Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: 964 airco

03 sep 2010 22:02

Dream on... en het andere is freon 12 (R12)en als dat nog in het systeem zit mag het er in blijven... bijvullen niet :salut:

twee zwarte nippels


1/4 '' ( inch schroefdraad) aansluiting.


Conclusie, jouw Airco voldoet niet aan de wet :!: gas emissie & regelmatig bijvullen en niet verhelpen is verboden :!: Dat het gebeurd.... :roll:

Re: 964 airco

04 sep 2010 20:48

beter lezen !!! mijn airco heeft de R134a installatie (rode en blauwe vulnippel) roger that !

Re: 964 airco

04 sep 2010 21:06

hebben ze ook je droogfilter vervangen?als deze niet goed werkt zal het vochtigblijven in de wagen.
zit in de linker wielkast.

gr anton964

Re: 964 airco

05 sep 2010 11:42

goede tip ! is idd vernieuwd !

Re: 964 airco

05 sep 2010 11:45

Als de vulnippel doppen rood en blauw zijn heb je een systeem voor R134a en als het twee zwarte nippels zijn is het het oude system R34


Wat nou beter lezen :?: jij hebt het over 2 zwarte nippels en ik leg uit wat de 2 zwarte nippels zijn (R12) :shock:


De rode nippel is hoge druk zijde en de blauwe lage druk (R134A)... maar kep er niet zoveel verstand van weet je nog!

hebben ze ook je droogfilter vervangen?als deze niet goed werkt zal het vochtigblijven in de wagen.
zit in de linker wielkast


De droger is alleen om het eventueele vocht IN de instalatie op te slaan ,heeft niets met vocht in de wagen te maken :mrgreen:

Één druppel water in het systeem kan op het koudste punt bevriezen met gevolg een verstopping tot ac ontdooit is .... even weer werken en weer een verstopping...ect ect.

Een ontwetende :pale:

En over beter lezen gesproken: het Is Rodger that! Met een D en uitroepteken!!!!!

Re: 964 airco

05 sep 2010 19:10

je had beter als nickname jump the gun kunnen kiezen (geintje)
nogmaals : ik heb de rode en blauwe vulnippels op mijn 964 !
en je verliest na 8 jaar of meer altijd koelmiddel ! anders hebben de airco boeren echt niks te doen en kopen ze zeker geen airco computer voor 8000 euri .

Re: 964 airco

05 sep 2010 19:25

volgens mij gaat er anders vaak zat een condensor lek?

of een pomp kappot??

het gene wat wij doen op m`n werk is meer spul vervangen dan onderhoud aan airco`s :wink:

en wij werken alleen met R134a

Re: 964 airco

05 sep 2010 20:13

........ :thumleft: :roll:

Re: 964 airco

06 sep 2010 14:40

Ik heb al 11 jaar een cabrio (zie hiernaast).
Zelf vind ik het cabrio dak zeker geen alternatief voor een airco.

Het is wellicht erg persoonlijk, maar als de zon een put in de grond schijnt en het echt airco-weer is dan rij ik niet graag met het dak open. Is me veel te heet. Wel lekker is dan om het dak dicht te laten en alleen de achterruit los te ritsen !

Open rijden doe ik het liefst in voorjaar & najaar.

Re: 964 airco

06 sep 2010 17:54

Ik gebruik liever de Airco dan in zo'n open bak met +25°c te rijden




Zelfs s'winters -10°c met de targa eruit in het zonnetje ,kachel aan en genieten..... :drive: Het verbaasde ons dat als je onder de 110km/h blijft geen spattje wind/kou voelt ,ondanks mijn kale knar :mrgreen:

Re: 964 airco

06 sep 2010 19:12

Rodger that! schreef:
Ik gebruik liever de Airco dan in zo'n open bak met +25°c te rijden




Zelfs s'winters -10°c met de targa eruit in het zonnetje ,kachel aan en genieten..... :drive: Het verbaasde ons dat als je onder de 110km/h blijft geen spattje wind/kou voelt ,ondanks mijn kale knar :mrgreen:


je kale knar heeft waarschijnlijk een NASA profiel :mrgreen:

Re: 964 airco

06 sep 2010 19:36

Das niet waarschijnlijk.......................................Tis zo :thumleft: :mrgreen:
Plaats een reactie