Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 13:14

Ik denk dat er gewoon nog een griptang achter op de motor zit :mrgreen: :wink: .


Nu serieus: aangezien de motor wel even heeft gedraaid lijkt mij dat het alarm op de startblokkering blijft staan. Al geprobeerd om het alarm een keer in en uit te schakelen? Best kans dat er een instelling in het alarm is gereset nadat de accu los is geweest.

In ieder geval heb je tot zondag de tijd om het op te lossen, dan is da slalom pas :wink: .

Guido.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 17:50

he Guido,

Yep hebt gelijk nog ff haast erachter.

Als ik nu nog een keer de - pool eraf haal maak ik dan een kans???
Anders ga ik het alarm omzeilen door een tip van mijn monteur om de start onderbreker te omzeilen.

Als er tips zijn dan hoor ik het.

C

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 18:17

ff resetten om de -pool eraf te halen is te vergeefs gaat niet werken.

gaan gewoon alarm eraf halen(omzeilen) voor de startonderbreking, kijken of dit helpt.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 18:24

ben je nog supercool? :mrgreen: flauw

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 20:16

eerder oververhit :twisted:

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 20:19

Zit er ook een origineel alarm in? Ik bedoel dus met zo'n slotje aan de binnenkant van het linker voorportier.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 21:36

haal eens beide kabels van de batterij en hou de koppelingen een 30 seconden tegen elkaar , dit kan de DME resetten, ik garandeer niks maar er kan ook niks kapot. Als dit niet helpt is je alarm terminal of al hersendood.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 22:09

Bedankt voor jullie reactie

nope geen standaard porsche alarm GT636
Nope heb -en + draden 30 sec. tegen elkaar gehad (zonder accu natuurlijk )

C.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 22:09

Bedankt voor jullie reactie

nope geen standaard porsche alarm GT636
Nope heb -en + draden 30 sec. tegen elkaar gehad (zonder accu natuurlijk )

C.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

25 okt 2010 23:26

Ik weet zo uit m'n hoofd niet of er ook een aparte zekering en/of relais zit voor de brandstofpomp, maar als die er is zou je daar eens moeten meten of je daar spanning krijgt. Want je hebt volgens mij maar 2 opties die het probleem kunnen veroorzaken, en dat is dat of de startblokkering van de brandstofpomp niet wordt vrijgegeven, of de brandstofpomp/zekering/relais heeft de kortsluiting niet overleefd.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 3:46

Wat was er mis met de auto, opdat je met een die acculader aan het k*tten ging?

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 11:03

Double G schreef:... je hebt volgens mij maar 2 opties die het probleem kunnen veroorzaken, en dat is dat of de startblokkering van de brandstofpomp niet wordt vrijgegeven, of de brandstofpomp/zekering/relais heeft de kortsluiting niet overleefd.

optie 3.: DME blokkering, d.w.z. brandstof én ontsteking

C. ruik je nog steeds brandstof, m.a.w. draait de brandstofpomp?
Tijdens een startpoging moet de electrische pomp te horen zijn door zoemen, in kofferbak of eronder boven de voortrein.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 12:23

je kunt ook het relais van de DME eruit trekken en doorverbinden met twee draadjes in de socket, dan krijgt de pomp direct stroom en hoor je hem aanslaan.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 12:28

@Paul, 3e optie lijkt mij niet. De motor heeft in eerste instantie nog 2 seconden gedraaid, wat er op duidt dat dit de resterende brandstof uit de leidingen was. Als ik mijn auto start zonder hem van de startblokkering te halen valt de motor ook na 2 seconden stil. Dus best kans dat de ontsteking niet op de startblokkering zit aangesloten.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 12:50

als ik de startmotor laat draaien dan stinkt het naar benzine.

Dus die werkt ik denk nog steeds dat het met startonderbreker en alarm te maken heeft.

Waarom dit probleem????? na een tijdje de auto niet te hebben gebruikt is de accu zwak en moest ik deze opladen en toen ben ik st........... geweest.

C

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 12:52

Guido,
\Hoe haal jij de start onderbreker eraf?
C

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 13:24

Double G schreef:@Paul, 3e optie lijkt mij niet. De motor heeft in eerste instantie nog 2 seconden gedraaid, wat er op duidt dat dit de resterende brandstof uit de leidingen was. Als ik mijn auto start zonder hem van de startblokkering te halen valt de motor ook na 2 seconden stil. Dus best kans dat de ontsteking niet op de startblokkering zit aangesloten.

Kan zeker.
"Resterende brandstof in leidingen"?
Deze wordt dan toch niet geperst (door de pomp) maar zou wel druppelen in inlaatspruitstuk en daardoor de motor laten aanspringen :roll:
Groot :?:
:wink:

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

26 okt 2010 14:44

De restdruk is voldoende om hem nog een paar seconden te laten draaien. Bij werkzaamheden aan het brandstofsysteem wordt niet voor niets aangeraden de zekering van de brandstofpomp te verwijderen en dan de motor te starten. Als hij dan stil valt is het systeem drukloos en kun je zonder veel te knoeien leidingen losnemen. Werkt altijd prima, zowel bij een 911 als bij een 944. Ik wil het zondag best aan je demonstreren.

@Carlo: contact aanzetten en dan op 1 van de knopjes van de afstandsbediening drukken. Of anders met m'n noodsleuteltje.

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

27 okt 2010 21:30

Heren,
Ze doet het weer als een zonnetje moooooooooooi heerlijk dat geluid en die geur!!!!!!!!!! he,he,he.

Wat was het......????
Ik heb het alarm gepakt onder de bijrijder voeten plankje, het alarm heeft 3 stekkers, 1 lange, 1 korte met vele kleuren en een stekker met 4 zwarte draden de stekker eruit halen en deze stekker met draaitje doorverbinden 1 met 2 en 3 en 4.
En lopen, daarna weer gewoon aansluiten en lopen.

FF een tip een DME relair is op te peppen door alle soldeer punten opnieuw te solderen en is het 50% kans dat de relair weer doet.

Bedankt heren voor jullie steun en advies.

CArlo

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

28 okt 2010 16:08

Conclusie: een oude P is beter tegen kortsluiting bestand dan een alarmsysteem :mrgreen: .

Goed dat je even terugkoppeld wat de oorzaak was :thumleft: .

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

28 okt 2010 17:59

Tot zondag, heren :wink:

Re: kortsluiting accu met lader bij 3.2 1987

28 okt 2010 22:25

yep yep gaan we weer :drive: :cheers:
Plaats een reactie