Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
20 jul 2010 15:44
Maar da's nog geen cabrio
Ben vandaag met de SL500 van mijn schoonmoeder op pad, erg lekker met dit weer!
20 jul 2010 16:18
ja die wel maar deze niet:

en da's de onze!
20 jul 2010 16:40
terug naar de Trillende T T
als het het vliegwiel is, zou je dan ook geen last moeten hebben van een afslaande motor (bijv. bij het stoplicht)
ik gok meer op een diff of aandrijfas
20 jul 2010 16:46
Diffs en aandrijfassen zijn net vandaag weer gecontroleerd door 2 versc. specialisten. Het blok is er inmiddels al onderuit en wat werd er gevonden?
Er zat een verkeerd vliegwiel op, eentje van een 'gewone' 993. Op de TT moet er een die ook op de 996 zit! Hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren weet ik niet, maar dat zal vast en zeker het verhaal zijn.
20 jul 2010 16:47
foute gok dus
20 jul 2010 17:05
marino schreef:Diffs en aandrijfassen zijn net vandaag weer gecontroleerd door 2 versc. specialisten. Het blok is er inmiddels al onderuit en wat werd er gevonden?
Er zat een verkeerd vliegwiel op, eentje van een 'gewone' 993. Op de TT moet er een die ook op de 996 zit! Hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren weet ik niet, maar dat zal vast en zeker het verhaal zijn.
Past je koppeling (met name de drukgroep) dan nog wel? Of is dat misschien ook de verkeerde en wellicjht de reden dat ze een andere vliegwiel hebben gemonteerd?
20 jul 2010 18:13
Koppeling had ik al laten vervangen, is 100% goed. Helaas niet tegelijkertijd aangepakt, had de auto toen net. Moet hierna echt goed zijn, heb straks al 10k uitgegeven, terwijl de verkoper er ook al 6k aan had uitgegeven voor aflevering...
Maar als hij dan ook goed is, is hij ook echt mooi!
20 jul 2010 18:26
marino schreef:Hoe dit ooit heeft kunnen gebeuren weet ik niet ...
Ach, zag een keer op een 993 4S dat de remschijven voor aan beide kanten niet volledig 'geschuurd' werden.
Bleken de kleinere remblokken voor een niet-Turbo gemonteerd
27 jul 2010 13:34
We zijn weer een tijdje (en redelijk wat geld

) verder. Ook het niet originele vliegwiel bleek niet de boosdoener te zijn (ook al hangt hij veel lekkerder aan het gas nu). Een beetje ten einde raad hebben we nog wat second en third opinions gevraagd (motron, PCG), maar niemand had eigenlijk een passend antwoord. Uiteindelijk heeft William Koen overleg gehad met Erwin van Renntech en hebben toen nog wat zaken besproken. Voor de 2e keer is er toen gekeken naar de aandrijfassen achter. Uiteindelijk bleek dat er in de linker toch een lichte afwijking zat, welke de boosdoener blijkt te zijn. Donderdag komt er een nieuwe binnen en dan moet het toch echt goed zijn, ik wil rijden!!!!!
27 jul 2010 15:40
Klinkt erg aannemelijk want meeste schudden bij grootste belasting (hogere versn.) en bij lagere toerentallen (bij hogere vlakt het effect af).
Succes met de oplossing!
27 jul 2010 15:45
thx, nog even geduld tot donderdag, dan weten we het zeker! en anders...
03 aug 2010 8:57
Dus, dat was wel/niet de oorzaak
03 aug 2010 9:03
De aandrijfas linksachter bleek de grootste boosdoener te zijn, het schudden/trillen is nu voor het grootste gedeelte opgelost!
03 aug 2010 10:29
wel jammer dat het nog niet compleet verholpen is.
03 aug 2010 11:23
Klopt, maar that's life. Ben er nu zo mee bezig geweest, dat je op een bepaald moment tevreden moet zijn. Een ander valt het waarchijnlijk niet eens meer op, eerst maar weer eens kilometers maken!
03 aug 2010 12:52
Jij hebt nog 3 andere, nee zelfs 4!, aandrijfassen
Ben benieuwd om eens te beleven hoe erg het nu nog is.
Ben zelf (ook) behoorlijk kritisch
03 aug 2010 13:03
Die andere aandrijfassen geven geen problemen (die nieuwe ook niet meer nu) Je bent van harte welkom om eens te rijden, wel eens in het midden van het land?
04 aug 2010 10:58
Luchtmassa meter gecontroleerd?
Zeg ik nou iets stoms ?
04 aug 2010 13:23
Ik heb het gehad met een 3.2 Enorm schudden door de hele auto, stuur stoelen, alsof er een wiel los zat. Ook niet echt het gevoel van vermegensverlies. je denkt aan vanalles deed zicht ook niet altijd bij het zelfde toerental voor. Wat bllek, Sproeiers laten reinigen en over was het probleem. Doordat 1 sproeier niet lekker meedeed ontstond er onbalans in het blok waardoor hij begon te schudden.
Zal wellicht niets te maken hebben met het probleem 993 TT.
maar je weet maar nooit.
04 aug 2010 13:33
Ik vind het voorlopig prima zo, de auto loopt verder als een zonnetje, hangt met het nieuwe vliegwiel super aan het gas, dus lekker karren maar!
04 aug 2010 16:33
komt toch niet door de nieuwe wielen Marijn
geintje, lekker rijden met de grijze kogel!
04 aug 2010 16:51
Door bovenstaande kostenpost heb ik die maar even uit mijn hoofd gezet, jammer voor zowel mijzelf als Marc...
05 aug 2010 11:22
Hoe is die as krom geraakt? heeft een wiel ene tik gehad en is er naast de aandrijf as nog iets verbogen dat de resterende trilling kan veroorzaken, bv een 'lachend' wiel, of heb je in het geheel geen last bij remmen of als je gewoon op snelheid de koppeling intrapt en rolt?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.