Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
13 sep 2010 12:09
Wimpie77 schreef:jo996 schreef:Hallo,
Ik lees: 'Al een 996 geprobeerd? André, jij wel?
Ik begrijp niet waarom er voortdurend mensen zijn die denken hun mening te moeten geven over de kwaliteit van een 996. Wanneer ze zelf geen 996 rijden of reden en dus alleen van horen zeggen of erover gelezen hebbend, denken commentaar te moeten leveren zou het hen sieren zich te onthouden van negatieve opmerkingen. Dat is voorbehouden, vind ik aan bezitters en ex-bezitters. Die weten tenminste waar ze over praten.
Behalve een lekke keerring rijdt mijn 996 al meer dan 130.000 km. probleemloos.
Gr.
Jo996
*zucht*
@Andre
-1 
gevoel bekruipt me dat iedereen hier elkaar een beetje napraat over 996 issues. zijn er cijfers over de motorproblemen met de 996 en 964 (en evt andere) in relatie tot de totale productie om een echt realistisch, wellicht relativerend beeld te krijgen?
@Jo996
-1 
commentaren voorbehouden aan eigenaren lijkt me vrij onzinnig, en dan zeker op een forum waar je je vrij kan en mag uiten.
13 sep 2010 12:55
Nog erger is .
De ellende van het hebben van geen Porsche
* zucht*
13 sep 2010 12:57
amandus schreef:Nog erger is .
De ellende van het hebben van geen Porsche (behalve 996 natuurlijk...)
* zucht*
13 sep 2010 13:04
ik zou ook graag eens 996-plof cijfers zien, maar PAG wil ze niet geven...
13 sep 2010 13:24
Wij hebben ook een 996 4S, heel wat km's. En tot tegenstelling wat jullie denken, heel weinig problemen...
Maar om on topic te blijven:
Zolang je geen goedkoop merk auto koopt, maar in het premium segment blijft zou het toch geen probleem moeten zijn om je aan te passen?
13 sep 2010 13:49
gast schreef:en daarom verzint iedereen zijn eigen cijfertjes maar

Wil natuurlijk niet zeuren Marcel, maar als ik de aantal nieuwe motoren zag staan en aan zag komen bij Alpo
Dat wil je niet weten en vers in het krat
13 sep 2010 14:52
Hallo,
Michel Vaillant, ik ben het helemaal met je eens dat je op een forum vrij je mening moet kunnen uiten. Daar heb ik geen moeite mee, in tegendeel, graag zelfs. Waar ik wel bezaar tegen heb is dat sommigen zich alleen baseren op datgene wat ze anderen hebben horen zeggen of schrijven. Je krijgt dan de volgende situatie: A zegt iets of schrijft iets. A wordt als een autoriteit beschouwd op dat gebied. De conclusie is dus: Wat A zegt of schrijft is waar (argumentum ad verecundiam). A kan er helemaal naast zitten, ongelijk hebben. Het kwaad is dan wel vaak al geschied. Dat is wat me stoort. Zo kraak je mogelijkerwijs een goed produkt ten onrechte af.
Nu weet ik ook wel dat er met de 996 nogal wat problemen zijn geweest. Het krukaskeerring-probleem heb ik aan den lijve moge ondervinden. Dat heeft Pon na correspondentie mijnerzijds met Porsche wel heel erg correct opgelost. Extra garantie op de reparatie en een substantiële bijdrage in de reparatiekosten. Uiteindelijk heeft Porsche dat krukaskeerring ook opgelost. Daar hoor je weinig tot niets meer over. Ook die andere problemen zijn me bekend, maar zijn me tot nu toe gelukkig bespaard gebleven.
Opmerkingen maken over de kwaliteit van een produkt mag. Graag zelfs. Daar is iedereen bij gebaat. Alleen dat napraten van wat anderen zeggen stoort me.
Wanneer iemand problemen met zijn auto heeft en daar over schrijft: prima. blijven doen.
Gr.
Jo996
13 sep 2010 14:55
Ik zou het ook graag willen weten, maar ik denk voor het merk beter dat het niet bekend wordt.
13 sep 2010 15:03
jo996 schreef:Hallo,
Michel Vaillant, ik ben het helemaal met je eens dat je op een forum vrij je mening moet kunnen uiten. Daar heb ik geen moeite mee, in tegendeel, graag zelfs. Waar ik wel bezaar tegen heb is dat sommigen zich alleen baseren op datgene wat ze anderen hebben horen zeggen of schrijven. Je krijgt dan de volgende situatie: A zegt iets of schrijft iets. A wordt als een autoriteit beschouwd op dat gebied. De conclusie is dus: Wat A zegt of schrijft is waar (argumentum ad verecundiam). A kan er helemaal naast zitten, ongelijk hebben. Het kwaad is dan wel vaak al geschied. Dat is wat me stoort. Zo kraak je mogelijkerwijs een goed produkt ten onrechte af.
Nu weet ik ook wel dat er met de 996 nogal wat problemen zijn geweest. Het krukaskeerring-probleem heb ik aan den lijve moge ondervinden. Dat heeft Pon na correspondentie mijnerzijds met Porsche wel heel erg correct opgelost. Extra garantie op de reparatie en een substantiële bijdrage in de reparatiekosten. Uiteindelijk heeft Porsche dat krukaskeerring ook opgelost. Daar hoor je weinig tot niets meer over. Ook die andere problemen zijn me bekend, maar zijn me tot nu toe gelukkig bespaard gebleven.
Opmerkingen maken over de kwaliteit van een produkt mag. Graag zelfs. Daar is iedereen bij gebaat. Alleen dat napraten van wat anderen zeggen stoort me.
Wanneer iemand problemen met zijn auto heeft en daar over schrijft: prima. blijven doen.
Gr.
Jo996
Als je de mensen een beetje kent die die uitspraken doen dan weet je wanneer er een grapje over wordt gemaakt of niet...
Bijvoorbeeld Andre, die maakt altijd geintjes over de 996!
Bijvoorbeeld Wolf, die is altijd serieus over de 996. Hij is een echte autoriteit op het gebied en maakt nooit geintjes over de plof 996!
Bijvoorbeeld Bully, nou ja die zegt eigenlijk nooit iets zinnigs!
13 sep 2010 15:13
Bijvoorbeeld Wolf, die is altijd serieus over de 996. Hij is een echte autoriteit op het gebied en maakt nooit geintjes over de plof 996!
13 sep 2010 15:21
Dat van Bully is eigenlijk echt waar ......nu ik erover nadenk ik ...zeg eigenlijk ook nooit iets zinnigs ....lijkt de politiek wel..
Voor de goede mijn 966R gebruikte giga olie bij een lage km stand , praat snel over 1.5 liter op 1000 km ...
13 sep 2010 15:34
Ik heb 2 st. 996 gehad en nooit problemen.
Deze auto's werden echt max. belast met veel circuit km's.
Nu een oudere 911 en daarmee is toch even wat anders.
Maar wel ook erg veel plezier mee.
13 sep 2010 15:38
Laten we wel wezen; de 996 3.4 is nou niet bepaald de meest zorgeloze Porsche om te kopen/rijden/verkopen. Ik begrijp dat 3.4-eigenaren meteen in de verdediging schieten als dat, al dan niet met een kwinkslag, wordt aangehaald.
Dat is begrijpelijk gezien het feit dat iedereen natuurlijk graag nog wat restwaarde wil houden op zijn auto. Onbegrijpelijk gezien het feit dat hierdoor allerlei discussies worden gevoed en de 996 discussies hierdoor erg hoog in allerlei rankings komen op internet. Doodzwijgen is wellicht het beste, is zo ongeveer hetzelfde als je kop in het zand steken.
13 sep 2010 15:46
Man man man telkens die zelfde opmerkingen, of "grapjes" zoals sommigen het soms noemen...effectief in ELK topic, leuk toch...
@ Marco,
Ik denk dat iedereen die ook maar 5minuutjes op PF heeft rondgekeken wel op de hoogte is van de "996 problemen"

En wat betreft die restwaarde : In BE kan je ze nu vinden vanaf 18K ... Denk niet dat die nog veel kunnen zakken in prijs...
13 sep 2010 15:51
Hallo,
Ik weet niet wie de problemen met de 996 3.4 wil doodzwijgen. Ik in ieder geval niet. Dankzij allerlei informatie op de forums, wereldwijd, heb ik denk ik mijn gelijk kunnen halen bij Porsche en mijn krukaskeerring-reparatie voor de helft vergoed gekregen met een garantieuitbreiding van 2 naar 5 jaar. Vorig jaar op kosten van Porsche de laatste generatie keerring laten plaatsen. Geheel gratis. Enkel druppeltje olie was voldoende om een nieuwe keerring te krijgen en dat in de laatste maand van de garantieperiode van 5 jaar. Nog nooit zo blij geweest met een druppeltje olie.
Gr.
Jo996
13 sep 2010 16:12
Thomas986 schreef:Man man man telkens die zelfde opmerkingen, of "grapjes" zoals sommigen het soms noemen...effectief in ELK topic, leuk toch...
@ Marco,
Ik denk dat iedereen die ook maar 5minuutjes op PF heeft rondgekeken wel op de hoogte is van de "996 problemen"

En wat betreft die restwaarde : In BE kan je ze nu vinden vanaf 18K ... Denk niet dat die nog veel kunnen zakken in prijs...
Wij hier aan de aandelenkant hebben gemerkt dat het dan altijd nog mogelijk is om 100%, oftewel 18K te zakken...
13 sep 2010 16:15
Iemand wel eens een oude Land Rover gereden?
Dat is pas troep..!! Alles kan kapot, maar gaat ook kapot.....
Dan ben ik blij dat ik mijn oude 912 uit de schuur kan pakken zonder eerst te moeten sleutelen.....
Laatst bijgewerkt door
Cloaca op 13 sep 2010 16:31, in totaal 1 keer bewerkt.
13 sep 2010 16:15
gelukkig rijd je Bokster
13 sep 2010 16:26
Daar zit gelukkig nog een beetje buffer in
13 sep 2010 16:32
André schreef:Al een 996 geprobeerd??


Man man...een klein beetje (overduidelijk) stangen (toch André?

) en we hebben weer een aantal pagina's 996-drama voor de neus.
Ik zou bijna niet meer durven zeggen, dat ik 't een leuke opmerking vond
13 sep 2010 17:03
de kracht van veel humor zit in herhaling
kan me er trouwens wel iets bij voorstellen en denk persoonlijk dat het procentueel best meevalt. Wat niet goed is,
(en dan ook vaak breed uit wordt gecommuniceerd in negatieve zin (Nederlanders (uitzonderingen bevestigen de regel) zijn van origine helaas zeikerds) (waardoor het extra (lang) blijft hangen) maar dit terzijde,is dat het bij ernstige problemen op enig moment niet zo charmant is opgelost / opgepikt door de P dealer / specialist / importeur, ergo vooruitgeschoven posten van Porsche zelf, die eerst wel een goeie oplossing hadden geloof ik (correct me if i 'm wrong) en later niet meer...verkeerde keelgat..etc..als het dan ook weer eens gebeurd, grijpt men het dan gelijk weer aan...
kan je moe van worden, zou het niet doen.. zonde van de inspanning..
lekker genieten van de 996-sen, want ze rijden super !
beetje "wat kan die vrouw hockeyen"verhaal
13 sep 2010 17:19
sandelow schreef:Daar zit gelukkig nog een beetje buffer in

Het is net een obligatie
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.