20 aug 2010 16:25
20 aug 2010 16:34
20 aug 2010 16:44
20 aug 2010 16:55
20 aug 2010 17:23
20 aug 2010 17:25
20 aug 2010 17:31
wolf schreef:Heel goed Ewout. Je wil niet dat gast langskomt om je betreffende een en ander even persoonlijk bij te praten.![]()
20 aug 2010 18:27
20 aug 2010 18:37
wolf schreef:bij 30K km het jaar zou ik helemaal geen Porker kopen. Het moet een feestje blijven om in te stappen.
20 aug 2010 18:47
20 aug 2010 19:05
20 aug 2010 19:07
20 aug 2010 19:22
20 aug 2010 19:28
20 aug 2010 19:43
Eric schreef:Ik zou als ik in jouw schoenen stond eens bij deze gaan kijken: viewtopic.php?f=10&t=28784
Motor + bak bij de dealer vervangen en zo te lezen een goed onderhouden exemplaar. Kleur niet ieders smaak maar met een set andere velgen eronder denk ik dat je er een hele fraaie wagen van kunt maken.
Als ie echt zo goed is als in de advertentie verteld wordt is het een koopje.
20 aug 2010 23:37
gast schreef:wolf schreef: Het moet een feestje blijven om in te stappen.
en dat kan heel goed met een Porsche
21 aug 2010 7:17
21 aug 2010 14:40
21 aug 2010 14:55
gast schreef: maar toch zonde langs de andere kant voor zo'n mooie auto imho.
21 aug 2010 23:30
thomas993 schreef:overigens je bijtelling kan nooit meer zijn dan je werkelijke kosten, check met je accountant:idea:
22 aug 2010 7:32
22 aug 2010 9:08
..... schreef: wil graag een 911 gaan rijden voor dagelijks gebruik. Dit betekent dat ik rond 30.000 km per jaar rijd. Een 993 uit 1995 kan ik zakelijk rijden, met bijtelling over de waarde in het economisch verkeer, waardoor ik alle kosten in de zaak kan nemen.
Een 996 moet ik privé rijden, omdat anders de bijtelling te hoog is. Ik heb niet direct een voorkeur voor een 993 of voor een 996. Ik wil dus voornamelijk kiezen op basis van prijs. De aanschafprijs is vergelijkbaar, dus de lopende kosten zijn voor mij belangrijk.
Kan iemand mij vertellen of rijden met een 993 duurder is dan met een 996? Heeft een 993 meer onderhoud nodig of juist niet? Schrijft een 996 meer af?
22 aug 2010 9:43
De belastingdienst schreef:Hoe wordt de bijtelling berekend?
De bijtelling is het voordeel dat u hebt van het privégebruik van de auto van de werkgever. Uw werkgever berekent het voordeel van het privégebruik over de catalogusprijs van de auto. Het voordeel is ten minste 25% van deze catalogusprijs. Als het voordeel van het privégebruik meer is dan 25% van de catalogusprijs, dan moet de werkgever uitgaan van het werkelijke voordeel.
thomas993 schreef:overigens je bijtelling kan nooit meer zijn dan je werkelijke kosten, check met je accountant
Ewout schreef:Mijn accountant zegt hetzelfde, dus dat is geen broodje aap.
Ik heb de mijne ook "op de zaak".
Dit geldt volgens mij overigens alleen voor auto's ouder dan 15 jaar
22 aug 2010 10:54
22 aug 2010 12:26
Renntech schreef:Een Porsche koop je omdat je al jaren lang helemaal gek bent van het geluid van de motor, het waanzinnige model, het merk en zijn indrukwekkende geschiedenis, Je leest alles over zijn indrukwekkende wegligging en weet uit boeken alles over zijn techniek en prestaties. Je ligt zwetend te woelen omdat je nog nooit een 911 gereden hebt en zo graag wilt weten hoe het voelt om met een auto te knallen waarmee je zo verschrikkelijk hard over een landweggetje kunt gaan, je hebt al jaren geoefend met je opgevoerde kever of Kadett en wilt nu gewoon meer. Die 911 moet er gewoon komen, koste wat het kost....
Tja, tijden veranderen.
Zodra je economisch moet afwegen welke Porsche je het beste kunt kopen, koop je een Porsche niet meer om redenen die er werkelijk toe doen....
.