Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
09 okt 2010 22:14
b.hamelink schreef:En ja de 997 S is leuk alleen zit je dan wel volgens mij in de eerste generatie qua prijs dan. En deze hebben nog een probleem met motor. En dit blijft ze toch achtervolgen
Ik zou me bij een keuze tussen deze twee auto's niet laten leiden door eventuele motorproblemen bij een 997. Een 993 Turbo waar (na verloop van tijd) het een en ander aan mankeert, kan wel eens evenveel (of meer) geld kosten....
09 okt 2010 22:15
Niet twijfelen ,993 turbo .Zal zeker waardevaster zijn dan een 997 s.
Wat betreft de 997 s mk2 ,na verloop van tijd geven toch meerdere van deze motoren de geest en vooral na redelijk wat km's .Vorige week was ik bij een vriend (Belgische porsche specialist )die nog enkele wagens 997 s heeft verkocht .Momenteel slaapt hij niet zo goed meer ,want de s'en vormen een probleem .We hebben de rekening eens gemaakt .En wat heeft Porsche geleerd ? 996 3.4 redelijk wat gevoelige IMS Lager ,996 3.6 beter maar toch ook enkele gevoelige IMS Lager .Eerste generatie 997 ook problemen en soms nieuwe motor .Mk2 997 in het begin verbruiken ze olie en daarna betert het .Verbruiken ze geen olie dan heb je iets anders .
Wie zegt dat hij elke dag 15 km gaat rijden ,in 1 dag 75 km en de andere dagen met de fiets .Misschien ploft dan zijn fietsband maar zal toch een stuk goedkoper zijn .
Probeer beide auto's eens uit .Welke vind je het mooist, hecht je belang aan moderne luxe zoals gps ?,wil je dat je wagen min of meer zijn waarde zal behouden (denk minder het geval met een 997 s )Zeg je ik wil een luchtgekoelde ,of dit is zever ik ga mee met mijn tijd een watergekoelde is ook ok of nog beter .
Het zijn totaal verschillende wagens ,die je heel moeilijk kan vergelijken .
09 okt 2010 22:56
funny schreef:Wie zegt dat hij elke dag 15 km gaat rijden ,in 1 dag 75 km en de andere dagen met de fiets .
Dat zegt hij toch zelf in z'n 1e post. Hij wil hem als daily driver gaan gebruiken met zo'n 5K km per jaar. Op zich al een leuke vraag.
rekenmachientje erbij?
09 okt 2010 23:05
Awel

deze man is een echte liefhebber .15 km per dag en kiezen voor P.Hopelijk staat hij elke dag 15 km in de file dan zijn het 15 lange (km's in tijd ) genieten .
Eerlijk gezegd het is niet aan mij om te zeggen of dit al dan niet gezond is 2 maal per dag 7.5 km met je porsche te rijden (voor jou uiteraard wel ,voor je wagen iets minder )maar als je het wil en kan en het ervoor over hebt gewoon doen.
09 okt 2010 23:06
En wat is het verschil in snelheid en met name snelheidsensatie tussen een 993 (of 996) turbo en een 997? Ben ik ook wel heel benieuwd naar, aangezien ik een 997 ook zeker niet uitsluit. Zou in mijn geval dan wel om 1e generatie 997 gaan trouwens (althans, igv koop op korte termijn).
09 okt 2010 23:21
Hang toch echt helemaal af van wat je wilt. Een 997S rijdt echt fenomenaal, kan een 993 TT qua wegligging echt niet tegenop. Daarintegen heeft de 993 wel wat meer spartaanse trekjes die zeker niet onaangenaam zijn.
Qua warmrijden lijkt het me zeker een probleem met die kilometrages. Beide auto's hebben toch een slordige 30km nodig om goed warm te rijden (olie en volledoge blok warm). Korte ritjes betekend in beide gevallen vroeg of laat problemen.
10 okt 2010 10:05
The 997 was revised in 2008 for the 2009 model year. The updated Porsche 911 (called 997 Gen II internally at Porsche[10]) included following changes:
http://en.wikipedia.org/wiki/Porsche_997#Second_generation_.282009-.29Wikipedia
10 okt 2010 10:20
De problemen die motoren van de 997(S) MK1 hebben gelden alleen voor de modeljaren 04 en 05 en dan nog in zeer beperkte mate. Vanaf 06 (eigenlijk zo'n beetje 10-2005) zijn die problemen opgelost. Met een 997 vanaf 06 zit je dus gewoon goed.
De problemen van de 04 en 05 jaren hebben betrekking op de Intermediate Shaft (IMS).
10 okt 2010 11:22
sorry voor de offtopic maar is er nog verschil in interieur (buiten pcm touch screen/bluetooth) tussen de mk1 en mk2?
10 okt 2010 11:28
oud:

nieuw:

Dus vooral de middenconsole is aangepast...
10 okt 2010 12:19
By far een 993 Turbo!! Of een GT2 (RS), maar dat is weer een hele andere prijsklasse...
En dan het liefste
in deze uitvoering

@Jurgen zijn Turbo
10 okt 2010 13:01
Hobbymatig natuurlijk een heerlijke auto, maar als daily driver zou ik wss voor de 997 gaan ipv mijn auto, maar dat ligt er ook aan waar je woont en waar je de kilometers maakt. Met 5000 km p/j is dit trouwens niet echt van belang, rij je (veel) meer dan is 't een andere zaak.
In jouw geval zou ik gewoon de auto kiezen waar je gek op bent.
Ik rij "hobbymatig" de turbo en maak m'n kilometers in een Mercedes...en zou dit niet graag omdraaien
10 okt 2010 17:29
Jurgen schreef:In jouw geval zou ik gewoon de auto kiezen waar je gek op bent.
Ik denk dat dat precies is wat de topic starter moet doen, +1
10 okt 2010 17:38
Ik zou een oud (mazda 323) of klein hok ( inderdaad een Aygo of zo) nemen en de Porsche ernaast houden. In mijn geval een 997S, want ondanks de verhalen over motoren, hoor ik ik nog veel meer verhalen over onderhoudsbeurten van duizenden euro's voor een 993! Misschien ploft bij de laatste de motor niet, maar heb je gewoon elke keer flinke onderhoudskosten!
10 okt 2010 21:22
Ja, moet maar eens goed naar denken. Ik heb altijd Porsche gereden en nooit problemen gehad met korte ritten. Kan natuurlijk wel.
Ja, de kosten van een 993 kunnen hoog oplopen.
Maar als je naar de afschrijvingskosten kijkt van een 997. Is dat op dit moment ook 10000 euro per jaar. Dit heb ik uit de autoweek.
Maar goed een 997 kan het dus ook worden maar dan van na 2006.
Maar leuk om te lezen wat jullie allemaal denken.
10 okt 2010 23:16
Heerlijk luxeprobleem.
Als je het mij vraagt
- Klus je af en toe ook graag eens zelf--> 993 Turbo.
- Houd je van het spartaanse aan een Porsche--> 993 Turbo.
- Bang om uit te breken met slecht weer --> 997S (betere elektronische hulpmiddelen beschikbaar lijkt mij, maar zal ook uitbreken)
- Beurten zijn voor beide niet de goedkoopste, wellicht is de 997S mk2(indien zij plof-proof blijken) net wat goedkoper. Gemiddelden kan je prima nagaan lijkt me.
- Wat betreft afschrijving voorlopig een miljoen lichtjaren van elkaar verwijdert mist beide goede auto's. Qua waarde lijkt mij zelfs dat de 993 Turbo helemaal niet of minimaal afschrijft.
- Als benzinekosten relevant zijn --> 997 S.
Als je het rationeel wilt houden, of een objectieve vergelijking wilt doen--> Daihatsu Cuore
Ik vind een 997s helemaal geweldig, super!
Echter, een 993 Turbo is een instant klassieker/snelheidsmonster/beest/etc. en in de juiste kleurstelling zeer chique (grijs exterieur, bruinrood lederen interieur, rode remblokken).
Ergo, ik vind als de portefeuille het toelaat: koop waar je gek op bent.
Maar sluit de koop met verstand!
11 okt 2010 15:51
Ik ben net van water (996) naar lucht (964) gegaan
Ik zeg: 933 Turbo, heerlijke auto met dito kont!
11 okt 2010 15:55
Heb jij een foto van een 933 turbo? Lijkt me een bijzondere auto
11 okt 2010 15:57
Is dat een nieuwe model: 933 ??
11 okt 2010 16:03
ver boven de 200 schreef:Ik zou een oud (mazda 323) of klein hok ( inderdaad een Aygo of zo) nemen en de Porsche ernaast houden. In mijn geval een 997S, want ondanks de verhalen over motoren, hoor ik ik nog veel meer verhalen over onderhoudsbeurten van duizenden euro's voor een 993! Misschien ploft bij de laatste de motor niet, maar heb je gewoon elke keer flinke onderhoudskosten!
Je moet niet alles geloven wat je hoort. In 2009 voor de 993 een 40.000 km onderhoudsbeurt laten doen bij een km-stand van 135.000 km voor €983.
Sindsdien geen onderhoudskosten meer gehad. In december/januari pas weer voor een volgende beurt en met 5000 km/jaar hoeven de kosten ook niet echt op te lopen natuurlijk.
11 okt 2010 16:13
Een TT heeft (dus

) 2 van die dingen en daar kunnen de kosten nogal van oplopen.
11 okt 2010 16:30
Paul II schreef:Een TT heeft (dus

) 2 van die dingen en daar kunnen de kosten nogal van oplopen.
Dag Paulus, dat weet ik. Het gaat me meer over de algehele vaagheid van de opmerking
11 okt 2010 17:19
Ewout schreef:Heb jij een foto van een 933 turbo? Lijkt me een bijzondere auto


Oeps.......maak er maar een 993 van dan
11 okt 2010 18:30
Aha, bob de bouwer... een ombouw 993...
11 okt 2010 18:44
als de 997 maar enigszins wat weg heeft van een 996, niet doen!
Wat KLEIN,
past bijna niet man, claustrofobisch,
dan liever een "ruime" 993/964 of 3.2.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.