Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 19:11

+1. Als je speciaaltjes gaat bouwen zoals Niels heeft gedaan, niet gaan klussen. Maar de standaard set up met standaard boge, koni of bilstein dempers en een normale of ietsje lagere hoogte is zelf te doen mits je tijd hebt. Niet een zaterdag middag klusje.

En het onderstel is echt zo'n klus waar als je het een doet, het ander ook moet doen. Dus goed plannen en inlezen zou ik zeggen.

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:13

Nou.. jullie maken me bang hahah

Wat is een goede specialist in de buurt van Flevoland?? En wat zou 2cm verlagen mogen kosten?

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:16

Ga naar Wim de Mooij als je ergens heen wilt.

2 cm vanaf hoog hoeft niks te kosten. Zeker voor, kan je zelf zie uitleg Hessel. Via specialist hoeft ook niet de hoofdprijs te zijn als je maar niet te veel ingewikkelde shit doet. Achter is wel beetje trickie, schijnt wel goed zelf te kunnen, vond ik echter niet zo'n denderend plan.

Angst is psychisch :mrgreen:

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:21

Niels schreef:Ga naar Wim de Mooij als je ergens heen wilt.

2 cm vanaf hoog hoeft niks te kosten. Zeker voor, kan je zelf zie uitleg Hessel. Via specialist hoeft ook niet de hoofdprijs te zijn als je maar niet te veel ingewikkelde shit doet. Achter is wel beetje trickie, schijnt wel goed zelf te kunnen, vond ik echter niet zo'n denderend plan.

Angst is psychisch :mrgreen:


Okee waar vind ik die uitleg.. op een of andere manier lukt het me niet om iets te vinden via de zoek functie :mrgreen: :ba:

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:25

In flevoland (Woon zelf in Almere) is er niks. Naast wim de mooij heb je nog Blankemeijer in Bleskensgraaf (porsche specialist en speciaal in onderstel) en anders wellicht Renntech in Steenwijk. Er zijn er nog wel meer, maar is allemaal verder weg.

Maar ik zou wel voor een speciale set up op een klassieker naar iemand gaan die daar echt specifiek verstand van heeft en ervaring heeft hiermee. Luistert erg nauw allemaal.....

Maar, als je er een koopt, ga eerst eens lekker sturen en een beetje gevoel krijgen voor de auto. Is echt iets anders, zo'n klassieke 911. Erg puur, maar soms ook erg listig. Na 15 km file deze ochtend ben je de auto wel een beetje zat :? En dan is die van mij nog stock. Lees je goed in, vraag ervaring aan mede 911 rijders en praat met specialisten.....

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:27

GHMartijn schreef:
Niels schreef:Ga naar Wim de Mooij als je ergens heen wilt.

2 cm vanaf hoog hoeft niks te kosten. Zeker voor, kan je zelf zie uitleg Hessel. Via specialist hoeft ook niet de hoofdprijs te zijn als je maar niet te veel ingewikkelde shit doet. Achter is wel beetje trickie, schijnt wel goed zelf te kunnen, vond ik echter niet zo'n denderend plan.

Angst is psychisch :mrgreen:


Okee waar vind ik die uitleg.. op een of andere manier lukt het me niet om iets te vinden via de zoek functie :mrgreen: :ba:


Beetje snel door de bocht van mij. De uitleg van Hessel waarin staat welk boek je moet hebben waarin de uitleg staat hoe het moet. Boekje is niet duur overigens.

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 20:30

Okee haha is goed. Daar staat dus in hoe je hem lager kan zetten.

Ja ik ga er eerst in rijden maar klussen aan een auto vind ik ook super.. dus ik weet niet of ik een jaar alleen maar kan rijden haha

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 21:00

Begrijp wat je bedoelt. Ik heb ook een rijdende gekocht en langzaam beetje bij beetje upgraden.

Suc6 met zoeken

Re: Alles over een 911t

09 okt 2010 22:33

Hessel schreef:In flevoland (Woon zelf in Almere) is er niks.
Maar ik zou wel voor een speciale set up op een klassieker naar iemand gaan die daar echt specifiek verstand van heeft en ervaring heeft hiermee. Luistert erg nauw allemaal.....


VPR (Vincent) in Almere, weet heel veel van klassieke 911's.

Praat anders eens met hem, praten kost niets en maakt je wel wijzer!!

Re: Alles over een 911t

10 okt 2010 0:17

GHMartijn schreef:
Wat is een goede specialist in de buurt van Flevoland?? En wat zou 2cm verlagen mogen kosten?


Afhankelijk van waar je woont in Flevoland kan Peter Hofstee in Huizen ook een adresje voor je zijn. (weet ook veel van klassieke Porsches)

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 17:10

Klopt het dat 7J Fuchsen heel zeldzaam zijn?

Heeft iemand ervaring met deze leverancier?
http://www.wheelenhancement.com/index.p ... tail&id=19
Afbeelding

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 17:46

Geen ervaring mee. De ene replica is de andere niet, dus wel ff opletten. Je wil eigenlijk een gesmede velg. Meeste replica's zijn gegoten.

Nu is het toevallig zo dat de firma Fuchs weer begonnen is met produceren. Je kan je dus afvragen hoe zeldzaam de 7J's zullen blijven. Weet overigens niet of Fuchs nog "deeps" gaat maken. Lijkt me makkelijker als ze alleen flat maken. Anyway prijzen van Fuchs waren niet superdenderend duur geloof ik. Kan je gelijk nieuwe spullen kopen toch?

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 18:48

Bij deze fabrikant staat bij de productiewijze: Forged.. of te wel, gesmeden.

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 18:59

Hessel schreef:In flevoland (Woon zelf in Almere) is er niks...


Inderdaad, woon je in Almere, heb je een van de grootste klassieke Porschekenners, letterlijk om de hoek zitten (ook Almere) en dan zeg je dat er niets ziet. Onbegrijpelijk...

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 21:46

GHMartijn schreef:Bij deze fabrikant staat bij de productiewijze: Forged.. of te wel, gesmeden.



Moeite waard om te kijken, niet? Foto's zien er best aardig uit. Ben zelf niet zon purist, dus zie niet zo snel de verschillen

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 22:13

912 schreef:
Hessel schreef:In flevoland (Woon zelf in Almere) is er niks...


Inderdaad, woon je in Almere, heb je een van de grootste klassieke Porschekenners, letterlijk om de hoek zitten (ook Almere) en dan zeg je dat er niets ziet. Onbegrijpelijk...


Vincent weet heel veel, maar we hadden het over ingrijpende performance upgrades in het onderstel en hier lijken me andere specialisten die op dat gebied meer kunnen beter geschikt. Ook is Vincent meer een 356 of 912 man, minder 6 cylinder. Heb ik niet zelf bedacht trouwens.

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 22:25

Ik weet dat Vincent de laatste tijd steeds meer klassieke 6 cilinders onderhoud en repareert, onderstel upgrades voor 911 en 912 zijn natuurlijk gelijk en heb toevallig Vincent er enkele weken terug uitgebreid over gesproken......had niet de indruk dat er een gebrek aan kennis was!!

Re: Alles over een 911t

17 okt 2010 22:55

Heb nooit gezegd dat hij het niet kan, had alleen het idee dat hij meer van het motoren bouwen en restaureren was dan van de onderstel upgrades. Maar goed, ben er al een tijd niet meer geweest.

Ga gewoon eens langs om te praten.

Re: Alles over een 911t

18 okt 2010 8:22

Praten kan altijd niet?

Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat een fatsoenlijk onderstel in elkaar zetten een vak apart is. Daarbij is een 912 geen 911 noch 356 (daarmee niet minder of meer). De gewichtsverhouding van een 911, zeker een 2.4. vraagt om een andere setup om dit te compenseren. Verder is het zo dat niet iedereen het verschil goed weet tussen Koni's, Sachs en Bilstein. En bijvoorbeeld weet dat de speciale Bilsteins alleen in een Bilstein S-veerpoot gaan etc . Tevens is mij opgevallen dat slechts weinigen in staat zijn een fusee zonder beschadinging te monteren (maar dat terzijde).
Plaats een reactie