Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

01 aug 2010 23:43

Van Kessel heeft ook een zeer scherp geprijsde GT3 staan:
http://www.vankesselsportscars.com/photo13.htm

To good to be true... ?

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

01 aug 2010 23:58

@KC, in de eerste post van TS staat al dat hij naar van Kessel is geweest! Toch een goede tip! :mrgreen:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

02 aug 2010 23:25

:ba:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

02 aug 2010 23:49

@Wimpie:

Ja, dan zal hij die GT3 toch niet over het hoofd hebben gezien !... :shock: ... :lol:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

03 aug 2010 8:28

Ik heb inderdaad de GT3 bij van Kessel gezien en het is niet wat ik zoek :). Ik zal de komende tijd in NL en Duitsland rustig zoeken totdat ik "the one" vindt :)

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

03 aug 2010 9:13

Succes, zijn allebei natuurlijk gave auto's. Heb ook eens naar de GT3 gekeken, en vond hem voor mij toen net iets te onhandig (soort van DD). Vooral de grondspeling was voor mij een belemmering. Qua uiterlijk zou ik voor de MKII gaan, voor het oer GT3 gevoel voor een MKI. Het nadeel van de GT3's is dat er veel minder van te vinden zijn (tov de turbo's dus), maar dat zal in de toekomst dan wel weer wat positief effect op de waardebepaling krijgen).

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

14 aug 2010 20:05

Alweer wat nieuws van het front?

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

19 aug 2010 22:42

marino schreef:Succes, zijn allebei natuurlijk gave auto's. Heb ook eens naar de GT3 gekeken, en vond hem voor mij toen net iets te onhandig (soort van DD). Vooral de grondspeling was voor mij een belemmering. Qua uiterlijk zou ik voor de MKII gaan, voor het oer GT3 gevoel voor een MKI. Het nadeel van de GT3's is dat er veel minder van te vinden zijn (tov de turbo's dus), maar dat zal in de toekomst dan wel weer wat positief effect op de waardebepaling krijgen).


Ik vind mijn GT3 al behoorlijk basic en spartaans.... in wat voor opzicht is de Mk1 dan nog "oeriger" :wink: :?:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

19 aug 2010 23:02

Het is vooral een gevoel. De Mk1 voelt wat 'wilder'.

Het is moeilijk te duiden maar ik zal het proberen. Mijn mening he. :mrgreen:
Het zit vooral in het onderstel. De Mk1 ligt nog wat lager en heeft in vergelijk met de Mk2 helemaal geen vering. :wink:
Verder het motorkarakter. De Mk1 is onder de 4,500 vrij dociel en springt daarboven vooruit, de Mk2 heeft een wat gelijkmatigere vermogensafgifte en voelt daardoor wat rustiger.

Ga ze allebei eens back to back rijden, heb ik ook gedaan en heb toen voor de Mk1 gekozen. :lol:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

19 aug 2010 23:12

Harley schreef:Ga ze allebei eens back to back rijden, heb ik ook gedaan en heb toen voor de Mk1 gekozen. :lol:

Dit heb ik precies zo gedaan met een MK1 bij PCG en een MK2 bij PCL. Ook bij mij de keuze voor de MK1. Voor mij speelde het verhaal van de eerste en laatste 'handgebouwde' GT3 in de oude fabriek ook mee. Weinig rationeel besef ik me.

Ik kan me voorstellen dat anderen juist bewust voor de jongere MK2 gaan die weer iets meer vermogen heeft en welke ook nog eens beter doceerbaar is/lijkt. Qua uiterlijk zullen de meningen ook verschillen... ieder z'n meug :)

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 8:54

gast schreef:
Klopt. GT3 kan met gemak 1 op 9 halen. In druk verkeer (dus niet boven 140) zelfs 1 op 10. Turbo moet je denk ik meer richting 1:6 a 1:7 denken. En is de tank vd Turbo niet kleiner?


Tank van de turbo is kleiner. En met je aan de snelheid houden op de snelweg is met een turbo ook 1:10 mogelijk.

1:6 tot 1:7 is gewoon flink doorboenderen. Als ik b.v. op wintersport ga naar Italië zit ik rond de 1:8,5, waarbij ik geregeld boven de 200 rijdt als het verkeer het toe laat.

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 9:45

Harley schreef:Het is vooral een gevoel. De Mk1 voelt wat 'wilder'.

Het is moeilijk te duiden maar ik zal het proberen. Mijn mening he. :mrgreen:
Het zit vooral in het onderstel. De Mk1 ligt nog wat lager en heeft in vergelijk met de Mk2 helemaal geen vering. :wink:
Verder het motorkarakter. De Mk1 is onder de 4,500 vrij dociel en springt daarboven vooruit, de Mk2 heeft een wat gelijkmatigere vermogensafgifte en voelt daardoor wat rustiger.

Ga ze allebei eens back to back rijden, heb ik ook gedaan en heb toen voor de Mk1 gekozen. :lol:


Duidelijk verhaal :salut: Nu zit er onder de mijne een schroefset van Cargraphic, dus denk dat ie ook wel kneiterhard is inmiddels :wink:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 12:39

Bij Theo Jansen in de Wijk staan paar turbo's te koop. http://www.theojansen-porsche.nl/ ik zou beide gewoon goed bekijken en goede proefrit maken wat je echt beste bij je vind passen.

Succes!

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 14:21

gast schreef:Zag gisteren een MK1 met een MK2 vleugel :roll: Not my cup of thee.

Wass?! Kann nicht sein! :mrgreen: Hooguit kan die cup spoiler van de 6 GT3 mooi zijn op de MK1. Maar dan wel in combinatie met andere cupmods zoals voorbumper.

Grtz. Boxi

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 17:48

Heb deze 3 maanden geleden te koop zien staan bij TJ. Was een zwarte als ik me niet vergis.

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 21:58

Als de keuze gaat vallen op een gt3 zou ik even bij Porsche Centrum Gelderland gaan kijken. Daar staat een zilvergrijze GT3 uit novermber 2000 met 71.400 km te koop. Het is een club sport uitvoering en die kom je niet regelmatig tegen. Hij kost Euro 59.900. Als je het lief vraagt mag je daar waarschijnlijk ook in een turbo rijden, kan je meteen de verschillen tussen beide auto´s voelen....
Lewie

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

20 aug 2010 22:57

Devils son schreef:
Tank van de turbo is kleiner. En met je aan de snelheid houden op de snelweg is met een turbo ook 1:10 mogelijk.


Net nog even getest: gepoogd niet harder dan 140 te rijden, maar hele stukken 150 (op de gps) en het meerendeel 141 op de gps. Aan het eind van het stuk 1:9 gereden met Sport Cups (meer rolweerstand), GT2 aeropakket met volledige downforce...

1:10 moet dus ook met een turbo lukken. Het probleem is alleen dat bij doortrappen een turbo ineens een stuk onzuiniger wordt.

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

24 aug 2010 10:46

Ik ben in ver gevorderde stadium qua onderhandelingen voor een GT3 CS (geen grijze!) :ba:

Ik hou jullie op de hoogte!

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

24 aug 2010 10:49

Succes man!!!

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

24 aug 2010 12:20

Weer iemand die mee gaat naar de Nordschleife...!

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

24 aug 2010 20:25

Kijk, dat zijn goede berichten. GT3´s zijn in alle kleuren mooi. Succes met de onderhandelingen. Hou ons op de hoogte.
Lewie

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

03 sep 2010 21:36

Puur uit nieuwsgierigheid, maar zijn er nog ontwikkelingen?
Lewie

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

27 aug 2011 22:57

Ben ook benieuwd wat het is geworden, zit momenteel met het zelfde "probleem"".

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

28 aug 2011 0:17

Ik "gok" een 996 GT3 Mk1 :mrgreen:

Re: Wat moet het worden 996 GT3 of 996 Turbo?

30 aug 2011 17:13

Het is idd een GT3 MK1 geworden :mrgreen:

En echt geen moment spijt van mijn GT3. Helaas met het mindere weer nu niet aan genieten .. Misschien morgen weer
Plaats een reactie