Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
31 jul 2010 16:40
PaulusdB schreef:Reken het wel integraal uit en je gaat in een Mercedes Benz op LPG van voor 31-12-1986 rijden. Van overheidswege gestimuleerd voorkom
je op die manier een maatschappelijke desinvestering in solide techniek
van 25 jaar (of meer) geleden.
Althans, dat is
mijn cognitieve dissonantie bij het 1 op 7 rijden in een
5,6 liter 8-cylinder van de zaak.

(En pas volgend jaar op gas.)
Hoe doe je dat

, mijn 500 SEL uit 1986 loopt 1 op 5.5
31 jul 2010 17:01
Ik heb ruim 1,5 jaar in een 964 gereden zonder problemen, heb alleen oliebeurt en nieuwe remschijven als kosten gehad. Je moet wel een goede kopen natuurlijk en niet voor de goedkoopste in de markt gaan...
31 jul 2010 17:12
964 is iets duurder maar 2K het jaar should do the trick.
31 jul 2010 19:01
Waar zou je die 2K dan aan uit moeten geven? Als je een goede koopt heb je 1x per jaar een grote beurt van ca. 600 euro aan je broek en misschien eens in de 2 á 3 jaar nieuwe banden, remblokken en/of schijven. Ik kom/kwam niet aan die 2.000 euro hoor
31 jul 2010 19:42
grote beurt voor een 964 redt je bij geen enkele specialist voor 600 euro. als je het zelf doet wellicht wel.
31 jul 2010 19:42
dont be silly marc
01 aug 2010 9:08
felix bahama 912 schreef:PaulusdB schreef:1 op 7 rijden

(En pas volgend jaar op gas.)
Hoe doe je dat

, mijn 500 SEL uit 1986 loopt 1 op 5.5
Ik denk dat het komt omdat ik het Noord-Amerikaanse 'eco'
model uit die tijd heb. Extra lange eindoverbrenging, met name.
I.c.m. met rijden als een oud omaatje, vanzelfsprekend.
01 aug 2010 9:56
Als gemiddeld 2500 pleuries een probleem voor je is moet je denk ik geen Porsche aanschaffen.
01 aug 2010 10:04
hmmmm... wellicht beetje kort door de bocht. ik denk dat er weinigen zijn die het willen toegeven maar niemand zit te wachten op een tegenvaller van 2500 euro... ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste ook niet gerekend had met 2500 euro per jaar onderhoud... heb dat gemiddeld overigens ook niet uit hoeven geven gelukkig. maar 4 nieuwe banden zetten je gelijk een 1000 euro terug. als je dus vaker circuitdagen meedoet of driftcursusjes gaat het een stuk harder. en hoewel Porsches natuurlijk high-performance sportwagens zijn, heb ik me nooit aan de indruk kunnen onttrekken dat een circuitdagje voor je hobbyporsche nou niet 'ongemerkt' voorbij gaat... (remblokken, olie, banden etc etc).
Maar ja, dat is voor velen toch ook een van de redenen om zo'n bak aan te schaffen... Maar je kan idd beter budgetteren dat je 2500 euri per jaar kwijt bent dan verrast worden door de rekening...
01 aug 2010 10:21
@Ummie. Ik zou er zeker 1 kopen! Maar dan wel één die goed is en waar je gek op bent.
Als hij goed is, dan zijn de kosten en voor onderhoud te overzien en de moeite waard. Als je ook nog eens gek bent op de auto, dan voelen de kosten van onderhoud (en verbetering) niet als vervelend, maar eerder als een goede besteding!
Niet te lang meer dubben; kopen kopen kopen
01 aug 2010 10:40
Banden en onderhoud zijn echt niet de grootste kostenposten. Hiermee draai je een beginnend Porsche-rijder gewoon een rad voor ogen. Het zijn de kosten van onderdelen en manuren die serieus geld kosten. Zomaar even wat voorbeelden waar je met zo'n oude auto rekening mee moet houden;
-servo-motortje kachelklep; € 215,00 ex inbouw. (5 stuks aanwezig)
-kachel-unit € 1600,00 euro
-airbag-stuurunit € 4000,00 euro
-stuur-airbag € 1200,00
(alles ex btw en ex inbouw)
Als je een goede hebt heb je geluk, als je pech hebt zit het soms tegen. Maar dat zijn van die dooddoeners, dat geldt voor alles in het leven.
01 aug 2010 10:52
leuk lijstje

... maar om nu zondernmeer airbags en of de stuurunit te (gaan) vervangen
01 aug 2010 12:24
Olaf schreef:maar om nu zondernmeer airbags en of de stuurunit te (gaan) vervangen

idd, eerst even uitproberen of ze het nog doen
01 aug 2010 13:19
als de stuurunit het niet doet kom je er vanzelf achter of de airbags het nog doen...
01 aug 2010 15:00
Grappig zelfde 964 als ik sinds 2 jaar bezit. Mijn 964 c4 is ook in zilver en ook uit 1991, ik heb er alleen cup1 velgen onder. Voor de eerder genoemde airbags kom je niet te staan die zitten nog niet in deze uitvoering uit 91. Onderhoudskosten kloppen aardig met het geen eerder is genoemd. En af en toe heb je pech, vorig jaar is de oliekeering van mij voordiff. gaan lekken (nadeel van de C4, hier kan dus iets meer aan stuk).
01 aug 2010 18:45
vanmiddag vanuit die heimat terug, en dan tikt ie toch heel makkelijk weer 250 aan.
Dan kost het maar een paar cent, maar dit soort momenten wil ik niet missen
02 aug 2010 17:56
Ach... onderhoud... Inderdaad, niet blind op staren:
1)Heb nu 1,5 jaar een (lease) V70: Airco pomp aan gort!
2)Ook een 5 jaar oude A6 2,5 Diesel: Stuurbekrachtiging pomp pully aan gort: 1200 pleuri's inclusief montage
3)Heb een 45 jaar oude Porsche en rij daar 7500 km per jaar mee: Al 5 jaar HE-LE-MAAL niks, noppes. Enkel olie, filtertjes, doorsmeren etc. MAX 1000 Euro per jaar, inclusief een setje Vredestein classics (wat kl*te banden zijn, maar dat terzijde)
Moraal: Gewoon niet meuten over eventueel onderhoud en gewoon je droomkarretje kopen.
02 aug 2010 19:01
Gijs356 schreef: inclusief een setje Vredestein classics (wat kl*te banden zijn, maar dat terzijde)
Kan wel zijn, maar ze staan zoooooooooooo gaaf
02 aug 2010 21:13
(Off topic) @pascal

Klopt, zijn ervoor gemaakt staan "affengeil", maar onder de rode tulpenrallye duivel zitten michelins, ziet er niet uit, maar ECHT een wereld van verschil. We gaan in november op de RDW baan Lelystad de boel eens echt testen, met een aantal 356-ers.......
03 aug 2010 0:22
horn schreef:Rem schreef:en Leusden is daar ook dichtbij.
waar ik dus absoluut
altijd een espresso zou nemen en absoluut
nooit een 964 zou laten aankoopkeuren.
en het betreffende lijstje van Jan A. 
slechte ervaringen in leusden?
03 aug 2010 7:39
nee, onwijs lekkere espresso. maar degenen die in Leusden jouw akk op een 964 moeten doen, moesten nog geboren worden toen de 964 nieuw verkocht werd...

de werkplaats bij Pon heeft gewoon weinig tot geen ervaring met 964's etc. De meeste specialisten hebben vroeger in de werkplaats bij Porsche dealers gewerkt en in die hoedanigheid veel ervaring met oudere modellen. ook daarna, toen ze zelfstandig specialist zijn geworden. in mijn ogen kan je een ouder model dus beter bij een specialist met veel ervaring met oudere modellen laten aankoopkeuren.
waar porsche natuurlijk haar rapport wel op erg mooi papier typt...
04 aug 2010 20:22
Classiccarmakelaar heeft deze flapoor staan.
04 aug 2010 20:49
horn schreef:waar porsche natuurlijk haar rapport wel op erg mooi papier typt...

Mijn specialist schreef mijn AKK op datzelfde papier hoor
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.