19 sep 2010 9:32
19 sep 2010 9:44
19 sep 2010 19:28
Niels schreef:Wat wil je hiermee zeggen?
19 sep 2010 20:15
19 sep 2010 20:54
29 sep 2010 9:31
29 sep 2010 9:36
29 sep 2010 9:55
30 sep 2010 17:01
wolf schreef:dus jij tankt hema olie?
30 sep 2010 17:17
30 sep 2010 20:33
wolf schreef:daar he je 't al, je druk is te hoog
30 sep 2010 20:38
30 sep 2010 20:45
M a r c schreef:Elf Competition 10W40
03 okt 2010 8:40
Hessel schreef:10W40 in niet te dun voor een 6cyl luchtgekoeld als deze goed is en de toleranties ok zijn. Als je blok enigzins versleten is en uit specs is, dan is wellicht een dikkere olie beter, maar met mijn net gereviseerde binnen spec blok is 10W40 prima. Staat ook in de manual en nee, het maakt niet uit dat deze uit 1971 is, toen had men ook dikkere olien.
Kan wel zo zijn dat als je dagelijks je 911 tot het gaatje rijd en dus je blok elke dag erg heet wordt een andere olie meer past. Maar ik ga ervan uit dat we niet elke dag een paar ronden circuit pakken.
Maar goed, Olie is een onderwerp waar iedereen wel een andere mening heeft. Ik volg gewoon het boekje, fabrikant en specialisten. Zal toch wel een kern van waarheid in zitten lijkt me.
03 okt 2010 10:28
03 okt 2010 11:10
Mobil I is oorspronkelijk ontwikkeld voor (BMW) watergekoelde lijnmotoren met een lagerspeling van 0,03 mm (koud). Heel iets anders dan onze luchtgekoelde boxermotoren die een lagerspeling van 0,07-0,08 (koud) hebben. Er zijn oliën te koop die veel beter bij deze specs passen dan genoemde Mobil I. En da's fijn, want dan kan je motor gewoon een eeuwigheid mee.![]()
Wil je dat niet, dan is dat natuurlijk ook prima...
03 okt 2010 11:31
03 okt 2010 18:29
03 okt 2010 18:31