Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: import procedure uit duitsland

06 okt 2010 16:17

ps schreef:Ik ken een forum genoot (Ralf996), die een tip kreeg van een andere forumgenoot (sandelow) die een vriend heeft met een onderbuurman die iets heeft wat die eerste forumgenoot wellicht aan het zoeken is.

Yep, straatstenen :mrgreen:

06 okt 2010 16:50

ik zeg passat w8 en boxster S van 2003 :mrgreen:

06 okt 2010 17:22

Of laten doen klikhier misschien verdien je de kosten door hun wel weer terug.

06 okt 2010 23:01

Interessante uitspraak van het hof mbt de waardebepaling!

07 okt 2010 12:54

idd, een interessante uitspraak vh. Ik vraag me nu af wat de best BPM calculatie methode is. Ik ben van plan een A4 diesel (daily driver) in te voeren waar nog en paar honderd euro BPM (max 500) op zit vlg de calculatie van autoweek. Is het dan interessant om nog een andere methode te gebruiken ?

07 okt 2010 13:09

waarschijnlijk niet. Taxatie sowieso niet, want de taxatie kost al de helft van het bedrag wat je aangeeft. Tegenbewijs gaat uit van de werkelijke afschrijving t.o.v de tabelsgewijze afschrijving. Taxatie is meestal alleen gunstig voor auto's met schade o.i.d. Tegenbewijs is meestal gunstig voor dure, nieuwere auto's die sneller afschrijven dan normale auto's (met grote motoren bijvoorbeeld)

07 okt 2010 16:28

Thanks Ralf, duidelijk.

12 okt 2010 13:38

Bpm o.g.v tabel en autotelex is iets meer dan 12k, via xray is dit 8k.
Scheelt dus al een dikke 4k.
voor mensen die import overwegen zou ik xray dus wel raadplegen

23 okt 2010 10:19

Nog 1 vraag: Neemt men bij de douane automatisch de gunstigste calculatie? Of is het beter toch even via autotelex een opgave te maken?

ralf996 schreef:waarschijnlijk niet. Taxatie sowieso niet, want de taxatie kost al de helft van het bedrag wat je aangeeft. Tegenbewijs gaat uit van de werkelijke afschrijving t.o.v de tabelsgewijze afschrijving. Taxatie is meestal alleen gunstig voor auto's met schade o.i.d. Tegenbewijs is meestal gunstig voor dure, nieuwere auto's die sneller afschrijven dan normale auto's (met grote motoren bijvoorbeeld)

23 okt 2010 10:33

je moet tegenwoordig zelf een calculatie (laten) maken, vroeger deed de douane dat nog voor je.
Als je er voor kiest om bijvoorbeeld o.g.v tegebewijs in te voeren, moet je bij bijvoorbeeld autotelex voor (16 euro o.i.d) alle gegevens, opties etc invullen en dan komt er een formulier uit waarop de rest bpm o.g.v tegenbewijs staat.
De douane neemt dit meestal wel aan, maar het kan voorkomen dat ze bijvoorbeeld opties gaan controleren (als je bijvoorbeeld amper opties hebt aangevinkt)
Bij taxatie kan het anders liggen. Als de douane vind dat de taxatie te laag is, en er zodoede bpm wordt ontlopen, kunnen ze de taxatie afwijzen. Vaak is het echter zo dat als je invoert m.b.v een bekende taxateur/bpm calculator, dat de aagifte 1 op 1 wordt overgenomen

23 okt 2010 10:51

Dat is inderdaad veranderd dan. In 2008 heb ik de P ingevoerd en toen berekende de douane netjes de anderhalf duizend euro die ik daar ter plekke kon pinnen. Dat kan blijkbaar ook niet meer.
Dus ik neem een BPM berekening mee naar de RDW/douane bijvoorbeeld van autoweek.nl en als men dat goed acht, wordt dat het bedrag aan BPM dat ik moet overmaken?

23 okt 2010 14:05

Ik moest de 1e keer dat ik iets invoerde ook terplekke betale o.g.v hun berekening, maar nu moet je dat dus zelf doen, en ter plekke betalen gaat ook niet meer.
Of een berekening van autoweek ook gebruikt kan worden zou ik niet weten, maar bij autoweek kan je niet met tegenbewijs berekenen, dus heb je sowieso niet zoveel aan. (die berekenen o.g.v tabel)

24 okt 2010 15:20

ok, ik gooi er wel een autotelexje tegenaan.

24 okt 2010 17:28

Als je zover bent om werkelijk te gaan importeren zou ik toch ook even voor de xray methode kijken. Mocht dat niet lukken dan hoor ik het graag, ken wel wat mensen die een voorberekening o.g.v xray kunnen maken.

25 okt 2010 13:06

ralf996 schreef:Ik moest de 1e keer dat ik iets invoerde ook terplekke betale o.g.v hun berekening, maar nu moet je dat dus zelf doen, en ter plekke betalen gaat ook niet meer.
Of een berekening van autoweek ook gebruikt kan worden zou ik niet weten, maar bij autoweek kan je niet met tegenbewijs berekenen, dus heb je sowieso niet zoveel aan. (die berekenen o.g.v tabel)

Waar moet je dan nu betalen?

25 okt 2010 15:04

dmv acceptgiro of internetbankieren

25 okt 2010 20:06

je ontvangt een email met het bedrag en de wijze(n) van betalen.
Plaats een reactie