Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: Even geen Porsche (Volvo-adepten onder elkaar)

05 sep 2010 19:54

Komt in Jan. :ba: . extra verlaagd onderstel 460 pk 3 assige motorwagen + 3 assige wipkar meedraaiende bi -xenon leddagrijverlichting I- shift ,driver+comfortpakket etc etc

06 sep 2010 7:22

Vette commercial wel... brede bandjes zijn ook standaard op die wagen.

06 nov 2010 20:55

http://www.estepe.nl/content.php/nl/152 ... l?id=37,nl

Mijn nieuwe Volvo nog lager en een extra as erbij.
Staat nu in Italie voor de volgende fasé .

06 nov 2010 21:11

Ik zag op een ander forum een filmpje van een Volvo die een Porsche aan het opduwen is :mrgreen:
Misschien wel wat voor je Horn, een anabolenkuurtje !!

Laatst bijgewerkt door Blijco op 13 nov 2010 22:10, in totaal 2 keer bewerkt.

06 nov 2010 22:00

chelsea schreef:Mijn nieuwe Volvo nog lager en een extra as erbij.

Waarom een voorloper?

06 nov 2010 23:18

As last vermindering ( tegen overbelading) is de reden voor de plaatsing van deze exstra as en door het kleinere formaat van de as is minder plaats en gewicht mogelijk i.p.v. een originele as. ( deze as wordt door vele fabrikanten als optie aangeboden en wordt dan door Estepe geleverd als zijnde "af Fabriek")

De bedoeling van dit prototype is om 3 hogere vrachtwagens zo laag mogelijk te laden of 2 kippers. Vandaar ook de chassis drop. Het Chassis was af fabriek al verlaagd en heeft luchtvering op de vooras en achteras om het rijniveau
aan te passen. In Nederland en grote delen van Europa is de maximale rijhoogte 4 meter. Ga ervan uit dat een gemiddelde vrachtwagen 3,80 is en dat deze dan nog geladen dient te worden. Hoogte /diepte van mijn nieuwe Volvo is dus zeer belangrijk.

Op de foto lijkt het eenvoudig maar, het hele chassis is achter de cabine weggezaagd en opnieuw gericht/bevestigd.

06 nov 2010 23:28

Laat ik het dan anders vragen: waarom geen sleepas?

06 nov 2010 23:52

Hoogte,ruimte, indeling chassis.

Voor het laden zou de as beter achterwegen gelaten worden om meer ruimte voor laaddiepte te creeren. Echter dient men rekening te houden met asdruk,
vandaar de plaatsing van de kleinere Estepe as. Een naloop as geeft geen optimale laad mogelijkheid i.v.m de plaats/gewicht van de naloopas.

13 nov 2010 17:33

Ik mag "mijn Volvo" in week 48 op gaan halen in Italie. :cheers:
Daarna nog verder optimaliseren in Veghel.

v.b. van hoe hij ongeveer wordt,

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door chelsea op 14 nov 2010 14:44, in totaal 1 keer bewerkt.

13 nov 2010 17:45

Hé, een volvo topic. En wat wil het toeval, mag mezelf vanaf 10 januari 2011 ook volvo rijder noemen.

Afbeelding

Kijk al uit naar de 1e meeting. :mrgreen:

13 nov 2010 17:47

Blijft toch Ford-Focus-/ Mondeo- achtig spul.

13 nov 2010 17:50

Die motor en bak (powershift) komt van Ford geloof ik. Maar qua uiterlijk hou ik ze nog goed uit elkaar hoor (gelukkig). Laten we er ajb geen Ford topic van maken. :wink:

13 nov 2010 17:56

Blijco schreef:Ik zag op een ander forum een filmpje van een Volvo die een Porsche aan het opduwen is :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=uiqZmY5G5hY

Niet helemaal eerlijk, die bewuste Volvo in dit filmpje heeft 420pk onder de kap.... en een hele bult koppel. Doet die 997 het nog vrij aardig. :D

13 nov 2010 17:57

Afbeelding

niks mis met een Ford toch :wink:

13 nov 2010 18:00

Je hebt helemaal gelijk. Zitten ook pareltjes tussen. Had zelf ook niet verwacht over te stappen van BMW naar Volvo. En blij dat die verkoper was. :wink:

13 nov 2010 18:18

Afbeelding

Kan hier ook wel mee leven hoor :lol:

http://forums.forzamotorsport.net/forum ... 41305.aspx

13 nov 2010 20:46

[img=Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us]En deze heb ik vandaag gekocht [/img]

Stukkie nostalgie :mrgreen: Een van de weinige GLT-tjes die af-fabriek met een sportonderstel werd geleverd. Hele hoop aan gebeurd, dus hoop dat de vrouw des huizes weinig kosten heeft (die overigens gewoon weer voor mijn rekening komen).
Laatst bijgewerkt door porsche@911 op 13 nov 2010 20:49, in totaal 2 keer bewerkt.

13 nov 2010 20:47

Goede kleur/wielen :thumleft:

13 nov 2010 20:59

mooie kleur, stoere bak. velgen niet mijn smaak, but who cares (kleur vd velgen wel overigens). :thumleft:

13 nov 2010 22:08

Chelsea/Horn ... Dank !

De velgen zijn overigens de Volan's die standaard op de R zaten.

Wat is er allemaal aan gebeurd ? Koppeling vernieuwd, krukaskeerring, nokkenaskeerringen, distributie, waterpomp, dynamo, remblokken rondom en schijven voor, remklauw voor, nokkenassensor, veerschotellagers en rubbers, benzinepomp, tankontluchting slangen, radiateur, kachelradiateur, beide aandrijfassen compleet, aircopomp en verdamper, nieuwe koplampunits, achterlichten vernieuwd, alles te leveren met een aantal cm's dik pak nota's. :pale:

En Lady of the house ... reuzeblij, het wordt haar nieuwe oude auto ! :wink: Het is (nog wel geen) Porsche, maar in ieder geval wel een Volvo. Denk dat de BMW wat vaker blijft staan nu.

Nu maar lekker :drive:

03 feb 2011 20:03

Deze week de eerste km gemaakt met mijn nieuwe VOLVO.
Er moeten nog wel wat ditjes en datjes worden gedaan maar in grote lijnen is hij klaar.

Afbeelding Afbeelding

met dank aan de foto's van danielrs

03 feb 2011 20:31

M a r c schreef:
Blijco schreef:Ik zag op een ander forum een filmpje van een Volvo die een Porsche aan het opduwen is :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=uiqZmY5G5hY

Niet helemaal eerlijk, die bewuste Volvo in dit filmpje heeft 420pk onder de kap.... en een hele bult koppel. Doet die 997 het nog vrij aardig. :D

Wat heet. Die Volvo houdt die 997 totaal niet bij, de 997 sprint van 'm weg alsof ie plakken lood in de schoenen heeft. Lijkt eerder alsof die Volvo niet meer dan 300pk heeft (afgaand op wat ik zie)...

03 feb 2011 20:38

Dus binnekort in Lieshout te bewonderen :shock:

:mrgreen:

03 feb 2011 21:48

C30 Sport, present!

03 feb 2011 22:02

Ha :salut:
Plaats een reactie