Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
14 sep 2010 22:24
Even een update over het nieuwe banden verhaal: Er komen nieuwe banden onder de P bij aflevering, met behoorlijke medewerking van TJ
(@DS: geen PZero's, maar nieuwe conti's)
14 sep 2010 23:22
Weinig km's op de nieuwe 996 TURBO! Fraaie bak!
16 sep 2010 21:33
marino schreef:Yep, vrijdag aanstaande. Dus nog even een weekje afzien in de 993...

Gaat nog even wat langer duren, de belastingdienst wilde nou niet echt bepaald mee werken met het afgeven van het kenteken. Vorige week donderdag heeft TJ de BPM via spoedbetaling gedaan, wat volgens de informatie zou betekenen dat binnen 2 werkdagen dit afgehandeld zou moeten zijn. Vandaag was het kenteken nog niet binnen, en heeft TJ contact met RDW gehad, en die gaven aan dat ze op de belastingdienst zaten te wachten. Morgen wordt daar contact mee opgenomen, dus zal nog wel een paar werkdagen gaan duren voordat ik hem kan gaan halen

...
16 sep 2010 22:08
Opbeurende woorden, die kon ik even gebruiken
16 sep 2010 22:45
Ik vind zulke ontwikkelingen altijd een beetje eng. Zeker als je de betaling al gedaan hebt. Want geen kenteken betekent geen kentekenbewijs, dus geen bewijs van eigendom. Maar goed, ben financieel altijd een beetje wantrouwig. Maar dat komt als je je hele leven al in de handel zit.
Blijf het een mooie auto vinden, die je gekocht heb!
16 sep 2010 22:58
Huh?
Betalen doe je toch op het moment dat je de eigendomspapieren voor je neus hebt liggen?
16 sep 2010 23:25
Eens, maar vrijdag zou de auto geleverd worden, dus zorg je dat het geld er vrijdag is. Dus daarvoor geef je de betalinsopdracht en dan hoor je pas dat het later wordt.
Heb het zelf gehad, toen ik een Golf VR6 kocht, dat werd ook op het laatste moment uitgesteld doordat bepaalde onderdelen niet binnen kwamen bij de dealer. Ik heb toen twee dagen daarna het eigendoms bewijs gehaald, omdat ik bang was dat ze even geen saldo hadden voor de nieuwe schijven.
Een goede vriend van mij, zegt dat het geregeld voorkomt. Sommige mensen werden vroeger ook vast weggestuurd met groene platen met de mededeling, de echte komen morgen wel, daar heb ik ook nog even het eigendomsbewijs voor nodig. Dealer failliet, auto nooit overgeschreven.
16 sep 2010 23:42
Ik betaal dus of contant, of laat het overboeken op het moment dat ik de eigendomsbewijzen voor mijn neus zie liggen. Wat dat betreft helpt een private banker wel... Maar toch: ik zou niet alvast overmaken. Precies zoals je zegt: de handelaar (en zelfs een dealer) kan gewoon failliet gaan en dan kun je naar je geld fluiten.
16 sep 2010 23:46
zie al die aanbetalingen bij Kroymans een jaartje geleden... maar Marino kan al zo slecht slapen. Bij TJ komt het best goed hoor!
16 sep 2010 23:48
Ik lees nergens dat marino al een betaling heeft gedaan, alleen dat TJ de BPM heeft betaald.
17 sep 2010 8:39
Als je in een 993TT rijd momenteel snap ik die

niet zo goed eigenlijk? Is weinig reden om je ongelukkig te voelen..... En over de centjes, ik neem eigenlijk aan dat de 993 ook nog niet is overgeschreven?
17 sep 2010 9:41
Je kunt wel weer zien dat het crisis is. Het lijkt erop dat TJ het geld niet rond krijgt voor de 993TT van Marino.
Kan ie er niet nog een leuke boxster bij doen dan?
17 sep 2010 9:47
Het geld waarover gesproken werd was inderdaad de BPM via TJ. Daarnaast klopt het verhaal dat ik inderdaad het geld heb overgemaakt voor de 17e, vandaag dus. Daar maak ik me ook niet druk over, dat komt echt wel goed.
@ Pieter 996, als je iets nieuws hebt gekocht, dan wil je dat toch ook zo snel mogelijk hebben, of niet?
@dynamic: Snap je opmerking niet? Voor een 996TT met maar 12k op de teller moet ik toch echt nog wel bijbetalen hoor!
Krijg vandaag als het goed is wat meer info over de stand van zaken bij RDW/belastingdienst. Zal wel komende dinsdag worden oid.
@DS: had ik ook kunnen doen (wijze van betaling), maar dit leek me gezien het toch betrouwbare adres net zo gemakkelijk.
17 sep 2010 14:04
Marino, je hebt één voordeel, het weer wordt een stuk beter volgende week.
17 sep 2010 14:12
Kik, dat wist ik dan weer niet. Rijd de jouwe fijn? (stomme vraag natuurlijk

)
17 sep 2010 14:17
Weeronline is mijn startpagina in IE.
Had afgelopen woensdag toevallig net een hele mooie dag. Nadat ik hier rond etenstijd berichtte dat hij inmiddels binnen stond kon ik het toch niet laten om 's avonds nog even te gaan rijden. Wagen rijdt heel erg fijn. Wel even wennen vanuit een Carrera. Met name het hele gevoel, sturen, remmen, schakelen, koppeling, e.d. Maar went erg snel en dat vermogen is zo verslavend. Heb een paar "liefhebbers" inmiddels op de bijrijders stoel gehad en die gezichten, fantastisch. De voorpret is leuk maar de napret in dit geval nog mooier.
17 sep 2010 14:57
De koppeling vond ik het grootste verschil, lekker makkelijk met die hydraulische ondersteuning. En inderdaad, die gezichten van bijrijders tijdens acceleratie, erg gaaf!
17 sep 2010 19:17
marino schreef:De koppeling vond ik het grootste verschil, lekker makkelijk met die hydraulische ondersteuning.
Bij de laatste modellen 3.2 (

) was de overgang van kabelbediening naar hydraulische bediening.
Dus alle 964 en alle 993 hebben dat al gewoon

Waarschijnlijk merk je groot verschil maar dan was de 'vorige' koppeling een eind versleten, dan gaat deze zwaarder.
17 sep 2010 19:24
993 turbo ook een wereldkar. bpm had ik al eerder geschreven - is sinds begin 2010 veranderd. je vult je bpm formuliertje in, levert het in bij het douanekantoor (bij de rdw vaak), die sturen het eindvan de dag naar de belastingdienst. die gaan het verwerken en checken en sturen je een email dat je de bpm moet overmaken. als je dat via het spoedrekeningnr doet wordt elke eind van de dag gecheckt of het geld binnen is en dat bedrag de volgende dag verwerkt. Via het gewone rekeningnummer duurt dat 2 dagen langer. Als ze je geld hebben geven ze opdracht aan veendam om een kenteken uit te vaardigen en de papieren naar je toe te sturen. ik heb na de keuring bij de rdw op donderdag pas de zaterdag anderhalve week later de papieren ontvangen...
succes met het geduld!
17 sep 2010 19:37
Hi Harald, je verhaal klopt helemaal, ook bij mij is het vorige week donderdag met spoed overmaakt. Helaas hebben ze bij belastingdienst niet gedaan wat ze moeten, deze donderdag is er contact mee geweest, en was daar blijven liggen. Vandaag is inmiddels bevestigd dat dit gedeelte is geregeld, dus nu kan het rdw de rest doen. Vandaar de verwachting van dinsdag woensdag.
17 sep 2010 19:39
Paul II schreef:marino schreef:De koppeling vond ik het grootste verschil, lekker makkelijk met die hydraulische ondersteuning.
Bij de laatste modellen 3.2 (

) was de overgang van kabelbediening naar hydraulische bediening.
Dus alle 964 en alle 993 hebben dat al gewoon

Waarschijnlijk merk je groot verschil maar dan was de 'vorige' koppeling een eind versleten, dan gaat deze zwaarder.
Had dit vergeten te lezen. Ben geen techneut, maar er is wel degelijk verschil tussen de koppeling van de TT t.o.v. de overige 993 modellen. Ik had dit verkeerd omschreven, wat ik had moeten schrijven is bekrachtigde koppeling (oid).
17 sep 2010 20:16
De koppeling gaat in de turbo door de bekrachtiging idd veel lichter dan in een "normale" 993.
17 sep 2010 21:08
Kunnen jullie Turbo-rijders me dan even uitleggen hoe die bekrachtiging zou werken want dat zie ik (nog) niet zo
Bekrachtiging op rem- en stuurinrichting ok, maar koppeling?
Zie ook niet waar het voor nodig zou zijn, de koppeling van de gewone gaat al licht (nieuwstaat bedoel ik dan; iemand dacht dat zijn k. nog licht ging, maar realiseerde zich anders na testen van een nieuwe in een 993 S ...).
17 sep 2010 21:13
Sorry Paul, zoals gezegd ben ik geen techneut, maar misschien kan Renntech als hij dit leest een keer opheldering geven, maar het verschil is echt groot, een TT koppelt als een jappanner
18 sep 2010 0:07
Koppeling is in een 993 TT wel degelijk hydraulisch bekrachtigd.
Het verschil tussen een standaard 993 en TT qua koppelen is dag en nacht. Het gevoel ontbreekt een beetje in de TT, maar hij is wel lekker licht
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.