Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Wat is het effekt op het rijden in uw Porsche?

Ik laat de Porsche wat vaker staan, en rijd minder kilometers.
6
6%
Het heeft geen effekt het aantal kilometers wat ik in mijn Porsche rijd.
77
83%
Ik pak weer wat vaker de Porsche.
10
11%

Totaal aantal stemmen : 93

Re: Brandstof prijzen en Porsche fahren

24 okt 2010 11:40

Maar dan heb jij tenminste nog je bijdrage geleverd aan het olielek in de Golf van Mexico. Das ook wat waard!
:wink:

24 okt 2010 11:58

porsche@911 schreef:Ik reageerde op deze post van je ... reken maar eens voor dat ondernemers niet ongelukkig zijn met die 80 cent i.p.v. houderschapsbelasting en BPM.

80 ct/km is op jaarbasis voor een gemiddelde autorijder iets van 1500 euro bij 25K km.

Wegenbelasting en BPM is op jaarbasis voor iemand die om de 5 jaar een nieuwe middenklasse auto koopt een hoger bedrag.

24 okt 2010 11:59

arenarood schreef: :mrgreen:ik tank ook altijd maar voor een tientje :bang:

Ik niet, want dan haal ik de volgende pomp niet. :mrgreen:

Re: Re:

25 okt 2010 0:22

ps schreef:Prijs elasticiteit is zodanig dat er pas bij 5€/l een significante verschuiving plaatsvindt.

Waar haal jij die 5 euro vandaan?
Volgens mij is dit niet echt te berekenen, aangezien er nog nooit zo'n geval is voorgekomen. En ik ben zeker, als je nu naar 3€/l zou doen dat er al serieuze vraagverschuivingen zouden zijn. Er zijn genoeg alternatieven (openbaar vervoer, carpooling, elektrische auto's, ...). De elektrische auto's zijn dan wel op lange termijn, maar is ook een verschuiving.
Ik geloof niet dat de gemiddelde consument tot 5€ zal wachten eer hij minder gaat rijden.

Re: Re:

25 okt 2010 6:15

dobbelsteen schreef:Ik geloof niet dat de gemiddelde consument tot 5€ zal wachten eer hij minder gaat rijden.

Die stelling heb ik de politiek ook wel eens horen uitkramen over 1,50 euro... :scratch:

25 okt 2010 9:01

Leuke discussie. Zal er een verband zijn tussen de prijs van brandstof en de waarde van onze Porsche?

Zelf rij ik de P voor de fun, let niet op de brandstofprijzen. Dit weekend ook lekker met de P naar Belgie gereden. Af en toe kappie los (en de kachel op max), heerlijk. Kon ook met de leasebak, had me eur 130 gescheeld.
Plaats een reactie