En goedgekeurd!
Samenvatting van de gedane zaken:
1. Auto kopen (duh)
2. De plomp oversturen en hiervoor betalen (in mijn geval bestemming zeebrugge via een RoRo boot, r'dam kan ook mits in container)
3. Auto ophalen in zeebrugge. Benodigde papieren: oorspronkelijk kenteken bewijs, bewijs van verzekering, ID, en genoeg geld. Hier werden meteen ALLE invoer kosten betaald: 6% nederlandse BTW, invoer kosten en papierwerk voor de expediteur.
4. Rijden naar de grens en daar aangeven bij de douane. Hier hoeft slechts 1 printje gemaakt te worden en krijg je een stempel.
5. Op de grens de oude platen verwijderen en in mijn geval 1 dagskenteken aanbrengen. Officieel mag dit niet omdat ik niet naar de keuring reed, maar dat weet de agent toch niet. Tevens verzekering geregeld op basis van dit 1 dagskenteken.
6. Thuis de koplampen vervangen (ivm lichtbeeld amerikaanse vs europese koplampen) en de side markers los gekoppeld.
7. Naar de keuring met originele papieren, geld, de auto (duh) en een vrije ochtend. Tevens moet je (ook al is die 25+ jaar) een formulier 'aangifte BPM' meenemen. Te vinden op de website vd belastingdienst.
8. Afsluitend krijg je enkele dagen later de kentekenpapieren in de bus en kun je platen laten maken.
FYI: de 928 krijgt zo'n grote vierkante plaat achter ivm de bumper-rubbers. Helaas geen klein ami kenteken

Dit is ook niet te regelen omdat er naar beneden toe voldoende ruimte is.