Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
08 mei 2009 7:35
PSNH, die nog niet zo lang geleden toch echt heel duidelijk schreef: Als alles klaar is dan komt de reportage.
08 mei 2009 11:35
Wanneer is alles klaar?
08 mei 2009 13:55
Ben zo langzamerhand ook wel benieuwd...................
16 jun 2009 9:29
Nog niet klaar?
16 jun 2009 9:48
PSNH, die op 2 mei 2009 schreef:
Alles is er nu en ik ben het spul aan het afbouwen.
Dan mag hij op 16 juni 2009 toch wel af zijn, hoop ik
17 jun 2009 11:20
Morge,
Drukte, vakantie van mij en nu de monteur op vakantie.
Derhalve heeft het projekt zware vertraging opgelopen.
Hij is nog niet helemaal af, maar zal binnenkort de foto's die ik al gemaakt heb
op het PF zetten. ( als ik nog weet hoe dat moet, tenminste )
Groeten,
Ronald
17 jun 2009 11:30
PSNH schreef:Drukte, vakantie van mij en nu de monteur op vakantie.
Derhalve heeft het projekt zware vertraging opgelopen.
De vakanties en de drukte (gedeeltelijk) waren gepland neem ik aan, dus daardoor zware vertraging

.
Succes met de afronding
en planning!
17 jun 2009 13:28
Het lijkt wel automatisering.
11 okt 2009 22:04
Sanhi schreef:Klopt, schijnen 350-400 tpm later in te komen. Zou ik zelf niet prettig vinden (alhoewel niet uit eigen ervaring). Tegenwoordig schijnen er ook hybride varianten te zijn. Als ik in de markt zou zijn voor nieuwe turbo's dan zou ik mij laten informeren op de hybrides.
Deze engelse gasten schijnen een goede reputatie te hebben als het gaat om tuning van de 993 en 996 turbo's.
http://www.fearnsport.co.uk/tuning.htmlOm even bij de 993 te blijven, die gaat met de standaard turbo's + ECU + luchtfilter + sportcats naar 450-460PK (+/- 4K). Met K24 hybride turbo's + ECU + luchtfilter + sportcats naar 490-500PK (+/- 10K). Met name die eerste variant lijkt me een goede deal (PK/EUR).
11 okt 2009 22:31
Zie dit topic nu pas, maar inderdaad:
Sanhi schreef:Als ik de keuze bij aankoop zou hebben tussen een model 'standaard 408pk' of een gechipte (laten we zeggen met 450pk) zou ik waarschijnlijk voor origineel gaan...
Dit is ook een reden dat ik ook niet zo dol ben op tuning...
Porsche origineel vind ik al perfecte kwaliteit, en 408 PK is ook al ruim voldoende, zeker als je ook af en toe in de regen rijd of zelfs sneeuw.
11 okt 2009 22:40
Het is maar net hoe en door wie het allemaal is gedaan. Ik heb zelf een setje Europipes met sportkats en een sportluchtfilter. Ik zou best wel voor die 500 pk willen gaan met die grote turbo's. Lijkt me wel spannend, hoewel je met het huidige vermogen niets tekort komt.
31 aug 2010 23:33
Sanhi schreef:MarkS schreef: Dat denk ik ook. Ik sta er alleen van te kijken wat zo'n Porsche factory retrofit kit 430HP kost (ruim 5k).
Bij Carnewal kost gek genoeg de 430hp kit 5.495 euro. (430pk ECU , olie koeler) de 450hp kit (450pk ECU, olie koeler
en verse KKK-24 turbo's) 5.995 euro.

Bij FVD verkopen ze alleen de gemodificeerde ECU (440pk) voor rond de 2.000 euro. Dit is dus een complete DME, vermoedelijk omdat de MY96 ECU niet te flashen valt. MY97+ ECU zijn wel flashable. Maar dan ontbreekt nog steeds de extra oliekoeler, die ook nog ingebouwd moet worden...
Inmiddels is dit op de website van Carnewal hersteld, de 450PK kit (WLS 2) kost nu 8995 EUR.
01 sep 2010 9:56
Hallo mannen en, sorry, een enkele dame,
993 Turbo loopt als een zonnetje en heeft op de rollenbank van Beek Autoracing in Den Haag 525pk en 690Nm gehaald.
Belofte maakt schuld, en derhalve hebben jullie nog recht op een volledige rapportage. Die zal ik komend weekend op het forum zetten.
Als de auto komt voor de eerste beurt, hij heeft nu plm. 10.000km gereden, gaan we nog wat aan de uitlaten veranderen en dan moet het vermogen gaan naar 550pk en een koppel van 750Nm.
Hou jullie op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Ronald
PSNH
01 sep 2010 10:12
Zo, da's heftig.
01 sep 2010 10:16

Doe je volgend jaar mee aan de Porsche meets Corvette-meeting in Zeeland?
01 sep 2010 12:12
Het is niet mijn auto, maar van een klant, dus dat wordt lastig.
Wel ga ik binnenkort met de auto en klant een paar rondjes Nürburgring doen.
Groet,
Ronald
02 sep 2010 22:14
Gerco schreef:408 PK is ook al ruim voldoende, zeker als je ook af en toe in de regen rijd of zelfs sneeuw.
Geen probleem met 530pk in regen of sneeuw hoor.
Je hoeft het gaspedaal niet steeds naar de bodem te trappen... maar het is wel leuk!
03 sep 2010 10:27
Wel superspannend zoveel vermogen in een 993, vind overigens de standaard 408 ook al ruim voldoende, maar toch!
04 sep 2010 10:50
Nou, dat dacht ik ook maar sinds ik nu 450 pk heb, wil ik liever niet meer terug. Wellicht nog eens grotere turbo's..........
Ik begrijp niet wat sneeuw en regen nu voor problemen opleveren. Dat heb je toch in iedere Porsche met een beetje vermogen? Gewoon een beetje beheerst gassen, vaak wachten tot je de bocht uit bent.
Ik rijd sowieso niet met regen en sneeuw in de Porsche, maar dat terzijde.
22 dec 2011 15:50
OUd draadje en misschien ergens anders voortgezet....maarreh ik ben nog steeds erg benieuwd naar de foto's en het verslag.
26 dec 2011 13:37
De berichtgeving gaat inderdaad niet vlot!
26 dec 2011 15:02
te hoog bla bla gehalte ....dit draadje!
26 dec 2011 18:24
Hier een goede reden waarom 450pk te weinig is......
Aktie op 0:55.....
http://www.youtube.com/watch?v=IjXP8VlDghc
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.