Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 16:03

Inmiddels is het 'probleem' opgelost met behulp van de technische kennis van Master-Cars te Oude-Tonge. Door uit te leggen wat ik precies had gedaan, had men al snel een vermoeden wat er was gebeurd. Met eigen onderhoud was de plunjer + veer eruit 'geschoten' en dit had ik over het hoofd gezien (schiet er ook heel snel uit :pale: ). Hierdoor was de druk weg en komt de olie te langzaam bij de kleppen, waardoor het signaal van de olie gaat branden. Ook blijft de olie druk constant laag en daardoor blijft het olielampje constant branden.

Kosten voor de plunjer € 8.70 + veer € 2.90 en een half uur arberidsloon. Dus voor € 11.6 en wat arbeidsloon was het probleem snel verholpen. Druk is weer normaal en olielampje brand niet meer :cheers: ...

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 16:25

Heel goed Genius :twisted: :mrgreen:

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 16:36

Volgende keer beurtje bij de specialist laten doen :wink:

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 17:19

:scratch: :scratch:
Welke plunjer en veer verwissel jij bij het verwisselen van olie en filters bij een 993???

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 17:24

jaja, lekker makkelijke kritiek ... Maar niemand van hier had enig idee, dus weer wat bijgedragen aan de kennis databank :salut: ... Zo kun je het ook zien :wink:

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 18:14

wiredgenius schreef:Met eigen onderhoud was de plunjer + veer eruit 'geschoten' en dit had ik over het hoofd gezien (schiet er ook heel snel uit :pale: ). Hierdoor was de druk weg en komt de olie te langzaam bij de kleppen, waardoor het signaal van de olie gaat branden. Ook blijft de olie druk constant laag en daardoor blijft het olielampje constant branden.


Welke plunjer en veer? Lijkt wel of je op de verkeerde plek de olie eruit hebt laten lopen. :oops: Toch niet aan de zijkant van het thermostaathuis? Daar zit nl. een plunjer en een veer, kan me voorstellen dat die met de olie mee in de opvangbak vallen. Bovendien verklaard dat misschien ook dat er maar 8 liter olie inging ipv 9 na het VERVERSEN :!: .
Verder snap ik niet helemaal het verband met de kleppen, in het hele systeem is aan de HD kant de druk gewoon te laag, de doorstroom snelheid van de olie en de hoeveelheid kan zelfs hoger zijn bij een lagere druk.
:popcorn:

Re: 993 -- na oliefilter vervanging en verversen, olie druk

02 okt 2010 19:48

dynamic schreef: Lijkt wel of je op de verkeerde plek de olie eruit hebt laten lopen. :oops:


Zoiets ja, maar was niet zonder reden. Olie moest er ook op deze plaats uit... Zit ongeveer een litertje of 1-3.

dynamic schreef:Verder snap ik niet helemaal het verband met de kleppen, in het hele systeem is aan de HD kant de druk gewoon te laag, de doorstroom snelheid van de olie en de hoeveelheid kan zelfs hoger zijn bij een lagere druk. :popcorn:


Je hebt gelijk, behalve op het moment van een koude start, dan doet de plunjer nog een klein maar belangrijk werk... Als de P eenmaal op tempratuur is, dan kan de doorstroom snelheid inderdaad sneller zijn :res: ...
Plaats een reactie