07 okt 2010 19:47
Anton schreef:high performance motoren (lees: Porsche motoren) leveren die prestatie met een benzine met octaangetal 98.
dat is zoals ze ontworpen zijn. de motor loopt wel op RON 95 benzine maar de prestatie is dan minder.
staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van je porsche...
07 okt 2010 19:50
07 okt 2010 19:54
dobbelsteen schreef:Hoe hoger het octaangetal, hoe beter je motor KAN lopen.
08 okt 2010 0:04
08 okt 2010 6:46
EriC4C schreef:Anton schreef:staat allemaal in de gebruiksaanwijzing van je porsche...
Onjuist.
In de gebruiksaanwijzing van mijn 964 staat "tenminste RON 95" (voor Turbo 3.6 tenminste RON 98).
08 okt 2010 9:06
08 okt 2010 11:31
bompa schreef:Paul II, hoe zit het dan met dat kaliumzout en de katalisator die hierdoor volgens jou beschadigd wordt? Daar heb ik persoonlijk niet zoveel animo voor en stap dan liever weer over van Texaco 98 mlv naar Shell V-Power. grt.opa