ik durf toch wel te stellen dat porsche over het algemeen vele malen degelijker is dan alfa
vroeger wel ja.
13 jul 2010 11:18
Ik denk dat je wolf z'n posts beter kan zien als verkapte (slechte?) humor.
Maar goed, ik heb voor de aanschaf enorm veel gelezen over gevoelige IMS Lager motoren etc. Er kan gewoon altijd wat gebeuren daar moet je rekening mee houden. Ik zal hier kort posten wat ik zoal gelezen heb, of dit de waarheid is durf ik niet te zeggen maar ik denk dat je er wel wat mee kan.
De "gevoelige IMS Lager" zijn alle op de m96 gebaseerde motoren. Deze zitten alle "normale" 996 en 997mk1 (dus niet in de GT2/3 en turbo modellen). En in de boxster + cayman modellen.
Kans op plof het grootst in de 996mk1. Nog niet helemaal weg in 997mk1 maar heb daar veeeeeeel minder over gevonden (nieuw blokin 997mkII). Plofkans van de cayman 3.4 motor is er ook, maar schijnt alleen te gebeuren als je er (hard) mee gaat racen op cirquit. Boxster 2.5 en 2.7 hebben ook wat kans, maar nog niemand hier op het forum over gehoord, alleen wat op USA forums gevonden. Boxster 3.2 nooit iets over gehoord mbt plof.
Dat is ongeveer wat ik van het internet geplukt heb. Of het allemaal klopt weet je nooit. Als je heel bang bent voor plof (was ik) dan geen 996mk1 kopen (heb je 10-12k achter te hand om motor te vervangen?).
Met jou budget, als je niet perse een 911 wil, dan zou ik voor een 986 3.2 gaan.
Super goed weggedrag en genoeg vermogen om lekker door te trekken (volgens mij het laatste 986 model 265 pk). Onderhoud boxster is ook wat goedkoper dan 911 onderhoud, verbruikt ook minder.
p.s. het "schijnt" zo te zijn dat overtoeren de kans op plof enorm verhoogd, en ook vaak tegen de toeren begrenzer rijden maakt kans groter (zie cirquit gebruik). Dit kunnen ze bij de AKK voor je checken.
13 jul 2010 12:58
Ik had hier een mooi anti-troll plaatje maar laat maar zitten ik heb geen zin in een of andere flame war / troll reacties.
@topic starter: als je nog meer vragen hebt; laat je niet afschrikken en gewoon vragen hoor! Ben erg benieuwd naar je uiteindelijke beslissing
13 jul 2010 16:06
Voor Jowi. De Boxster S met 3,2 motor heeft weinig plof problemen. De motor heeft bijv. dikkere cilinderwanden. De 996 heeft ook weinig issues vanaf de 3,6 motor. Budget technisch zou ik een Boxster S nemen. Veel rijplezier en jonger en vooral hele goede gooi en smijt wegligging. succes.
13 jul 2010 21:32
En kijk ook eens wat er zoal qua 996'jes te koop staat op bijvoorbeeld... Eh...
Dit forum...
16 jul 2010 12:35
Thanks allemaal! Ik beschouw elk advies als goedbedoeld hoor
16 jul 2010 12:55
jowi schreef:Ben op zich niet zo'n cabrio fanaat, maar hier zie ik me wel in rondkarren

Geen Boxter nemen dus...
23 jul 2010 21:14
Ik zag trouwens deze 911 op marktplaats (
http://link.marktplaats.nl/359461038) en wat me opviel waren de koplampen, ik heb dit nog niet eerder gezien. Is dit iets aftermarket? Is het zwarte gedeelte dan half transparant voor de knipperlichten ofzo? Ik vind het wel wat hebben moet ik zeggen.
24 jul 2010 9:42
Ieder zijn ding natuurlijk.
24 jul 2010 9:58
Idd. Maar ik neem aan dat het er ook weer af kan op een makkelijke manier?? En zie ik daar nou ook van die after market led zooi??
24 jul 2010 10:28
Zeker.
24 jul 2010 10:31
die kapjes op de koplamp zag je een aantal jaren terug veel, vooral op boxsters. Inmiddels hebben de meesten het weer vanaf gehaald, de reden laat zich mag duidelijk zijn denk ik
24 jul 2010 11:31
Ah... ik merk dat jullie over het algemeen puristen zijn; dingen het liefst origineel houden, geen opsmuk en tupperware. Helemaal goed! Ben ik ook voor, echter ik vond die koplampen inderdaad wel aardig omdat op de laatste modellen de koplampen ook weer ronder/ovaler zijn; echter dat is dan natuurlijk meteen het probleem

als je dat zo graag wilt, moet je maar het nieuwe model kopen

message is clear!
24 jul 2010 11:46
message is luid en duidelijk overgekomen zie ik

motorissues zijn ingrijpend als ze je overkomen, kans dat dat gebeurt is nog steeds erg klein. Nieuw kopen of gebruikt maakt wat dat betreft niet veel uit - het is niet dat die issues tevoorschijn komen bij occasions en niet bij nieuwe...

Maar als je italiaans rijdt weet je wat je (in je bangste dromen) kan verwachten. Dan kan dit alleen maar meevallen.
26 jul 2010 0:43
Ok, serieuze kandidaat deze keer, een 3.2 Boxster uit 2000, ca. 84000km, vp. €19900,- 6 maanden garantie (weet niet precies wat voor garantie)
http://www.autotrader.nl/auto/kopen/Por ... al=2&pos=2Is deze wellicht bekend hier?
26 jul 2010 10:40
Ziet er goed uit!
Wees wel kritisch, de lijst van opties slaat nergens op: Gordijn/hoofd airbags voor??? ESP, bij Porsche het Porsche Stability System was -meen ik- een optie en in 2000 standaard beperkt tot ASC (anti-slip control); Electrische ramen achter??? Hoofdsteunen achter, Deelb. achterbank (ongelijke delen)???? Middenarmsteun voor ?? Bekerhouder voor, waar dan???? Multifunktioneel stuur??? Telefoon kid wordt niet genoemd, is deze nog bruikbaar? Anders parrot laten installeren
De zaken die er op moeten zitten, zitten er wel op.... reken jezelf niet rijker met de lijst hierboven... zijn gewoon geen Porsche expert en wel erg laks met copy & paste.
Mede daarom. zeker een aankoop keuring laten uitvoeren! Zwak punt; zoek IMS, moet bij de akk naar boven komen als dit een issue is bij deze auto
Verder belangrijk of alle boekjes aanwezig zijn, met stempels van alle onderhoudsbeurten
26 jul 2010 11:31
Valt me vaak op ja, dat er een bullshit lijst met opties bij staat, en ja, is hier ook weer het geval. Ik zal even zoeken naar IMS.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.