Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
09 okt 2010 12:19
Waarom heb je eigenlijk een auto gekocht die naar rechts trekt .... ....?
09 okt 2010 18:37
Met die (te) korte proefritten en de adrenaline door mijn lijf voelde ik dat in eerste instantie niet zo erg.
Wel meteen doorgegeven dat ie trekt. Dus hebben ze m uitgelijnd en gebalanceerd.
Uiteindelijk na een paar goeie ritten merkte ik dat ik pijn in mn arm kreeg etc...etc..
De rest weet je.
Ach, maandag gaat ie terug.
Dan gaan we rijden met een andere set velgen/banden.
Je weet maar nooit
Keep you up to date...thanks for the replies so far.
09 okt 2010 18:52
Lagerspanning anders/verkeerd links of rechts.
Is al door verschillende aangehaald hier in het draadje, (remmen aanlopen) maar heb je dat al gecheckt op de voorwielen of die allebei even soepel lopen/draaien.
Heel simpel te testen door er even een krikje onder te zetten.
09 okt 2010 19:34
Spanning ook al veranderd.
En remmen worden a.s. maandag ook gecheckt!
Checklist:
- andere set velgen erop, en kijken wat ie doet
- remmen checken
- evt draagarmdefect
Kan niet wachten, reuze benieuwd!
09 okt 2010 23:52
Ehm btw...als je problemen met een draagarm zou hebben, dan is dit toch af te lezen bij het uitlijnen??!?
09 okt 2010 23:55
Jan Willem schreef:andere set velgen erop, en kijken wat ie doet
Het proberen waard.....
10 okt 2010 10:04
Jan Willem schreef:Ehm btw...als je problemen met een draagarm zou hebben, dan is dit toch af te lezen bij het uitlijnen??!?

Nee, want dan staat de auto stil, dus kun/kan je hem perfect zetten, en door rijden krijg je weerstand op het wiel waardoor deze b.v verder naar achter kan gaan, en zo weer een verkeerde waardes ontstaan.
10 okt 2010 23:19
Inderdaad, draagarmen, assen scheef onder de carrosserie en een krom chasis komen er bij het uitlijnen niet zomaar uit. Kijk maar eens om je heen op de weg hoeveel auto's er zijn die schuin over de weg bewegen omdat (vaak de achteras) scheef onder de auto zit. Perfect uitgelijnd na veelal een schade en toch zo scheef als het maar zijn kan.
12 okt 2010 19:03
UPDATE:
Afgelopen maandag auto weggebracht. Ben nu in afwachting. Dus...keep you
up to date.
15 okt 2010 17:59
Net de auto opgehaald. Rijdt 100x beter! Ze hebben de wielen verwisseld.
Van links naar rechts ... rechts naar links.
Tevens opnieuw uitgelijnd. Wielvlucht aangepast. Hij gaat nu rechtuit!
Maar......
Bij 120 km p u en hoger is de auto wat zweverig , niet super koersvast.
De achterkant is lekker hard afgeveerd. De voorkant voor mn gevoel niet. Wat slapper,
meer doorzakken, wat deinend enz...
Heeft iemand hier ervaring mee of is dit normaal bij een 4s?
Zou t kunnen dat dempers niet optimaal werken of veren zwak zijn waardoor ie
dit rijgedrag vertoont.???
15 okt 2010 18:36
Dat is echt totaal niet gebruikelijk bij een (996) 4S. Die moet echt als een trein over de rails gaan; van 0 tot 300 moet je het idee hebben het stuur los te kunnen laten.
Toen ik voor het eerst in de 997S ging rijden moest ik erg wennen aan 'de nieuwe voorkant'. Die voelde in eerste instantie een stuk zweveriger dan de 4S. En dat terwijl de 997S toch ook als een huis op de weg licht.
Klinkt mij nog steeds alsof jouw 4S een keer een flinke tik te verwerken heeft gehad.
15 okt 2010 18:43
je zou t haast denken ja... maar ze hebben de hele carrosserie opgemeten etc etc...
Niks geks gevonden.
Echter, hij ligt wel iets lager dan een gemiddelde 4s.
Misschien toch goedkoop verlaagd en daardoor dat rare gedrag!
15 okt 2010 19:56
Voor een goede balans is eigenlijk de stelregel dat je achter een slappere vering hebt dan voor.... of voor stugger dan achter
Dus iets klopt er niet. Je zult nu wel veel onderstuur hebben schat ik?
15 okt 2010 21:01
ja precies... dus moet dat laten nakijken.
misschien functioneert een demper niet goed.
uiteindelijk komt t wel weer goed, maar t is nu wel vervelend als een golf tdi
voorbij komt suizen en ik niet harder wil dan 150
22 okt 2010 9:47
UPDATE!Bij een Porche specialist geweest. Conclusie: schokbrekers werken niet naar behoren!
Mijn vermoeden (meer dan dat) wordt bevestigd.
A.s. maandag worden ze 'gemeten' / getest. Dan eindelijk nieuwe dempers en rijden maar.
22 okt 2010 10:14
Mooi! Prettig dat alle problemen geïsoleerd en opgelost zijn!
Geen kromme hap gekocht en strak als een trein op rails over de weg!
Mooi moment om over een andere schokbreker-veercombinatie te denken. mocht je dit ooit willen uitvoeren--> nu is er een mooie kans. Anders alles lekker vervangen voor originele delen.
22 okt 2010 10:21
B6 Billie's
07 nov 2010 1:22
CONCLUSIE:
Vandaag auto opgehaald. Rijdt helemaal top!!! Zitten nieuwe dempers onder van Bilstein (b6 Sport).
Totaal andere auto.
Probleem opgelost!!!!!!!!
07 nov 2010 2:51
Dat is nog eens mooi nieuws, nu genieten van je prachtige wagen
27 nov 2010 10:20
LAATSTE NIEUWS 27 november 2010:
Afgelopen week nieuwe veren van H & R eronder laten plaatsen bij EuropeanTuning.com .
Professioneel & vakkundig! Echte aanrader!
De 911 gaat als een speer! Super combi: Bilstein B6 Sport dempers + H & R verlagingsveer.
2 cm verlaagd.
27 nov 2010 10:45
Eerst nieuwe dempers en nu (pas) nieuwe veren

Is dat niet 'n beetje "dubbel" werk
27 nov 2010 11:27
jep... dubbel werk... maarre ik ging destijds uit van de expertise van een ander bedrijf, vandaar.
27 nov 2010 17:44
Hij is mooi
28 nov 2010 10:44
Strakke bak zo en goed te lezen dat het opgelost is.
28 nov 2010 12:11
JP-S schreef:Toen ik voor het eerst in de 997S ging rijden moest ik erg wennen aan 'de nieuwe voorkant'. Die voelde in eerste instantie een stuk zweveriger dan de 4S. En dat terwijl de 997S toch ook als een huis op de weg licht.
Duidelijk gewend geraakt aan de zware neus van de 4w modellen.
Maar nu weer back to 911-basics
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.