Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag

14 sep 2010 19:38

De logistiek, geouwehoer en kosten maakt het makkelijker om dat bij mijn ouders te doen. Mijn vader kan met zijn amerikaanse rijbewijs 'geloofwaardig' met de amerikaanse platen rondrijden, alle papieren zijn toch nog aanwezig. Als ik het regel moet ik weer een kenteken aanvragen, verzekering en weer een dag vrij nemen. Mijn vader komt even langs voor familiezaken en voor de 2-3 maandelijkse bezoek.
En ik heb hier ook het gereedschap er niet voor, bij mn ouders in de polder is dat wel beschikbaar.
We kunnen voor een gratis herkeuring even demonstreren dat het wiellager goed is en dan wordt de auto meteen afgevinkt. Komende maandag zal dat dan wel geregeld worden.

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag

20 sep 2010 11:42

En goedgekeurd!
Samenvatting van de gedane zaken:
1. Auto kopen (duh)
2. De plomp oversturen en hiervoor betalen (in mijn geval bestemming zeebrugge via een RoRo boot, r'dam kan ook mits in container)
3. Auto ophalen in zeebrugge. Benodigde papieren: oorspronkelijk kenteken bewijs, bewijs van verzekering, ID, en genoeg geld. Hier werden meteen ALLE invoer kosten betaald: 6% nederlandse BTW, invoer kosten en papierwerk voor de expediteur.
4. Rijden naar de grens en daar aangeven bij de douane. Hier hoeft slechts 1 printje gemaakt te worden en krijg je een stempel.
5. Op de grens de oude platen verwijderen en in mijn geval 1 dagskenteken aanbrengen. Officieel mag dit niet omdat ik niet naar de keuring reed, maar dat weet de agent toch niet. Tevens verzekering geregeld op basis van dit 1 dagskenteken.
6. Thuis de koplampen vervangen (ivm lichtbeeld amerikaanse vs europese koplampen) en de side markers los gekoppeld.
7. Naar de keuring met originele papieren, geld, de auto (duh) en een vrije ochtend. Tevens moet je (ook al is die 25+ jaar) een formulier 'aangifte BPM' meenemen. Te vinden op de website vd belastingdienst.
8. Afsluitend krijg je enkele dagen later de kentekenpapieren in de bus en kun je platen laten maken.

FYI: de 928 krijgt zo'n grote vierkante plaat achter ivm de bumper-rubbers. Helaas geen klein ami kenteken :( Dit is ook niet te regelen omdat er naar beneden toe voldoende ruimte is.

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!

20 sep 2010 12:09

Dan maar ombouwen naar de Europese standaard, zodat je een normale NL plaat kunt voeren??

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!

20 sep 2010 12:16

nee, dan moet je een hele nieuwe bumper kopen omdat er 2 flinke bevestigingsgaten in zitten.

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, geslaagd!

26 sep 2010 14:12

En foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

26 sep 2010 14:34

Ongelukje gehad :roll: ......vertel

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

26 sep 2010 14:41

Afbeelding happened?.....

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

26 sep 2010 15:58

Nou ik niet. Mijn vader heeft nog geen 10km gereden toen hij op een grindpad zat te blazen (dikke josti) en een boom besloot te koppen. Ding is afgeschreven en heeft omgerekend 5 eu/km gekost hier in NL.

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

26 sep 2010 21:39

Zonde, was een mooie

Die 50 euro snap ik trouwens niet maar goed..

Succes ermee!

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 9:10

Nee, 5 euro per nederlandse kilometer. Kosten gemaakt tbv het versturen en importeren gedeeld door het aantal nederlandse kilometers. Ik heb natuurlijk 500 gereden vanaf belgie naar enschede en weer naar mijn ouders. O wacht, dan wordt het 'gelukkig' maar 3 euro per kilometer...

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 9:16

Zonde van de tijd en de moeite, dat had hij ook in de States kunnen doen!!

Hadden we wel een leerzame topic gemist!!

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 9:25

jammer. was wel een mooie bak zo'n rode old skool 928 8)

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 11:35

felix bahama 912 schreef:Zonde van de tijd en de moeite, dat had hij ook in de States kunnen doen!!



No shit, dat dachten wij ook al wel.
Overigens het vermelden waard dat mn pa alleen een blauw oog eraan heeft overgehouden en mijn zus een pijnlijk bovenlijf (omdat mn pa er tegenaan was gevlogen toen ze die boom, a 25cm diameter, hadden meegepakt).
Conflicten met bomen hebben met ~80kmh wel eens ergere gevolgen gehad, maar minder denk ik nog nooit.
Boom midden in de flank: zus dood
Boom van voren: pa dood (aangezien hij altijd weigert een gordel om te doen)

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 17:09

Gelukkig geen 2e slecht bericht deze week :salut:

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 17:38

+1, wel zonde overigens

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (26-9)

27 sep 2010 22:46

gast schreef:heb je net een mooie auto en een leuk verhaal


Jaja, leuk verhaal: dat ding begon met 234 pk (amerikaanse S uitvoering, heel schraal) en heeft/had nu 310-320. De nokkenassen zijn vervangen, zuigers, koppen, inlaat, uitlaat, en last but not least de motormanagement. Op cosmetisch vlak het interieur, kuipstoelen, buitenkant is voor een deel overgespoten, nette velgen. Er is in de VS door mijn pa een hoop aan verspijkerd. Vergeleken met de origineel europese S heeft dit ding onderin 25% meer koppel door die nieuwe motormanagement, trok als een trein. Sterker nog: tot 150 was deze auto gewoon sneller dan de 928GT die mn vader nog in amerika heeft staan (en die heeft, zeer boven verwachting, al 315pk op de achterwielen, dus richting de 360 aan de krukas waar 330 de spec is en hier is niks aan versleuteld).

Maargoed, we gaan binnenkort eens de balans opmaken vd schade. Ik heb al wat rondgebeld en een kaal chassis is voor 5-600 euro te kopen. Het lijkt erop dat het blok kromme kleppen heeft (distributie is kapot rechtsvoor) en voor de rest hopelijk goed is. Heel misschien is de nokkenas aan de voorkant wat krom. De ophanging rechtsvoor is beschadigd maar de veerpoot zo te zien niet, die is gewoon meegegaan in de scharnieren. De meeste dure onderdelen lijken dus nagenoeg intact gebleven.
Maar voordat de boel weer rijdt zijn we ongetwijfeld driekwart jaar verder omdat de 944 nu bij de spuiter staat, en daarna de BMW ook rijdend gemaakt moet worden. Until then ;)

Re: 928S importeren uit de VS, 1 vraag, FOTO'S (2-1-11)

02 jan 2012 13:19

Updatetje.
Afbeelding
Afbeelding
Ergste scahde: chassis compleet krom, blok zit een gat in (lasbaar), kleine ophangingsdelen die stuk zijn
Meevaller: blok is te redden, nagenoeg de volledige ophanging en aandrijflijn is bruikbaar.
Nu overwegen of ik een ander chassis koop, een loop/sloop exemplaar, of een frame ga lassen
Plaats een reactie