Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Boxster ongeschikt als racer?

26 jul 2010 19:44

hier de uitslagen van de 24 uur op de Nordsleife:

http://adac.24h-rennen.de/uploads/media ... en_Neu.pdf

er zit een cayman tussen, komt met zijn snelste tijd niet in de buurt van de 911jes, overigens komt er helemaal geen 944/968 in voor dus ik mag niets zeggen.....

de wagen blijft in alle opzichten (te) zwaar, en dat is waar je nou net een hekel aan hebt als je wil racen, dit totaal onbelangrijk als je met soortgenoten raced of hem wil gebruiken voor trackdays, maar wil je hem inzetten tijdens races waar ook andere (oudere) porsches rijden zoals bij de DNRT/ZAC of de DSC ben je helaas niet competatief genoeg

26 jul 2010 20:14

Zie bijgaande link voor diverse circuits waar de nieuwste cayman sneller of langzamer is dan andere wagens. Het valt op dat met name de korte circuits de cayman goed liggen. En daar worden de GT3 's ook weg gereden. Blijkbaar ligt de Nordschleife hem niet zo.
http://www.fastestlaps.com/car4924ffe0084fc.html

28 jul 2010 13:47

(beetje off-topic)
Zie in jouw link dat op 't Contidrome de E 63 AMG Estate nog sneller is dan een nieuwe Cayman PDK... , dat vind ik onvoorstelbaar goed voor zo'n zware bak.

28 jul 2010 14:03

Denk dat AMG ook wel aardig wat vermogen en koppel uit een 6,3 liter motor weet te halen.

28 jul 2010 14:05

Is dat niet zo'n Oval net als bij het RDW complex?

28 jul 2010 15:35

Komt door die dikke kont van de GT3. Volgens mij is het zo'n kombaan. Dus met zo'n middenmotor heb je minder last van de G krachten? Alleen op Hockenheim short rijd hij jou ook voorbij. Oeps :roll:

28 jul 2010 16:06

Om het topic en de meningsverschillen verder te stimuleren :mrgreen:

Volgens mij worden hier appels met peren vergeleken. M.a.w. de initiƫle discussie starters hebben beide gelijk met hun argumenten, doordat zij beide op basis van andere criteria (zoals gast zegt) de discussie voeren.

Ik zou eerst criteria vaststellen (bijv. budget, gewicht, euro's aan modificaties besteed, euro's aanschafprijs auto, tuning voor race op basis van originele motor of niet, etc.), anders kom je er niet uit (of is dat juist de bedoeling :drive: )

28 jul 2010 16:28

En blijkbaar op welk circuit. Blijkt dus dat op sommige circuits de Cayman S beter presteert dan sommige GT's. Maar op andere circuits wordt hij weer door de Gt's voorbij gereden.
Plaats een reactie