Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Alles over een 911t

30 sep 2010 21:30

Wat is trouwens de breedste velgmaat welke achterop past bij een 911t?

De originele 5 1/2J vind ik persoonlijk nog al 'iellig' staan. En wat is een goed repro merk voor Fuchsen?

Niet dat ik een repro fan ben. Originele onderdelen gaan boven alles. Maar Fuchsen zijn wel heel duur dan :shock:

Deze zou volgens de ad 7j velgen hebben. Het is ook een T en volgens mij is de body niet verbreed.
Afbeelding

Re: Alles over een 911t

01 okt 2010 13:35

Volgens mij voor een klassieker 6j voor en 7j achter. Maar kan ook meer zijn, alleen vind ik persoonlijk dat breder dan dit niet staat op een klassieker.

6J is de breedste standaard maat.

Wat betreft replica velgen, er zijn veel merken, maar niets gaat boven echte Fuchs. Maar mocht je intresse hebben, ik heb binnenkort (2/3 maanden) mijn huidige set 6j x 15 deep six replica's te koop. Zijn goede replicas.

Re: Alles over een 911t

03 okt 2010 9:20

op een standaard T kun je voor en achter 7J zetten als je wil (zoals op jou foto). Maar vooraan is het niet zo mooi vind ik persoonlijk.
De bruine T op je foto roept bij mij herinneringen op....(zie mijn album), de enige 911 waar ik nog steeds wat spijt van heb dat ik hem heb verkocht.

WIl je R-Gruppe look of ST (verbreed / lightweight/....) kijk dan hier eens : http://www.rennsportclassics.be. Zij bouwen jou auto om naar eigen wensen (R-RS-ST-RSR...) en budget (relatief). Ook de replica minilites kan hij bezorgen.

Mijn advies : als je je wil beperken tot een T, (geen E of S), ga dan op zoek naar een goede 2.4T (bouwjaren 72-73). Op vele vlakken heeft deze versie een aantal upgrades die hem mijn inziens de meest interessante klassieke 911 maken (koop zeker het boek van Peter morgan over de porsche 911. Succes.

Re: Alles over een 911t

03 okt 2010 21:35

Ik vind 6j voor ook mooier denk ik.. moet het altijd ff zien in het echt:P Zoals deze is wel mooi.

Ik ga voor de R Gruppe look of rs-look en niet die lightweight. Heeft ook ieman deen foto van een smalle 911 (zoals de T) met Fuchsen 6J voor en 7J achter? Die velgen moeten dan toch gaan uisteken want een RS is breder.

Afbeelding

In deze clip vind ik hem zo gaaf!!
Jamiroquai - White Knuckle Ride

Re: Alles over een 911t

04 okt 2010 8:35

mijn 2.4T had 7j achteraan. Ook de lichtbruine heeft 6J voor en 7J achter

Afbeelding

op een RS staat (optioneel) 8J*15 achteraan en 7J voorraan. Met de 8J op een RS kan je zelfs nog een spacer van +/- 7mm plaatsen. Ook op de latere SC's (met brede achterwielkasten) staan 7+8J. Mijn carrera 3.0 had dat ook.
7J achteraan op een RS is geen zicht.

Afbeelding

Re: Alles over een 911t

04 okt 2010 10:45

Afbeelding

zelfs 16" 6 en 7 j passen max achter 205/45

Re: Alles over een 911t

04 okt 2010 10:48

Hoe staat het eigenlijk met de coupé John?

Re: Alles over een 911t

04 okt 2010 11:52

Minilites waren vroeger het alternatief voor bredere velgen op het circuit. Velg is speciaal ontwikkelt voor racen (koeling remmen en heel erg sterk edoch licht).

Vandaar dat je soms minilites aantreft.

Ik denk dat Amerikaans vs Europees ook niet veel uitmaakt. Let echter wel op, zoals eerder aangegeven is een hoop US import bij diverse grotere partijen zoals Hofman en Stolze, lekker weggeplamuurd. Altijd wijs om aankoopkeuring te doen ook bij een resto. Je kunt je sterk vergissen aan de porsche prijzen voor sommige zaken die vervangen moeten worden. Het is dus geen kever (en in mijn geval geen alfa zoals mijn eerste project).

Re: Alles over een 911t

04 okt 2010 23:23

Heeft ook ieman deen foto van een smalle 911 (zoals de T) met Fuchsen 6J voor en 7J achter?


Afbeelding


Wat meer R Gruppe dan maar :mrgreen: 58GT zit op 8 achter en 7 voor geloof ik met rondom TB's (equivalent is 215). Ik op 7J achter en 6J voor met respectievelijk 195 en 205 Toyo888. En om t ingewikkeld te maken, mijn schermen zijn de Clockwork schermen :?:

Re: Alles over een 911t

05 okt 2010 8:50

V-8, wij hebben elkaar ontmoet in Abbeville denk ik :thumleft:

Re: Alles over een 911t

05 okt 2010 9:24

prachtige auto 's!

ben alleen wel van mening dat de kentekensticker de lijn van de neus ontsiert..

of zit hier een bijzondere "r" gedachte achter die ik even mis

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 16:40

Wat een mooie wagens!

6J voor en 7J achter is wel heel mooi ja. 7J voor is wat te breed.

Rijdt er ook iemand op t forum rond met 'deep sixes' ?

Nog een sfeer plaatje
Afbeelding

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 17:16

deep sixes zitten op de 2.0 en ik denk ook 2.2 modellen. Vanaf de 2.4 (1972) zijn de 6J velgen aangepast naar "ondiepe". Dus al wie nog de originele 6J*15 velgen heeft op z'n 2.0 liter en 2.2, rijdt met deep sixes.

die RS fotos met heli zijn prachtig, waar heb je die gevonden ?

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 17:35

Stills uit de nieuwe clip van Jamiroquai neem ik aan!

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 18:10

Stills uit de nieuwe clip van Jamiroquai neem ik aan!


goede muziek en goede smaak (en ongetwijfeld z'n eigen RS :-))

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 21:41

kristof schreef:deep sixes zitten op de 2.0 en ik denk ook 2.2 modellen. Vanaf de 2.4 (1972) zijn de 6J velgen aangepast naar "ondiepe". Dus al wie nog de originele 6J*15 velgen heeft op z'n 2.0 liter en 2.2, rijdt met deep sixes.

die RS fotos met heli zijn prachtig, waar heb je die gevonden ?


Ik heb de clip af en toe stil gezet haha.. en ff geplakt in photoshop. wat een auto!!!

Re: Alles over een 911t

07 okt 2010 23:32

Geweldige clip, wat een top-auto! en de muziek is een en al rijdynamiek. Prima! :res:

Re: Alles over een 911t

08 okt 2010 21:31

Is deze auto verlaagd? en hoe gaat dit in zijn werk? Is dit zelf te doen en moet je nog een bepaalde bandenmaat aanhouden

Afbeelding

Re: Alles over een 911t

08 okt 2010 22:21

Allemaal leuk spul wat er hier langs komt. Vind die minilites 8) 8) 8)

Re: Alles over een 911t

08 okt 2010 22:40

Auto ligt lager dan standaard. Is niet heel lekker bij een oudje om hem zoveel te verlagen zonder speciale aanpassingen.

Voor erg eenvoudig, kwestie van boutjes indraaien. Achter is lastiger, moet door torsiestaven te draaien waar de veerplaat in de carrosserie gaat. Vooral het meten is lastig.

Daarna is het essentieel om de auto uit te wegen en goed te laten uitlijnen. Al met al best een klus.

Voor heel laag betekend meestal dat het steering rack lager gehangen moet worden. Kan wel, maar lastig en ook niet echt praktisch.

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 9:14

Laagste wat je kan bereiken zonder steering rack is wat ik nu heb ongeveer. Check mijn album maar voor een recente pic.

Dit is een setup met RS bilsteins, turbo torsies achter, speciale rubber bussen, turbo stuurstangen, the complete works. Gaat extreem op verhard, schuurt bij onverhard en slechte wegen. Geen goedkope grap overigens.

Voor meer info kun je Wim de Mooij bellen van Garage Gmund.

De torsies achter stellen is het moeilijkst. De zaak lager zetten op originele dempers is niet aan te raden ivm met gebrek aan demping dus risico op slaan tegen je auto. Je kunt ook voor een goedkopere setup gaan met normale Bilsteins en/of Konis. Torsie achter vervangen is een must. Voor ligt aan wat je in de kofferbak wil gaan gooien. De voorkant is doorgaans zo licht dat je dat niet echt merkt. De grote verrassing doorgaans is dat bij het verwijderen van de originele torsies je ercahter komt dat e.e.a. niet goed meer is een je dus in de kosten gaat lopen. Rubbers vervangen is dan ook een must. Zijn al veel draadjes met hoe en wat.

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 15:23

Ik vind deze ook wel iets te laag. Maar het is dus nog wel wat werk. Mocht je alleen de voorkant wat lager willen zetten, omdat de auto standaard een beetje achterover hangt, Wat zijn dan de dingen die je precies moet doen?

Ik ben redelijk handig, dus ik zou het wel zelf kunnen doen(op het uitlijnen na natuurlijk)

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 15:51

john's Porsches schreef:Afbeelding

zelfs 16" 6 en 7 j passen max achter 205/45



Mooi 16 inch. Lijkt me ook wel wat.
Niet te breed dan, 6 of zo...

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 16:37

Ik zou als ik jouw was even het "101 projects for my porsche 911" kopen. Daar staan heel veel vershillende projectjes is, waaronder verlagen, vervangen schokbrekers, remmen, etc. Erg handig boek om te hebben en om te bepalen of je zoiets zelf kunt of uitbesteed. Kun je volgens mij gewoon bij BOl.com en Amazon kopen.

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 18:58

Hoezo laag? :mrgreen: Als je voor iets wat RS of ST achtig wilt gaan is dit nog wat hoog zelfs.

Ieder zo zijn ding overigens. Ik kan je voor geavanceeerde klusjes als ophanging compleet reviseren en op hoogte zetten etc etc. toch echt beter de specialist aanraden. Mind you dat de onderdelen het geld kosten, niet de uren. De uren maken wel de kwaliteit. En een ophanging te stug of te flauw is weggegooid geld. Ik heb genoemde boek ook, veel klussen zelf gedaan. Sommige echter zoals deze zou ik zelf niet doen (ook niet als opgeleid werktuigbouwkundig ingenieur). De reden is niet de complexiteit. Het gaat met name om het verschil dat extreem netjes werken met zich mee brengt.
Plaats een reactie