Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
24 sep 2010 8:24
@Maurice kijk nog even goed op het eerder geposte pdf file.
Rechts staat een kolom met alleen een groene sticker en daarboven staat dat er geen sticker wordt verleend voor benzine motoren van voor 1-1-1992.
24 sep 2010 9:34
Moin, bij ieder garage/willekeurige merkdealer in Duitsland koop je voor 5 euro een sticker op vertoon van je autopapieren, dus onderweg even 3 km van de snelweg afrijden
Het is onzin dat een benzine auto van voor 1992 geen sticker krijgt
De garage tikt je autogegevens in de computer en krijgt de kleurcode retour, betalen en plakken maar
Ik heb zelf een groene sticker op mijn 964 van 92. Het wel of niet hebben van een katalysator is bepalend voor een groene sticker
groet'n uit Duitsland van Rene
24 sep 2010 10:18
Net even contact gehad met Dekra. Heeft blijkbaar te maken met een U9 code op het kentekenbewijs. Als deze erop staat krijg je een groene sticker, ongeacht bouwjaar.
Vanavond dus even kijken.
24 sep 2010 10:21
Mijn '89-er 3.2 kreeg een rode... Ik heb wel een kat.
24 sep 2010 10:33
Lambiek schreef:Ik heb zelf een groene sticker op mijn 964 van 92. Het wel of niet hebben van een katalysator is bepalend voor een groene sticker
Jos Targa schreef:Heeft blijkbaar te maken met een U9 code op het kentekenbewijs. Als deze erop staat krijg je een groene sticker, ongeacht bouwjaar.
24 sep 2010 10:47
Tja,
Ook Bij dekra weten ze het niet helemaal zeker heb ik zo'n idee. Mevrouw aan de lijn zou eens even kijken of ik geen blauwe kentekenplaat kon krijgen. Want mijn auto is ouder dan 20 jaar!!!????
Was dus een foutje van mevrouw Dekra zul;len we maar zeggen.
Ik denk dat ik volgende week maar gewoon naar Uden rijd en daar een sticker ga lospeuteren zullen we maar zeggen
24 sep 2010 23:16
soepkip 986 schreef:@Maurice kijk nog even goed op het eerder geposte pdf file.
Rechts staat een kolom met alleen een groene sticker en daarboven staat dat er geen sticker wordt verleend voor benzine motoren van voor 1-1-1992.
De inhoud van die pdf is niet correct. Geen idee wat de bron precies is of dat het gewoon een slechte vertaling is. Het lijkt er op dat ze de omschrijving van het Schlüßelnummer dat een aantal jaren omvat verkeerd hebben geïntepreteerd.
Zoals hierboven al door diverse mensen is geschreven is het aanwezig zijn van een katalysator bepalend. Laatst nog met wat oudjes in Duitsland geweest en zelfs de auto's uit '87 kregen keurig een groene sticker van de Tüv.
Meer info is ook op
umwelt-plakette.de te vinden.
25 sep 2010 8:11
Ik ben een noob op sticker-gebied, maar is zo'n groene sticker bedoeld voor een (kalender)jaar of voor de leeftijd van de auto
En waar plak je deze dan

(Heb die Zwitserse (of waren het nu Oostenrijkse) plakkertjes ook nooit begrepen

)