Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

31 jul 2008 0:46

LeOH schreef: ... Mooi, groen ... :mrgreen:

Past wel mooi bij mijn Froggy! :wink:

Wat een onzin weer! En ik heb al zo'n hekel aan stickers e.d. op mijn auto. Heb zelfs de 'Carrera 4S' niet meer op de achterkant zitten.

Re: Iemand bekend met de milieusticker?

23 sep 2010 8:23

Een volledig overzicht van Stuttgart:
http://www.tuev-nord.nl/Downloads/Zones ... ttgart.pdf

03 okt 2010 16:09

Een twee weken geleden was ik in Zuffenhausen (jep... het mekka) en met mijn groene sticker kon ik natuurlijk overal komen. Ik heb wel verhalen gehoord dat ze (met name) controleren be de geparkeerde wagens. Maar goed, er was niet één Porsche met zo'n umwelt sticker. :?: Dat was dan wel weer vreemd, want die had je daar wel nodig. Ik denk dat als je een P rijdt je een bepaalde ontheffing hebt of zo...

Arno

03 okt 2010 20:56

Ik ben er destijds ook gewoon heengereden zonder sticker. Auto in de garage onder het museum gezet. Geen probleem.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ik geluk heb gehad :mrgreen:

04 okt 2010 19:52

Afgelopen zondag in Dusseldorf een 3,2 (1989?) met mileusticker 4
En een 993 Targa (dus 1997/1998) ook met een 4 :scratch:

964 gevonden en gekocht / Milleu sticker

03 jun 2011 22:12

Berichten uit Bassen z'n "964 gevonden en gekocht Topic" afgesplitst en in dit topic bijgevoegd :salut:

Bassen schreef:Afbeelding

:ba: :ba:

Wat ben dat veur een sticker dan? :shock:

Re: 964 gevonden en gekocht

03 jun 2011 22:15

umweltplakette grun 4 dekra. dat je Porsche een niet vervuilende auto is waar je in Duitsland mee van de snelweg mag :wink:

03 jun 2011 22:17

https://shop.dekra.nl/Shop/Default.aspx?type=2
:salut:

03 jun 2011 22:41

horn schreef:umweltplakette grun 4 dekra. dat je Porsche een niet vervuilende auto is waar je in Duitsland mee van de snelweg mag :wink:

Dat dacht ik al... Moet je die voor vakantie hebben of zo?

03 jun 2011 23:15

Viel niet mee om deze sticker te krijgen, had al eens eentje aangevraagd in Nederland maar dit werd geweigerd. Tijdens Dinslaken wat Duitse collega porsche rijders gesproken hoe het kon dat zij wel een sticker konden krijgen en ik al Nederlander niet? Goed vandaag was ik in Leer, en kwam ik in gesprek met een werknemer van Dekra en deze kon met veel pijn en moeite een sticker voor ons regelen (had iets te maken met een sleutel code?)

Maar eind goed al goed, kan vanaf nu de milieu zones in :thumleft:

03 jun 2011 23:28

Ik heb even geen idee, wat zijn de milieuzones dan?

En ik geloof trouwens niet dat een 964 volgens welk milieuregeltje dan ook goedgekeurd is... :mrgreen:

03 jun 2011 23:46

Het is in Duitsland sinds 2007 mogelijk dat steden, zones aanmerken als
Milieuzones met rijverboden. Om deze zones kenbaar te maken zijn er een aantal nieuwe verkeersborden ontwikkeld. Om in een milieu zone met
uw auto te komen, moet u zichtbaar een milieu sticker op uw voorruit hebben. Op dit moment zijn deze stickers kenteken gebonden, zodat u slechts eenmalig zo'n sticker hoeft aan te schaffen.

Sinds 1 januari 2008 is men begonnen deze gebieden ook werkelijk aan te geven. Als eerste werden de steden Berlin, Köln en Hannover voorzien van de nieuwe borden. Gevolgd door Dortmund inclusief Brackeler Straße , Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Mühlacker, Reutlingen, Schwäbisch-Gmünd, Stuttgart en Tübingen.

Zijn er inmiddels al veel meer.

04 jun 2011 9:17

En dat geldt gewoon ook voor buitenlanders?Aanstaande maandag gaan we met vrienden naar Düsseldorf, met een Mercedes Diesel. Stel dat Düsseldorf ook milieuzone zou worden zou hij voor dat ene tripje zo'n sticker moeten verzorgen? Hoe weer je toeristen uit je stad les 1...

04 jun 2011 9:41

Wat een lelijk ding zo'n sticker.... had je 'm niet los op het dashboard kunnen leggen wanneer nodig?

04 jun 2011 17:57

fins schreef:En dat geldt gewoon ook voor buitenlanders?Aanstaande maandag gaan we met vrienden naar Düsseldorf, met een Mercedes Diesel. Stel dat Düsseldorf ook milieuzone zou worden zou hij voor dat ene tripje zo'n sticker moeten verzorgen? Hoe weer je toeristen uit je stad les 1...

Geldt ook voor buitenlanders en ja Düsseldorf heeft een milieuzone dus een sticker is verplicht.

M a r c schreef:Wat een lelijk ding zo'n sticker.... had je 'm niet los op het dashboard kunnen leggen wanneer nodig?

Is alleen geldig wanneer die rechtsonder zit geplakt op de ruit, althans zo is het mij door de man van dekra verteld

04 jun 2011 18:08

Gewoon naar de ANWB... kenteken papieren meenemen en binnen 5 werkdagen heb je een sticker in huis :wink: of even naar Apeldoorn (Tuv-Nord) krijg je hem direct ;)

04 jun 2011 18:32

Dimitri-Turbo schreef:Gewoon naar de ANWB... kenteken papieren meenemen en binnen 5 werkdagen heb je een sticker in huis :wink: of even naar Apeldoorn (Tuv-Nord) krijg je hem direct ;)

ANWB wou mij geen geven

04 jun 2011 20:03

je moet er ook voor betalen :salut:

04 jun 2011 21:57

Richard schreef:je moet er ook voor betalen :salut:

ohh..... :mrgreen:

:ass:

05 jun 2011 9:37

Dimitri-Turbo schreef:Gewoon naar de ANWB... kenteken papieren meenemen en binnen 5 werkdagen heb je een sticker in huis :wink:

.. of online (te) bestellen :wink:

05 jun 2011 13:02

Bassen schreef:Geldt ook voor buitenlanders en ja Düsseldorf heeft een milieuzone dus een sticker is verplicht.

Euh... We zijn al eerder met hem geweest, geen sticker gezien... :scratch:

05 jun 2011 13:52

sinds 2009 :salut:

05 jun 2011 18:01

Bassen schreef:Viel niet mee om deze sticker te krijgen, had al eens eentje aangevraagd in Nederland maar dit werd geweigerd.:

?????

Gewoon binnen 48 hr in de brievenbus hoor https://shop.dekra.nl/Shop/EnvironmentSticker.aspx

Controleren doen ze niet , rij al 3 jaar elke dag in Duitsland met zo'n ding IN het handschoen kastje

06 jun 2011 21:14

Áls ik al zo'n sticker zou wíllen dan zou ik hem al helemaal niet op het glas plakken. Afzichtelijk.

06 jun 2011 21:51

Is geen kwestie van willen, maar verplichting, maar je kunt natuurlijk gewoon het risico nemen, doe ik ook wel eens met de auto :mrgreen:

Recent aangeschaft voor Berlijn en op de voorruit geplakt :P
Stond overigens niets bij de ingang van de stad zoals ik jaar of 2 terug al wel heb gezien bij Düsseldorf.
Controle er op lijkt verloosbaar, las ik - ivm eerder genoemd risico :lol:
Plaats een reactie